Rs50_drifter's Mx50 *Ongeluk 14/11/2011* TE KOOP/RUIL
Beste Aprilia rijders,
op 10 augustus 2011 heb ik de Aprilia Mx van ventovice overgenomen. Eindelijk weer een schakel, maar er is 1 probleem. Kenteken papier deel 1A is in beslag genomen. Maar dat is niet zo'n groot probleem, want ik heb al eerder mijn rs50 laten keuren om dezelfde reden.
Maar nu ff over de mx. Hij zag er prachtig uit. Vandaag heb ik gedaan: - prop in de uitlaat. - Knippers eraf gehaald voor de keuring. - Blokje schoongemaakt - Tandwielen ketting schoongemaakt en ingevet. - Voorlamp vervangen
Ik heb toch een stukie door het dorp gereden om te checken wat de top met prop is. Mooi stuk van lang asfalt langs een weiland van rond de 2km waar bijna niemand rijdt. Er kwam uit: op de (fiets)teller 52.2 km/h en op mn gps 32 mp/h (rond de 51km/h). Dit was ook nog eens windje mee. Dus thuis gelijk een afspraak gemaakt met de rdw. De eerst mogelijke datum is op 23 augustus in Amsterdam. Ik ga dus vanuit Den Helder naar Amsterdam rijden met de brommer.
Pics maak ik morgen was vandaag druk bezig met de brommer.
Dit is een checklist voor de keuring: (x) snelheid 52 km/h (?) Afstelling (stottert rond 8000rpm) zo houden i.v.m snelheid? (x) Voorlicht (x)achterlicht (x) grootlicht (?) knipperlichten (nvt) niet verplicht voor een brommer van 2003 toch? (x) claxon (x) Banden profiel (x) remmen (x) achterremlicht (x) Geen spelingen
Update 16-08-2011 Even een end gereden om te controleren of de brommer ready is voor de keuring en de rit naar Amsterdam natuurlijk. Maar toen ik net mijn wijk uit wou rijden kwam er in ene een politie busje. Dan moet je vooral niet verdacht gaan doen. Dus ik deed hem gelijk in zn 5 lekker laag toerig. Na zo'n 20KM te hebben gereden is alles in orde. Dus de rit naar Amsterdam durf ik 100% aan.
Heb 2 foto's gemaakt @ strand. Vaste foto plek van mij.
MT5
Rs50
Update 23-08-2011
Bromfiets goedgekeurd
Update 31-08-2011 Touren naar Den Haag. Die dag in totaal 370 km gereden. Heb echt zere handen van het koppelen.
Oegstgeest met greenman1501
Oegstgeest 2 met greenman1501
Den Haag centrum
Schiphol (nooit gedacht dat je daar kan komen met de brommer)
Amsterdam centrum
Update 18-09-2011 Prestaties van de mx werden steeds minder. Windkracht 5 tegen is al -10km/h. Dus ik heb de uitlaat eraf gehaald en gekeken of ik de zuigerveren kon indrukken. En ja hoor ze kunnen best ver naar binnen gedrukt worden. Dus zo net cilindertje afgehaald, zuiger vervangen.
ouwe zuiger. Volgens mij nog de eerste het is een minarelli zuiger.
Update 27-09-2011 Groene neon gekregen, vond het zelf wel mooi effect geven in het donker.
Update 17-10-2011 Brommer onderhouden, Ketting + tandwielen schoongemaakt in weer ingevet. Verder heb ik de knipperlichten er weer op gedaan. Helaas branden ze constant en tegelijk. Dus even de oorzaak zoeken. Verder nog meer schoonmaak werk verricht. En kappen etc met turtle wax ingesmeerd. Zag er dus weer shiny uit.
Laatst bijgewerkt door Rs50_drifter op zo nov 20, 2011 8:05 pm, in totaal 12 keer bewerkt.
Re: Rs50_drifter's Mx50
Als de brommer goedgekeurd is dan komen de knippers er weer op.
@ MartinW: Ik weet niet of ik onbegrenst ga rijden. Ik heb namelijk al van mijn Rs nm al 2 keer de papieren moeten inleveren. De derde keer kan fataal worden voor mij. Zo'n beetje elk agent kent mij in Den Helder en omgeving. Deze brommer moet natuurlijk niet vernietigd worden.
Re: Rs50_drifter's Mx50
mooi ding
Wees er maar zuinig op, dit is nog een nette en ze worden schaars! Ik denk wel dat voor de keuring de Db's wel ietsje minder moeten worden, zoals ik 't nu op de video hoor... ben benieuwd!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum