HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 19, 2025 11:57 am




Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Motorblok AM6 rot ö 
Auteur Bericht
Bartjeee18
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am
Berichten: 56
Woonplaats: Rotselaar, België
Antwoord met een citaat
Bericht Motorblok AM6 rot ö
Hallo,
ik heb zo het vermoeden dat er in mijn AM6 blok van mijn aprilia RS iets redelijk rot is.

- Als ik in versnelling sta krijg ik hem stil staand bijna niet in neutraal, enkel als ik nog aan het uitbollen ben of mijn rs vooruit duw krijg ik hem in neutraal.
- Als ik mijn koppeling inhoud en terugschakel bij het uitbollen naar 1ste of 2e versnelling hoor ik soms precies iets schuren in men blok.
- Soms gaat ie van een willekeurige versnelling bij het schakelen ineens in neutraalstand.

Nu is mijn vraag waar dit aan zou kunnen liggen? Ik dacht zelf aan de schakelwals maar ik ben niet zeker. Zou het ook kunnen dat mijn lagers van de versnellingsbak versleten zijn?


vr jul 15, 2011 11:02 pm
Profiel
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Ik denk eerder je koppelingsplaten die versleten zijn, al is dat schuren in je blok niet de bedoeling, miss ontkoppelt je brommer op dat moment niet goed.

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


vr jul 15, 2011 11:05 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Dat schuren is niet goed, maar dat komt waarschijnlijk door je koppeling die dan niet goed vrijkomt. En dat met die neutraal stand tussen de versnellingen dat is echt een AM6-kwaal. Als je schakelt moet je zorgen dat hij er goed in staat dus je schakelt bijna 2x voor 1 versnelling (is niet zo) maar als je hem omhoog klikt moet je echt voelen dat hij erin valt. Dit verschijnsel is vooral van 5 > 6. Maar ik zou eerst als ik jou was nieuwe koppelingsveertjes doen of een extra ringetje onder je huidige koppelingsveertjes en als het dat niet is dan zou ik naar nieuwe koppelingsplaten kijken je hebt ze al voor 15 of 20 euro dacht ik. En als je hem hard hoort klappen als je hem in versnelling zet kan dat ook de ketting zijn tegen de achterbrug. Maar dat terzijde.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


vr jul 15, 2011 11:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
even offtopic, maar je moet tijdens het rijden nooit terugschakelen naar z'n 1, of je moet echt bijna stil staan

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


vr jul 15, 2011 11:13 pm
Profiel WWW
Bartjeee18
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am
Berichten: 56
Woonplaats: Rotselaar, België
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
@MartinW idd, dan gaat ie nogal in overtoeren, maar ik bedoel dan vooral als ik hem in 1ste zet als ik aan het uitbollen ben om te stoppen voor een kruispunt ofzo.

Koppelingsveertjes of koppelingsplaten kan wel. Het eerste wat me opviel toen ik deze RS kocht was ook dat ik de koppelingshevel veel soepeler in kon knijpen dan vroeger bij mijn honda MT/MTX dus het zouden de veertjes wel kunnen zijn.

Zal eens kijken voor nieuwe en eventueel men koppelingsplaten ook ineens vervangen, ik laat nog wel iets weten als men blok dan nog raar doet.


vr jul 15, 2011 11:20 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Ja maar dat zou dit niet moeten kunnen veroorzaken of je moet het heel vaak doen. Maar dan rij je heel je eerste versnelling naar god.

Dan zou ik eerst koppelingsveertjes vervangen of ringetjes achter de veertjes doen dan merk je al heel wat verschil. Maar dan moet je nog kijken of hij ook beter vrijkomt. Ben benieuwd!

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


vr jul 15, 2011 11:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bartjeee18
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am
Berichten: 56
Woonplaats: Rotselaar, België
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Btw die ringetjes, bedoel je daarmee gewoon rondellen, of zijn dat speciale ringetjes voor achter de koppelingsveertjes?


vr jul 15, 2011 11:42 pm
Profiel
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
gewoon van die ringetjes van metaal, soort van spacertjes

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


vr jul 15, 2011 11:51 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
gewoon ringetjes die tussen de veer en de schroef/bout passen
maar vervang gelijk je koppelingsplaten eens als je de boel open hebt.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


vr jul 15, 2011 11:51 pm
Profiel WWW
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Bij de Bruin techniek of Fabory noemen ze ze revetjes. Ik noem ze reteveren. :D: *kutgrap*

Ja zou je ook kunnen want je koppelingskant moet toch open voor de veertjes. :^^:

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


za jul 16, 2011 12:14 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm
Berichten: 1896
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
ja, speciaal zijn ze niet, maar zorg wel dat ze allemaal even dik zijn als je in je ringetjes bak gaat graaien :P

_________________
Afbeelding
Afbeelding


za jul 16, 2011 4:05 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Ja inderdaad anders kun jeje platen uiteindelijk krom trekken maar die zijn hoogstwaarschijnlijk toch aan vervanging toe.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


za jul 16, 2011 4:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bartjeee18
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am
Berichten: 56
Woonplaats: Rotselaar, België
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motorblok AM6 rot ö
Ok :D
Btw, wat ik ook opmerkte was dat als ik de brommer stationair liet draaien, dat hij dan redelijk hard tikte uit het blok. Kan dit ook door de koppeling komen?


di jul 19, 2011 10:20 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron