Zo er is flink gereageerd in mn topic
Afgelopen donderdag was de jaarlijkse Brommersprint van Jubbega weer. Toch wel de belangrijkste van de drie omdat hier gestreden wordt om het Nederlands Kampioenschap.
Ik was dit jaar te laat begonnen met voorbereiden en door wat tegenslagen zat het allemaal weer veel te laat in elkaar. Toch maar even de brommer op de testbank gehad, en daar was ik niet geheel tevreden mee, er miste een stuk vermogen tov vorig jaar. Gelukkig nog wat tijd gevonden en er zat nagenoeg hetzelfde vermogen in als vorig jaar.
Tussendoor ook nog bezig geweest met de 70 cc machine van Peter waar ik dit jaar ook Jubbega op zou gaan rijden. Die was ook veel te laat klaar en woensdag voor het eerst een paar sprintjes op gemaakt. Tot we er achter kwamen dat de quickshift stuk was. Gelukkig via Martijn toch nog op tijd een quickshifter kunnen regelen, bedankt daarvoor nog Martijn!
Goed Donderdag vroeg nog even mijn eigen sprinter gestart en nog wat geoefend hier buiten het dorp. De machine voelde goed aan en we vertrokken richting Friesland. We kwamen ruim op tijd aan voor de keuring en beide machines werden goed gekeurd. Toen wat brienen Tuning stickers geplakt en gewacht tot de eerste kwalificaties gereden konden worden.
Ik ree in de 50 cc gelijk mijn eigen baanrecord van vorig jaar naar een tijd van 7.9, helemaal prima dus! Daarna op de 70 cc machine gestapt en daar reedt ik ook een tijd van 7.9 op! Nadat alle kwalificatie tijden bekend waren stond ik in de 50 cc als eerste en in de 70 cc als tweede gekwalificeerd. Daarna in de 2de kwalificatie geloof ik beide tijden nog aangescherpt en zo ging ik in allebei de klassen door naar de 1ste omloop.
In de eerste omloop in de 50 cc moest ik alleen rijden, dus ik was automatisch door naar de volgende omloop. In de 70 cc moest ik het opnemen tegen Geertjan Klinkert, Itakura hier van het Forum. Ik had een prima start en wist de run te winnen.
Daarna in de 50 cc tegen Lucas gereden, die wist ik te winnen. En dus moest ik het in de finale opnemen tegen Manlong. De finale verprutste ik bijna met een slechte start, net als de finale vorig jaar, Manlong pakte dus een voorsprong en ik liep hard op hem in. Net voor de finish kwamen we gelijk te liggen en het was spannend wie er als eerste over de finish kwam! Gelukkig pakte ik met een verschil van 0.03 toch de winst en prologeerde daarmee te titel.
Maar daarna moest er weer gereden worden in de 70 cc. Ditmaal de finale tegen Gerard van der Schaar. Ik had die dag al eerder tegen Gerard gereden en na een slechte start liep ik hard op hem in. De machine liep hardstikke goed in we hadden er vertrouwen in. Helaas doordat na een wheelie het rode monster begon te slingeren moest ik vol in de ankers anders was het misschien slechter afgelopen. Gerard kon gewoon doorrijden en won de run. Ik moest toch nog voor de 2de of 3de plaats strijden tegen Joey. Deze run won ik wel dus ik werd 2de in de 70 cc. Opzich ook geen verkeerd resultaat!
Iedereen bedankt voor de felicitaties, Peter voor de snelle machine en Thomzzz voor het oppassen op de sprinter!