Auteur |
Bericht |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
c3 of c4 maakt niks uit, als je ze maar niet direct verwarmd lezen he, in de hetelucht oven is een goede oplossing, maar om lagers op een krukas te zetten is het niet per-se nodig ze warm te maken.
_________________
|
zo aug 28, 2011 12:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
Hoe monteer je ze precies dan? Aangezien het wel vrij nauw komt
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
zo aug 28, 2011 12:32 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
met een hydraulische pers, of als je weet hoe het moet een metalen bus en een hamert. Het nadeel van warmstoken is dat je het materiaal zacht maakt, en dus een grotere kans hebt dat het lager er scheef op gaat omdat hij zich in kan vreten. let wel dat je bij deze beide de druk moet laten komen om de wang van de krukas waar je het lager op zet, niet op de andere.
_________________
|
zo aug 28, 2011 12:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
Waarom moeten de letters op het lagers richting de krukaswangen?
Ik heb een buis met een stompe kant, die past precies over de binnenring van het lager. Daarmee sla ik het lager met een kunstof hamer op de krukas. Daarna verhit ik het carter, en kan ik de krukas er zo in leggen.
Ik heb ook andere manieren geprobeerd, maar dit is de meest materiaalvriendelijke manier imo
|
zo aug 28, 2011 12:58 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
Itakura schreef: met een hydraulische pers, of als je weet hoe het moet een metalen bus en een hamert. Het nadeel van warmstoken is dat je het materiaal zacht maakt, en dus een grotere kans hebt dat het lager er scheef op gaat omdat hij zich in kan vreten. let wel dat je bij deze beide de druk moet laten komen om de wang van de krukas waar je het lager op zet, niet op de andere. Maar een c3 lager is ontworpen om te werken onder een hogere temp dus warmmaken is dus niet erg C4 heeft nog meer speling tussen kogel en bussen om op een nog hogere temp te kunnen functioneren met de juiste speling
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
zo aug 28, 2011 2:17 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
RSjoep schreef: Itakura schreef: met een hydraulische pers, of als je weet hoe het moet een metalen bus en een hamert. Het nadeel van warmstoken is dat je het materiaal zacht maakt, en dus een grotere kans hebt dat het lager er scheef op gaat omdat hij zich in kan vreten. let wel dat je bij deze beide de druk moet laten komen om de wang van de krukas waar je het lager op zet, niet op de andere. Maar een c3 lager is ontworpen om te werken onder een hogere temp dus warmmaken is dus niet erg C4 heeft nog meer speling tussen kogel en bussen om op een nog hogere temp te kunnen functioneren met de juiste speling jaa, maar t gaat er om HOE je 'm verwarmt. want met je gasbrandertje verhit je niet beidekanten tegelijk.
_________________
|
zo aug 28, 2011 8:17 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
snap ik maar ik maakte er uit op dat hij liever perste dan verwarmde meer mijn fout misschien
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
zo aug 28, 2011 8:47 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
ik pers ook liever, verwarmen van een lager dmv een oven is een goede oplossing maar ik ben een voorstander van lagers koud monteren.
_________________
|
zo aug 28, 2011 11:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
Extremo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am Berichten: 35
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
Hoi alle , euh ik heb mijn Extrema eindelijk gerepareerd , heb een pas gerevieseerd blokkje in gezet, deze is helemaal standard, nu is het zo dat ik mijn carb wou afstellen omdat die was afgestelt op de Polini 160, ik merk dat vanaf 5000 turen trekt wel goedtot aan de 12000, maar van stil staan gaat het niet zo goed en ik dus met de koppeling en de gas moet doseren, al die 125 in de lage turen is bekend dat wijnig power heeft, tog denk ik dat ik het beter kan afstellen, ik wou graag weten welke sproeiers standard horen , als iemand me kan helpen , graag, ik lees op andere forums dat er zijn 3 sproeiers , de main, de pilot en de slide, dus in andere worden, moet ik een beetje aan de lage turen wat gaan afstellen. Alvast bedankt voor jullie hulp Groetjes Joey
|
do nov 10, 2011 2:57 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
zit er een powervalve in zo'n blok?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
do nov 10, 2011 6:56 pm |
|
|
rs 125 corser
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 28, 2011 7:14 pm Berichten: 36
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
In de unristricted blokken zit een powervalve en gebruik je de Ngk BR10EG Je hebt nu een ander blok en andere cilinder? Rotax 122 of 123? Carburateur VHSB 34LD? Vlakschuif of gewoon?
_________________ “Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”
|
di dec 06, 2011 4:26 pm |
|
|
Extremo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am Berichten: 35
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
rs 125 corser schreef: In de unristricted blokken zit een powervalve en gebruik je de Ngk BR10EG Je hebt nu een ander blok en andere cilinder? Rotax 122 of 123? Carburateur VHSB 34LD? Vlakschuif of gewoon? das een Rotax 123, er zit een Pv en een 34 Dell'orto en ja ik gebruik een Ngk BR10EG
|
di dec 06, 2011 8:08 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
check even of je powervalve nu openstaat in stilstand, dan werkt hij wss niet. verkeerd aangesloten oid
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
di dec 06, 2011 8:13 pm |
|
|
Extremo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am Berichten: 35
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
RSjoep schreef: check even of je powervalve nu openstaat in stilstand, dan werkt hij wss niet. verkeerd aangesloten oid Ik ga morgen ff chekken al is het zo dat als ie open staat, , hoe komt dat dan dat op 5000 turen gaat ie wel trekken ?
|
di dec 06, 2011 8:20 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
omdat je powervalve zorgt voor een tijdelijk lagere uitlaatpoort, wat zorgt voor koppel onderin. blijft deze openstaan dan begint hij ineens vanaf een bepaald toerental.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
di dec 06, 2011 8:22 pm |
|
|
|