HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo apr 06, 2025 8:48 pm

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Aprillia rs am6 ratelt in zijn vrij. 
Auteur Bericht
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Aprillia rs am6 ratelt in zijn vrij.
Beste leden.

Heb vanmiddag bij men maat een ander blok op zijn aprillia rs gezet omdat zijn oude blok helemaal naar de gallemiezen was en het te duur werd om het te reviseren ( zelfs de versnellingsbak lag in puin) Dus op mp een blok gekocht die gereviseerd was.

Maarja, wij dus heel de midddag bezig geweest. Blok eronder gehangen, nieuwe pakkingen, draadboom opnieuw netjes aangelegt en alles goed afgesteld. Hij starte zeer snel en hij liep echt als een naaimachine, toen ook nog in zijn vrij. Dus wij eerst zijn koelvloeistof geregeld met ontluchten. Blokolie erin. Uiteindelijk ging hij dus rijden en ging allemaal perfect, schakelde goed, kwam goed in toeren enz.

Dus wij dachten dat we klaar waren maar toen begon hij in zijn vrij opeens bij een hoog toerental heel erg te ratelen geen idee wat dat kan zijn maar erg raar dus want eerst was dat niet. Dus wij de koppeling opengemaakt en toen kwamen we tot conclusie dat er een ring/borg was vergeten bij het koppelingshuis. Dus wij alles in elkaar gezet weer en gestart maar hij ratelde nog steeds in zijn vrij!

Ik snap het niet meer, hij rijd zeer goed, gewoon stationar in zijn vrij doet die ook perfect. Maar zodra je gas geeft in zijn vrij begint die erg te ratelen.

Jullie enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?

za jul 02, 2011 6:09 pm
Profiel
Logitech1
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprillia rs am6 ratelt in zijn vrij.
Maak is ff x filmpje van het geluid wat die maakt, aangezien dit zoveel oorzaken kan zijn, het kan ook zijn dat je je zuigerveren hoort, dat heb ik ook en is volgens josdijkman '' Normaal ''

Edit :

Anders ff een schroeven draaier op de plek zetten waar het weg komt en met je oor er aan luistern! :thumright:

http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364

Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3

>> EX Aprilia Rs50 <<

za jul 02, 2011 7:27 pm
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ben bang dat het toch iets met zijn bak is, als je namelijk je vinger op de as legt van de vtw dan voel je bij het geratel getril. Dus dan ratelt er een tandwiel van de bak ofzo ergens tegenaan? wel raar dat je het dan niet altijd hoort, snap er niks meer van

za jul 02, 2011 8:09 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Robin 1993 schreef:
Beste leden.

Heb vanmiddag bij men maat een ander blok op zijn aprillia rs gezet omdat zijn oude blok helemaal naar de gallemiezen was en het te duur werd om het te reviseren ( zelfs de versnellingsbak lag in puin) Dus op mp een blok gekocht die gereviseerd was.

Maarja, wij dus heel de midddag bezig geweest. Blok eronder gehangen, nieuwe pakkingen, draadboom opnieuw netjes aangelegt en alles goed afgesteld. Hij starte zeer snel en hij liep echt als een naaimachine, toen ook nog in zijn vrij. Dus wij eerst zijn koelvloeistof geregeld met ontluchten. Blokolie erin. Uiteindelijk ging hij dus rijden en ging allemaal perfect, schakelde goed, kwam goed in toeren enz.

Dus wij dachten dat we klaar waren maar toen begon hij in zijn vrij opeens bij een hoog toerental heel erg te ratelen geen idee wat dat kan zijn maar erg raar dus want eerst was dat niet. Dus wij de koppeling opengemaakt en toen kwamen we tot conclusie dat er een ring/borg was vergeten bij het koppelingshuis. Dus wij alles in elkaar gezet weer en gestart maar hij ratelde nog steeds in zijn vrij!

Ik snap het niet meer, hij rijd zeer goed, gewoon stationar in zijn vrij doet die ook perfect. Maar zodra je gas geeft in zijn vrij begint die erg te ratelen.

Jullie enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?

verkeerde volgorde

edit: je bent een ring van de versnellingsbak vergeten. Ik denkd at de uitgaande as ook wat speling heeft, voel maar aan het vtw

za jul 02, 2011 9:06 pm
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
De blokolie heb ik wel voor het starten gevuld hoor ;) . Maar de uitgaande as heeft indd wat speling, je kan hem iets naar binnen doen en dan weer terug (maar dat hoort dacht ik want dat had het oude blokje ook). En de uitgaande as heeft absoluut geen speling op en neer, en opzij.

za jul 02, 2011 10:35 pm
Profiel
eduardgpr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Als hij in z'n vrij staat en rateld, kan het je bak dus niet zijn. Je bak draait pas als hij in de versnelling staat.

zo jul 03, 2011 12:34 am
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja daar heb je gelijk in. Maarja waar kan ik dan nog zoeken? want je voelt wel iets trillen als je de uitgaande as vastpakt.

wat zou ik nog kunnen onderzoeken zonder hem te splitsen??

zo jul 03, 2011 10:37 am
Profiel
aprilialover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik heb dit ook eens gehad met een gereviseerd blok en toen zat de krukas niet helemaal in het midden.
Maar is het ratelen er niet als je rijd of hoor je het dan niet?

zo jul 03, 2011 10:44 am
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
eduardgpr schreef:
Als hij in z'n vrij staat en rateld, kan het je bak dus niet zijn. Je bak draait pas als hij in de versnelling staat.

in zijn vrij draait je ingaande as.

die tikt tegen de uitgaande. die heeft speling en dat veroorzaakt het geratel

zo jul 03, 2011 12:44 pm
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
oohke, en wat kan je er tegen doen? en is het erg om daar mee door te rijden? want zou het dan betekenen dat je baklagers versleten zijn?

zo jul 03, 2011 12:49 pm
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
aprilialover schreef:
Ik heb dit ook eens gehad met een gereviseerd blok en toen zat de krukas niet helemaal in het midden.
Maar is het ratelen er niet als je rijd of hoor je het dan niet?

als je rijd in de versnellingen is die ratel er niet, dan is het blok gewoon stil.

zo jul 03, 2011 12:49 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
mijn rs heeft ook een lichte 'ratel' als hij in z'n vrij staat maar als je hem in de versnelling zet niet meer, maar volgens mij is er opzich niks ernstig mis ofzo

zo jul 03, 2011 1:30 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
volgens mij wel.

Wat kun je ertegen doen? je blok uit mekaar halen en het goed terug zetten

zo jul 03, 2011 3:17 pm
Profiel
rolfvd
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Heb je het geluid ook als je je koppelingshevel in knijpt?

zo jul 03, 2011 5:12 pm
Profiel
Robin 1993
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
als ik mijn koppelingshevel inknijp is het geluid er ook. Maar het is raar, soms als die dus die ratel heeft in zijn neutraal. En je zet hem vervolgens in zijn 1 en dan weer terug in zijn neutraal dan ratelt die weer niet.

Dus soms is het ook zo dat je de ratel niet hoort in zijn neutraal met toeren, maar meestal hoor je het wel in zijn vrij.

zo jul 03, 2011 5:38 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende