HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 12:51 am




Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Volgende
 NSF (CR85) + SM CR80: Nieuwe racer erbij 
Auteur Bericht
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht NSF (CR85) + SM CR80: Nieuwe racer erbij
Laatste project.
Ditmaal geen oogappel vanwege het tijdsgebrek. Normaal doe ik projectjes tijdens de winterstop en heb ik er de tijd voor.
Ik ben net terug uit Noorwegen sinds 16/6 en ik heb eerstvolgende koers al gepland op 25/6.
De eerste dagen effe alles terug in orde brengen met de rest van het leven, en afgelopen 3dagen bezig geweest met iets competatief in elkaar te zetten.

Mijn getrouwe NSF moet eraan geloven. Ipv de originele motor met 8PK voor ontzettend veel geld te tunen, is het een stuk goedkoper om er gewoon een ander
blok in te zetten dat ik nog heb liggen.
Een AM6 blok met als specs:
- Polini gietzijer cilinder +/- 80cc
- Malossi inlaat
- KRD II 28mm carb + spruitstuk
- Een of ander krukasje :)
- Yasuni R3 uitlaat
- Voor de rest std, ontsteking, bak, koppeling,...

Dus wegens het tijdsgebrek is er niets gespoten of gekuist.
Brommer zelf staat ernog bij zoals ik hem vorig seizoen heb achtergelaten. Vuil en beschadigd.
Uiteraard is alles zorgvuldig in elkaar gezet en technisch perfect in orde. De estetische afwerking volgt nog wel als ik terug wat tijd heb.
Het frame heb ik geprobeerd NIET aan te passen zodat hij zeer makkelijk terug origineel te zetten is. Er is 1 ophang punt weg geslepen.
De nieuwe ophangpunten zijn gemaakt door padjes te maken, waarvan ik momenteel nog geen detail foto's van heb maar die volgen nog wel.

Verder zal ik het even illustreren met foto's.

Eerst beugel beugel gemaakt zodat ik weet waar het tandwiel van de andere motor stond en op welke breedte.
Zodat ik de AM6 motor makkelijk kan positioneren:

Afbeelding

Snel even de voorste padjes gemaakt die later afgewerkt worden en met doorlopende bouten + busje worden vast gezet

Afbeelding

Uitlijning ketting nakijken BELANGRIJKE factor

Afbeelding

Afbeelding

Pad weg geslepen en even brainstormen hoe de achterste ophanging gemaakt gaat worden

Afbeelding

Nogmaals even inspecteren

Afbeelding

Intussentijd niet veel foto's gemaakt, maar wat verder opgebouwd. Motor zit compleet vast met padden, en alvast wat rand materiaal gemonteerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat ook even passen, komt van TZR af, dus die is nog wat lang :)

Afbeelding

Afbeelding

Beetje kaal zo de wieldoorloop

Afbeelding

Niet erg mooi maar effectief tegen regen/water

Afbeelding

Radiator ingewerkt, past NET

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overzicht op compleet geinstaleerde motor

Afbeelding

Zelf een kabelboom in elkaar gezet, enkel ontsteking en kill-switch aangesloten

Afbeelding

Goedkope oplossing om std TZR schakelding om te bouwen :)

Afbeelding

En zo staat hij nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderkap past er momenteel niet onder IVM met de uitlaat. En ik heb geen zien om half de kap bij te werken.
Beugeltje voor demper ook nog gemaakt. Effe wat afgesteld hier in de straat :)

Bovenstaande is dus in 3dagen gebeurd.

Zaterdag training en zondag koers. Ik hoop dat het heel blijft en dat het een beetje deftig rijd.
Hij heeft allesinds een stuk meer vermogen dan de 8PK die er voorheen opzat. Ik heb wel gemerkt dat de powerband wat kort is.
En telkens met opschakelen valt hij net onder de powerband. Ik heb nog wel een versnelling over dus met een kortere tandwielverhouding
zou dit weleens opgelost kunnen worden.

Korte toekomst plannen:
- Andere radiator, want deze is te fragiel voor valpartijen
- Andere schakel pedaal (zelfde reden)
- Ander krukasje want in deze heb ik geen vertrouwen
- Andere cilinder Malossi Team of Bidalot of Metrakit of iets dergelijks
- Opmaat uitlaat want deze is ook fragiel voor valpartijen
- Onderkuip fixen zodat deze erop kan
- Binnendraaier van malossi die ik nog heb liggen van een scooter erop bouwen
- Wss andere voorvork erin en opzoek naar andere achterveer

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op za okt 19, 2013 2:33 am, in totaal 21 keer bewerkt.



vr jun 24, 2011 12:33 am
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
knap gedaan in zo'n korte tijd :^^:
maar als je heel nodig een vtw 13 nodig hebt, kun je dat niet compenseren met een ander achtertandwiel, of is daar ook moeilijk aan te komen voor zo'n nsf?

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


vr jun 24, 2011 12:38 am
Profiel WWW
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Yep, daar zit nu een 35T op. En dat is al erg groot.

Std gaan die maar tot 32T Vanaf dan moet je ze laten maken!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jun 24, 2011 12:41 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Voorste ophanging (Met bouten gemaakt uit draadstang, gewoon een moet op vast gelast en zelf gemaakte busjes op maat)

Afbeelding

Afbeelding

Achterste ophanging

Afbeelding

Borgwerk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvang bakje van overloop en versnellings bak ontluchting

Afbeelding

Staafje geplooid en ophangingen aangelast :)

Afbeelding

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jun 24, 2011 12:52 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
zeg, die koso teller die je daar hebt, wat is het / wat doet het, en heb je de handleiding ervan? Want ik heb m ook maar zonder sensoren enzo...

Ziet er verder wel netjes uit!

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


vr jun 24, 2011 9:59 am
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Wow, echt mooi werk!
Vind persoonlijk alleen jammer dat je met zo'n dure brommer nogal zit 'rond te dollen'.

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


vr jun 24, 2011 10:05 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
*Vincent* schreef:
zeg, die koso teller die je daar hebt, wat is het / wat doet het, en heb je de handleiding ervan? Want ik heb m ook maar zonder sensoren enzo...

Ziet er verder wel netjes uit!


Is gewoon een teller die ik nog had liggen.
Houd het max toerental bij
Geeft weer, toerental en temp
bij overschrijding van max ingestelde temp gaat die flikkeren.

Handleiding is niet nodig, dat wijst zichzelf wel uit (endus nee die heb ik niet).

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jun 24, 2011 10:30 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Ik bedoelde meer zodat ik weet welk draadje waarvoor is, want ik neem aan dat jij een aantal sensoren ervoor hebt, of is die toerenteller gewoon het verlengen van de draad en hem daarna om je bougiekabel draaien?

en de stroomvoorziening, gewoon 12V uit een accu dan?


Trouwens, Rick, volgens mij snap jij niet dat die dingen ervoor zijn gemaakt... als je hem mooi vindt om naar te kijken neem je een foto, heb je hem kapot geragd, dan kan je nog altijd kijken. Ronny heeft het gewoon begrepen :)

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


vr jun 24, 2011 10:36 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Dat ding word gevoed met een CR2032 interne batterij.

Kabel voor toerenteller is gewoon een fiche waar je een verlengde draad opzet en rond de bougiekabel wind.
Kabel voor temp sensor is ook gewoon een fiche ja.

(Toerenteller en Temp zijn 2 verschillende fiche's zodat je ze niet op de verkeerde plaats kan insteken)

Gr.

RS50Rick:
Voorheen was er een std klasse met de NSF100. Iedereen had dezelfde brommer met exact dezelfde specs. Die klasse is er nu niet meer.
Om als enigste met 8Pk rond te bollen is behoorlijk saai. Daarom dat ik er wat meer vermogen in wou hebben.
Om de originele motor te tunen heb je veel werk. Weinig tuningstukken verkrijgbaar en heel duur voor beetje vermogenwinst!
Als je de std motor op+/- 15PK wil brengen mag je rekenen op een budget van minstens 2500€ (enkel aan onderdelen) en dan zit je daar met je 15PK.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jun 24, 2011 11:03 am
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
RonnyRacingTeam schreef:
Dat ding word gevoed met een CR2032 interne batterij.

Kabel voor toerenteller is gewoon een fiche waar je een verlengde draad opzet en rond de bougiekabel wind.
Kabel voor temp sensor is ook gewoon een fiche ja.

(Toerenteller en Temp zijn 2 verschillende fiche's zodat je ze niet op de verkeerde plaats kan insteken)

Gr.

RS50Rick:
Voorheen was er een std klasse met de NSF100. Iedereen had dezelfde brommer met exact dezelfde specs. Die klasse is er nu niet meer.
Om als enigste met 8Pk rond te bollen is behoorlijk saai. Daarom dat ik er wat meer vermogen in wou hebben.
Om de originele motor te tunen heb je veel werk. Weinig tuningstukken verkrijgbaar en heel duur voor beetje vermogenwinst!
Als je de std motor op+/- 15PK wil brengen mag je rekenen op een budget van minstens 2500€ (enkel aan onderdelen) en dan zit je daar met je 15PK.


Wist ik niet :o
In welke klasse moet je nu dan rijden met de NSF100's?
En hoe zit het met het tandwiel, ben je voorzien?

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


vr jun 24, 2011 11:06 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Je kan kiezen, maar de klasses zijn open.

-Mini GP, is dus een klasse voor kids en zijn NSF'en en soortgelijken tot 10 PK
-Proto GP is een klasse tot 15PK
-RR is een klasse tot 25 PK

In alle klassen mogen zowel grote wielen zoals TZR en kleine wielen zoals NSF, Mini NSR, Buzetti, Metrakit,...


Citaat:
Even hier neergezet zodat ik het makkelijk online terug vind

Lager krukas links: 6303
Lager krukas rechts: 6303
Afwijkend rechter krukaslager bij Doppler/Jasil/TP-racing krukas: 6204
Lager balans as links: 6202
Lager balans as rechts: 6203
Lager versnellingsbak primair: 6203
Naaldlager versnellingsbak primair: DB-1412
Lager versnellingsbak bak secundair: 6204
Naaldlager versnellingsbak secundair: DB-1412

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op vr jul 29, 2011 7:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.



vr jun 24, 2011 11:09 am
Profiel
Corné van Rees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2011 6:55 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Brandwijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
ik zou de laatst doen gaat lekker snel andere 2 ook natuurlijk.
en succes verder.

_________________
Dikke Aprilia SX 2011
viewtopic.php?f=13&t=18672


vr jun 24, 2011 11:56 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Tijdens testritje raakte de voorband de radiator tijdens stevig doorremmen!

Afbeelding

Dus:

Afbeelding

Beetje bijgeplooid

Afbeelding

En nog wat meer

Afbeelding

En dat probleem is ook weer verholpen!
Zaterdag eerste grondige test!

Een kennis van me heeft nog wat grotere achtertandwielen gevonden. Komt goed uit want ik heb geen 13T meer gevonden.
6 Brommer boeren afgebeld in de omgeving....

Groetjes

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jun 24, 2011 11:44 pm
Profiel
Washandje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm
Berichten: 5500
Woonplaats: Zeeuwenland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Corné van Rees schreef:
ik zou de laatst doen gaat lekker snel andere 2 ook natuurlijk.
en succes verder.

Met des te minder vermogen men rijd, des te mooier het RACEN wordt. :D

Mooi en goed spul Ronnie!
Leuk om zo'n conversie eens te zien. Moet je voor de klassen ook met ori frames rijden?


za jun 25, 2011 1:32 am
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Als ik in de racerij zat, en toch investeer in duur & goed spul, zou ik dan toch wel dit kopen:
http://www.scootparts.nl/Cilinderkit-Bidalot-Racing-Minarelli-AM6-80cc-Cilinders-ed-bestekoop-10500868/nl/product/65484/

als je dan toch nieuwe kruk & cili nodig hebt.
Heb al gelezen dat die kit niet meer normaal is :P

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


za jun 25, 2011 12:01 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 610 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: