Auteur |
Bericht |
Patje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm Berichten: 24 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Westdorpe
|
Afstelling RS 50cc Dopler
Hallo
Ik ben Patrick, 22 Jaar oud, en ben bezit van een RS van ongeveer 5 jaar. Ik rij sinds kort weer op de RS omdat een vriend van mij een Quad heeft aangeschaft en ik het leuk vind om met hem te toeren Orgineel zit er een Gilardoni 1 ( Trage ) Cilinder op. Topsnelheid is toch wel een 80 ( meewind haaltie soms 90 ) Maar het optrekken vind ik te min
Mijn Hobby`s op dit moment zijn:
Auto`s Brommers en Karting
Mijn Toekomstige Setup:
Dopler ER 1 50 cc Snel Bougie Standaard 21 mm Carburateur Dellorto PHBG ( zonder olieaansluiting ) Dopler Spruitstuk ( Met olieaansluiting ) Malossi Membraam VL6 Orginele Luchtfilterhuis Metrakit RK Carbon Uitlaat Koppeling Standaard Krukas Standaard
Ik wil mij verdiepen in het Tunen van mijn Aprilia En wil voorkomen dat hij Vastloopt.
Sproeier: Ik had gelezen dat er iemand ook ongeveer dezelfde setup had die met een sproeier 85 reed. Dus ongeveer heb ik richtpunt, hoewel elke brommer anders is, moet ik mij bewust zijn van een eventueel andere sproeier.
Waar ik ook een beetje meezit is het volgende:
De Mengsmering. Orgineel wordt dat met een pompje gedaan. Nou zat ik mij af te vragen of dit bij een 50 snel genoeg is, ofdat ik mijn oliepomp moet afsluiten en zelf mengen in de tank. De vraag is als ik dit moet doen. Welke verhouding? 1:25 of anders?
Conclusie vragen op een rijtje anders is het niet meer te volgen.
Heeft er iemand ervaring mee met de set up die ik wil? Iemand Tips met het afstellen, of Aanpassingen? Wat kan ik het beste doen, Zelf mengen of standaard is voldoende?
Alvast Vriendelijk bedankt voor de Informatie !!
_________________ Money Talks, Bullshit Walks
|
za aug 13, 2011 3:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Afstelling RS 50cc Dopler
De verhouding die ik zou aanhouden is 1:40 met een hele snelle cilinder, maar ik denk dat 1:50 mengen bij jouw wel goed zit met een metrakit rk uitlaat. Ook is een oliepomp wel voldoende maar het ligt er een beetje aan hoeveel jouw blok op de teller heeft staan of die oliepomp nog betrouwbaar is, want het gebeurd maar al te vaak dat een cilinder vast loopt als gevolg van een defecte oliepomp, als je zelf mengt kan er nooit wat fout gaan.
za aug 13, 2011 4:17 pm |
|
|
Patje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm Berichten: 24 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Westdorpe
|
Mijn aprilia is altijd standaard geweest en de oliepomp werkt naar behoren. de aprilia is van 2002 maar heb hem gekocht in 2006. ik heb er 7 maanden mee gereden ( voor school ) en daarna stondtie 99% stil omdat ik een auto heb.
sinds kort wou ik er weer op rijden maar hij viel weg. dus heb alles schoongemaakt en nu doetie het weer perfect.
er staat 13.000 km op de teller Ik denk dat ik dan maar de oliepomp afsluit en zelf ga mengen. wat niet kapot is kan nog kapot gaan. ik had voor de RS een aprilia af1 futura met een snellere cilinder en die reed zo lekker maar die is ook helaas vastgelopen door te weinig olie
Dank je wel voor de informatie !!
|
zo aug 14, 2011 1:03 am |
Persoonlijk album
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Let maar niet op die reactie, dat is een spambot:P Succes ermee, maar ik denk dat je oliepomp er nog wel even tegenaan kan.
ma aug 15, 2011 1:16 pm |
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Dank je wel:D
Ik zal er over nadenken of ik de oliepomp er van tussen laat.
komt helemaal goed. ik kan niet wachten tot de onderdelen binnen zijn:D
Als hij helemaal goed is afgesteld laat ik het weten !! Dan kunnen andere liefhebbers daar misschien nog informatie van gebruiken.
|
ma aug 15, 2011 4:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Ik zou eerder voor een Doppler ER1 uitlaat gaan, aangezien je ook voor de ER1 cilinder gaat... En die oliepomp houdt jouw 50cc wel bij hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma aug 15, 2011 7:04 pm |
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Jah ik had wel gelezen dat dat wel de beste combinatie was, maar ik vind het geluid stukken beter met de Metrakit. niet dat het geluid van de dopler uitlaat slecht is. maar de metrakit zal ook niet slecht presteren, want daar heb k wel al ervaring mee. Dat is goed om te weten dat mn oliepomp het wel houdt
Bedankt voor de informatie
|
ma aug 15, 2011 8:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Dan koop je er een losse demper bij..?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di aug 16, 2011 12:49 pm |
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Dopler ER1 Uitlaat met een Losse demper van een ander merk.
Ja zou kunnen. Staat de Dopler Er1 Uitlaat dan zo goed bekend?
Ik heb de metrakit rk al besteld en ik zie wel, ik kan anders altijd nog zon dopler er1 uitlaat kopen.
|
wo aug 17, 2011 10:48 am |
Persoonlijk album
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Cilinder zit erop
standaard sproeier op de 21 was 100, maar dat leek me teveel dus heb 90 geprobeerd, was teveel, dan 85, maar de bougie is zwart, dus moet nog kleiner. stukje gereden en rijdt stukken beter dan de orginele cilinder.
ik laat het weten als het gelukt is
|
wo aug 17, 2011 11:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
maak ff een topic in de gallery aan (met foto's) verder niet teveel op die bougie afgaan.
|
wo aug 17, 2011 11:31 pm |
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Hier even wat snelle foto`s Bijlage:
myphoto (1).jpg [ 69.51 KiB | 3717 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (2).jpg [ 81.35 KiB | 3717 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (3).jpg [ 95.4 KiB | 3717 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (4).jpg [ 147.83 KiB | 3717 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (5).jpg [ 86.42 KiB | 3717 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (6).jpg [ 85.63 KiB | 3717 keer bekeken ]
|
do aug 18, 2011 1:05 am |
Persoonlijk album
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
PeteRSchouten schreef: maak ff een topic in de gallery aan (met foto's) verder niet teveel op die bougie afgaan. Ik ga het proberen met nog een kleinere sproeier, kijken wat die doet. Rijdt op zich niet verkeer, maar kan beter. Gasnaald staat in het midden dus daar zou ook nog meegespeeld kunnen Ook moet ik hem nog inrijden. Vandaag 85 km ingereden dus nog een *lange* weg te gaan ( 500 is mij verteld ) ik heb de malossi filter er afgehaald, maakt wel een bruut geluid, maar de orginele lijkt me verstandinger.
|
do aug 18, 2011 1:09 am |
Persoonlijk album
|
|
Patje
ApriliaForum Member
|
Vandaag weer getest.
Gasnaald had ik helemaal vanboven gedaan, maar was niet helemaal goed, dus voorlaatste stand gezet. Sproeiermaat vergroot van 80 naar 88.
Andere bougie gekocht Rijdt nu bijna hoe ik wil. In het begin even een dipje van 3000 tot 4500. ( wat zou dit nog kunnen zijn? Daarna trektie heerlijk door.
nu heb ik er 225 km mee gereden, dus ga hem verder inrijden en daarna kijken voor de fijnafstelling.
|
wo aug 24, 2011 5:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
pjaf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 3:54 pm Berichten: 508 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
die cilinder is aluminium, dat hoeft je niet echt in te rijden, alleen goed warm te laten worden.
|
wo aug 24, 2011 8:22 pm |
|
|
|