Auteur |
Bericht |
team-rs
ApriliaForum Member
|
 Re: Kawasaki gpx 600 R
RS Nera schreef: team-rs schreef: RS Nera schreef: wat moet ik dan nog checken volgens jou?
alles :') elk boutje na kijken of het niet gaar is welk nut heeft dat ja zo moet je er egt over denken als je egt zo denkt post dan maar een berichtje als je blok egt gaar is 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma jul 18, 2011 11:48 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
team-rs schreef: ja zo moet je er egt over denken als je egt zo denkt post dan maar een berichtje als je blok egt gaar is  ik ga echt niet iets uit mekaar gaan trekken omdat het kapot zou kunnen gaan binnen x aantal km. Want dan kan je elke motor uit mekaar gaan halen, dat houd dus totaal geen steek, voor een paar honderd euro heb je een nieuw blokje of een nieuwe gpx. Jij maakt echt van een mug een olifant. deze motor is lopend weggezet, enkel de uitlaat was doorgeroest, verder is er geen roest aan zelf, zelfs de cockpit steun staat nog in de zink. Alst blok gaar is koop je een nieuwe....zo simpel is dat. Ik wil dit ding niet gaan restaureren, das is ie simpelweg niet waard. wat is er verkeerd met wat fixen en dan gewoon rijden? Volgend jaar koop ik gewoon een andere/nieuwe. Jij snapt het concept 'goedkoop rijden' denk ik niet.
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
di jul 19, 2011 12:48 am |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
dan moet je toch ook niet ouwehoeren dat er dingen vrot zijn/gaan aan dat ding 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di jul 19, 2011 1:24 am |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: dan moet je toch ook niet ouwehoeren dat er dingen vrot zijn/gaan aan dat ding  
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
di jul 19, 2011 10:08 am |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
vandaag de bougiesleutel besteld die ik nodig had. Nieuwe draad getapt in de cilinderkop en nen v-coil ingedraaid, past gewoon allemaal. De motor moest er wel ff voor los, morgen dus alles weer aansluiten, de motor zit weeral op zen plek wel. Straks misschien nog ffkes gaan verder doen.
Ik schat zo dat hij tegen vrijdag/zaterdag compleet klaar zal zijn.
|
di jul 19, 2011 5:04 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Maar die flensen zitten nu wel goed? Of weet je dat pas als je nieuwe bougies hebt en je hem kunt starten
|
wo jul 20, 2011 1:06 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Hoe is dat, sleutelen aan een 1+ cili motor? Kan me voorstellen dat het irri is, of niet?
wo jul 20, 2011 2:57 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
JEPLA hij draait weer, de uitlaat blaast niet, enkel de carbu's zijn nog niet aangesloten dus die maken wel lawaai en hij blijft niet draaien omdat hij veel te arm loopt daardoor. mijn bougiesleutel is toegekomen en ben achter kvs gereden, met wat geluk is hij dit weekend dus zeker klaar. Eerste 3uur rijles zit erop, tging prima, kawasaki er6n bleek een goeie moto voor traag te rijden op de ietwat nukkige motor na, ben ne keer of 4 stilgevallen, maar dat komt ervan als ge achterlijk traag moet rijden zeker Het was natuurlijk 3uur in de gietende regen, toch vond ik het aangenaam, mede dankzij de waterdichte kledij, enkel de handschoen moeten vervangen worden door waterdichte exemplaren. En mijn geweldige instructeur, ik heb er echt veel van opgestoken, zeker omdat we al een zekere basis hadden om op voor te bouwen mits enige correcties. Vooral kwa kijk techniek, echt een groot verschil op lage snelheid en later op hoge snelheid waarschijnlijk ook. Ook navraag gedaan voor de verzekering: kbc: 500€ centea: 420€ in combi met een auto natuurlijk...op u 22 moet ge blijkbaar maar dokken. PeteRSchouten schreef: Maar die flensen zitten nu wel goed? Of weet je dat pas als je nieuwe bougies hebt en je hem kunt starten alles zit prima nu, krel maakt nu ook veel minder lawaai, enkel de luchtfilterdoos nog aansluiten maar das altijd een klote werkje. RS50Rick schreef: Hoe is dat, sleutelen aan een 1+ cili motor? Kan me voorstellen dat het irri is, of niet? het is behoorlijk kut voor inlaat en uitlaat vind ik. Het ene systeem is natuurlijk beter dan het ander, maar dat van kawa en suzuki van de jaren 80/90 trekt op geen hol en dus is het irritant ja. Verder heb je weinig plek voor je sleutels te steken maar tgaat nog wel.
|
wo jul 20, 2011 11:37 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
hij is bijna klaar zie, ik mis nog wel 2 vijsjes(gewoon kwijt geraakt) voor de onderkuip. het benzinelek is opgelost, de luchtfilter aangesloten, de kuipen zitten er terug op, de ketting is gesmeerd en de koelvloeistof is ontlucht. Alles nagecheckt (functies) en het werkt allemaal. Maandag verderdoen met verse olie en filter, en de missende vijsjes zoeken of nieuwe nemen. hier alvast wat foto'kes:     hij bolt allezins terug heel goed poetsbeurt houden we voor het laatste 
|
vr jul 22, 2011 5:21 pm |
|
 |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Strakke motor, en kuipwerk ziet er zeeeeeer netjes uit voor zijn... prijs? Mag je zeker heel blij mee zijn!
|
za jul 23, 2011 1:39 am |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
Washandje schreef: Strakke motor, en kuipwerk ziet er zeeeeeer netjes uit voor zijn... prijs? Mag je zeker heel blij mee zijn! geen prijs, in totaal heeft deze motor me nu 263€ gekost, maar daar komen nog een aantal dingen bij zoals remblokjes en banden binnenkort. De huidige banden zijn bijna op en al vrij oud, dus opburnen binnen enkele weken.
|
za jul 23, 2011 10:13 am |
|
 |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Dat bedoel ik. Goede bandjes is wel een must, al zou er profiel opzitten. Zullen ze nu aardig droog en hard zijn geworden. Ik ben benieuwd! Ze klinkt goed, zou je niet verwachten!
|
za jul 23, 2011 1:52 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
vandaag de laatste dingetjes aan de motor gedaan, paar vijsjes vervangen, olie en filter vervangen, rubbertje gemonteerd, bandjes opgepompt, ketting gesteld en testritje gemaakt. Hij rijdt wel erg goed voor zen leeftijd. Ook is de verzekering aangevraagd en morgen volgt mijn laatste rijles. 
|
ma jul 25, 2011 7:37 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
leuk kenteken heeft de auto van je vriendin, en je fiets ziet er erg strak uit, zou niet klagen als ik zoiets zou mogen meenemen bij mijn oom (die heeft alleen maar een oude Harley waarvan ik de electra nog moet aansluiten staan).
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma jul 25, 2011 9:39 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
hoor je mij klagen dan?  Gelukkig is die 4cilinder echt veel smoother dan die kawasaki er6n twin van de rijschool, jezus wat kan dat ding bokken. Hij zat nog in de inrijperiode wel. rijles: done aanvraag nummerplaat: done -> 1-MCW-771 mag ik morgen in de bus verwachten.
|
di jul 26, 2011 2:46 pm |
|
 |
|