Auteur |
Bericht |
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 14, 2009 7:02 pm Berichten: 21 Woonplaats: Henkenstein
|
Elektrische start doet het niet
Hallo,
Het probleem is dus dat hij het niet doet. Accu vervangen, startmotor direct aangesloten op accu en dan werkt die gewoon, relais klikt dus het lijkt mij dat die het ook doet(??) en dan wil ik weten waar het dan aan moet liggen, want als ik m'n startknopje indruk dan klikt m'n relais en ik heb een heel stuk draad getest voor m'n startmotor dus daar zit geen kabelbreuk in. Kan het toch het relais zijn of kan er nog wat anders aan de hand zijn?
Groeten,
_________________ Aprilia RS 50 MY '08 Red/White
|
vr sep 16, 2011 5:47 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: Elektrische start doet het niet
wederom; zit je bendix niet vast?
|
vr sep 16, 2011 8:39 pm |
|
|
DaliasD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
|
Even meten of je bij de startmotor wel stroom krijgt als je wilt starten. Krijg je daar wel stroom dan kan de massa aan de startmotor nog onvoldoende zijn.
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
|
vr sep 16, 2011 10:59 pm |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Krijgt ie helemaal geen stroom of draaid ie gewoon rond/door?
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
vr sep 16, 2011 11:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
Wat is m'n bendix precies? Ik zal hem even meten hoeveel zou die ongeveer moeten meten? En als ik hem aansluit op het draad dan draait die gewoon helemaal niet rond. Maar als ik hem rechtstreeks aansluit op de accu en tegen m'n frame aanhoudt dan draait die aardig hard.
|
zo sep 18, 2011 12:44 pm |
|
|
aprilialover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 28, 2009 1:44 pm Berichten: 574 Woonplaats: thuis
|
Je bendix is da ding dat naar buiten komt daar zit een klein tandwieltje aan die normaal je vliegwiel ronddraait en dan weer naar binnen gaat.
_________________ Ik zoek een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
zo sep 18, 2011 1:21 pm |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
In je startmotor zelf dus ; )
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo sep 18, 2011 1:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
o, oké nou m'n 'bendix' als dat het radertje is, die zit aardig vast want hij gaat maar ongeveer 2 mm naar buiten en naar binnen, ik weet niet hoe groot die speling moet zijn maar ik denk dat dit het probleem is, wat denken jullie?
|
zo sep 18, 2011 6:35 pm |
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
En is er een manier om dat te repareren of is het een nieuwe startmotor kopen?
|
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
En is er een manier om dat te repareren of is het een nieuwe startmotor kopen?
|
|
|
aprilialover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 28, 2009 1:44 pm Berichten: 574 Woonplaats: thuis
|
Je kan proberen om er wat wd40 ofzo in te spuiten, maar dat werkt ook niet als die muurvast zit.
Als je de startmotor los hebt kan je hem er proberen uit te trekken wel tegelijk draaien anders maak je hem kapot.
Suc6
_________________ Ik zoek een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
zo sep 18, 2011 6:39 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Stinos schreef: In je startmotor zelf dus ; ) Nee, dat zit ie niet. http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4196Achter je onstekingkapje zit ie met 2 boutjes vast. Het grove tandwiel erop moet maar naar kan beide kanten op draaien, maar hij kan 1 kant op enkel naar boven tot ie vast zit, de andere kant slipt gewoon door.
|
zo sep 18, 2011 6:47 pm |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
|
Hmm sorry voor deze informatie dan, ben in de war met iets anders
|
ma sep 19, 2011 3:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
|