Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
nee, dat was de krukas niet wou draaien 
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma aug 01, 2011 9:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Niet dat ik weet nee. Ik heb gewoon de handleiding gevolgd zoals de Shop Manual zegt. Ik heb er daarbovenop ook de exploded part list bijgehaald en de howto van dit forum. Gewoon voor de zekerheid. Maar blijkbaar is het toch misgegaan en zal het terug open moeten.  2 Stukjes voor beide kanten van de krukas, omdat de draad niet gelijk is aan beide kanten  Zo zie je dat je dus mooi op de binnenring trekt als je het carter dicht trekt!  En zo trek je de krukas op het lager, nadat het lager eerst in het carter gemonteerd zit door het carter te verwarmen. Iets in de vriezer leggen doe ik dus niet. Ook nooit gedaan, ik vind het maar beun dingen in de vriezer leggen. Ook geen enkel handboek dat het voorschrijft.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op ma aug 01, 2011 9:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma aug 01, 2011 9:36 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
die bus houdt de binnenschaal van je lager tegen?
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma aug 01, 2011 9:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
SuMo-rider schreef: niet stiekem een ring onder en boven de schakelwals gelegd? dat had ik ooit gedaan :+ en maak ns foto van dat tooltje, heb er ook 1  Aan 1 kant hoor wel een ring! Aan de kant waar de kogel niet zit hoort een ring.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma aug 01, 2011 9:40 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
marien schreef: die bus houdt de binnenschaal van je lager tegen? Idd, ik trek de krukas in het lager door steun te nemen op de binnenring. Totaal geen axiale kracht op het lager dus!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma aug 01, 2011 9:41 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
ik heb er zo 1   heb er geen rl foto van 
_________________

|
ma aug 01, 2011 9:44 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
lol je hebt dat ding in cad uitgetekend?
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma aug 01, 2011 9:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
ja, hij klopt niet echt, maar t ging meer om een idee te krijgen :p
_________________

|
ma aug 01, 2011 9:46 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik mis een onderdeel op jou tekening. Zoals hij daarstaat trek jij de krukas in het lager door steun te nemen op het carter ipv op de binnenring?! Wat dus axiale kracht op het lager teweeg brengt!
edit: Wat jij dus hebt is een replica van de originele yamaha krukas trekker :)
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op ma aug 01, 2011 9:49 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
ma aug 01, 2011 9:47 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
best baas 
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma aug 01, 2011 9:47 pm |
Persoonlijk album
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef: Ik mis een onderdeel op jou tekening. Zoals hij daarstaat trek jij de krukas in het lager door steun te nemen op het carter ipv op de binnenring?! Wat dus axiale kracht op het lager teweeg brengt! Tis een Yamaha eigen product, dus het zal wel snor zitten.
_________________

|
ma aug 01, 2011 9:48 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
SuMo-rider schreef: RonnyRacingTeam schreef: Ik mis een onderdeel op jou tekening. Zoals hij daarstaat trek jij de krukas in het lager door steun te nemen op het carter ipv op de binnenring?! Wat dus axiale kracht op het lager teweeg brengt! Tis een Yamaha eigen product, dus het zal wel snor zitten. Zie mij edit :) Maar je mist dus die component die je normaal nog LOS bij moet bestellen bij Yamaha 
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma aug 01, 2011 9:49 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Lol nee, ik heb het bij yamaha gekocht 
_________________

|
ma aug 01, 2011 9:49 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
SuMo-rider schreef: Lol nee, ik heb het bij yamaha gekocht  Een echte dus :) Die kosten VEEL te veel geld. Deze heb ik dus lekker cheap ass nagemaakt. Koste me nog geen tientje :)
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma aug 01, 2011 9:50 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
nope, zit niks meer bij de set 
_________________

|
ma aug 01, 2011 9:51 pm |
|
 |
|