Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
@ Sieljes: Yep, het zijn fotos van Strijen, Veldhoven en Francorchamps. Kijk, ik ben een fervent 2-takt liefhebber. Ik wil ook echt niet switchen naar 4 takt. Aangezien ik dat al 5 jaar heb gereden en dat nu wel zat ben. 2-takt is goedkoper om mee te rijden, leuker, uitdagender, en het klinkt mooier. @ Kanaleveger. Een paar, een paar. En ik ben de middelste.
|
ma feb 28, 2011 10:45 am |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
De wereldtop rijd ook nog steeds met 2-takt, en voor een kart ook veel bruter vind ik hoor Nog ff over die benzine, voor die KF1 karts gebruiken ze benzine met octaangetal van 105 geloof ik. Hoorde zo'n verhaal over Nyck de Vries dat ze in Egypte vorig jaar met 98 of mss zelfs 95 moest rijden maar dat ging toch wat minder lekker
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
ma feb 28, 2011 12:27 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
KF series en KZ heb ik mij niet in verdiept. Ik weet wel dat bij elk event wat Rotax organiseerd er een deal wordt gesloten met het tankstation wat het dichstbij het circuit ligt. Alleen daar mag je dan benzine halen voor je kart. En dan ook alleen Euro 98.
Vaak krijg je van de organisatie ook mengolie erbij, vaak heel felrode olie. Zodat ze weten dat iedereen gelijk tankt en mengt.
|
ma feb 28, 2011 1:14 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Vincent zijn Kart topic
sieljesAF1 schreef: die foto's(merendeel dan) zijn gemaakt op circuit de landsard, niet op spa toch.
jammer dat je 2takt rijd, 4takt heeft bij karts toch echt de toekomst, niet voor brommers uiteraard Hey sieljes, waar baseer jij zulke uitspraken op? Een viertakt zal nooit toppen aan een 2takt qua gewicht/pk verhouding en dat is waar het allemaal omdraait in de kart sport. (grootendeels dan)
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma feb 28, 2011 3:04 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Daarnaast is 4 takt grotendeels uitontwikkeld, waar 2 takt injectie technieken steeds efficiënter worden.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma feb 28, 2011 4:41 pm |
|
|
sieljesAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 29, 2009 8:20 pm Berichten: 134 Woonplaats: Emmeloord/Blokzijl
|
Re: Vincent zijn Kart topic
ik draai anders met mijn Birel/Swissauto250 4takt combinatie rondjes om de 125cc 2takts, zowel schakel als automaat. Ik heb er wel 2x de cilinderinhoud voor nodig(i know), maar dat biedt veel meer uitdaging en vergt ook meer van de rijder.
maargoed ieder zijn eigen voorkeur
edit: hoelang doe jij over een rondje veldhoven?
_________________ Rieju Rs2
|
ma feb 28, 2011 5:00 pm |
|
|
sieljesAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 29, 2009 8:20 pm Berichten: 134 Woonplaats: Emmeloord/Blokzijl
|
Re: Vincent zijn Kart topic
P.O.C. Tom schreef: sieljesAF1 schreef: die foto's(merendeel dan) zijn gemaakt op circuit de landsard, niet op spa toch.
jammer dat je 2takt rijd, 4takt heeft bij karts toch echt de toekomst, niet voor brommers uiteraard Hey sieljes, waar baseer jij zulke uitspraken op? Een viertakt zal nooit toppen aan een 2takt qua gewicht/pk verhouding en dat is waar het allemaal omdraait in de kart sport. (grootendeels dan) 4takt heeft de toekomst omdat 2takt nu al gebanned is van bijna alle banen in nederland, je mag op slechts 3 banen rijden met je 2 takt in nederland en dat worden er steeds minder. vandaar.
_________________ Rieju Rs2
|
ma feb 28, 2011 5:03 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Ach, zo heb je baas boven baas. En budget boven budget.
Ik rijd gewoon lekker met mijn 2-takt. Waar je meer moet werken, in tegenstelling tot een Swissauto. Wat meer een Gentlemens motor is.
En dat over die 2-takt banen is ook kletsklare onzin. 4-takt is ook op genoeg banen verboden. Met tweetakt mag je nog op deze banen rijden:
Strijen Veldhoven Berghem Stadskanaal Emmen De Peel ( Hopelijk binnen 1-2 jaar ) Eefde Lelystad ( Wedstrijdweekenden )
|
ma feb 28, 2011 5:03 pm |
|
|
sieljesAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 29, 2009 8:20 pm Berichten: 134 Woonplaats: Emmeloord/Blokzijl
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Washandje schreef: Ach, zo heb je baas boven baas. En budget boven budget.
Ik rijd gewoon lekker met mijn 2-takt. Waar je meer moet werken, in tegenstelling tot een Swissauto. Wat meer een Gentlemens motor is.
En dat over die 2-takt banen is ook kletsklare onzin. 4-takt is ook op genoeg banen verboden. Met tweetakt mag je nog op deze banen rijden:
Strijen Veldhoven Berghem Stadskanaal Emmen De Peel ( Hopelijk binnen 1-2 jaar ) Eefde Lelystad ( Wedstrijdweekenden ) Gentlemanmotor? 40pk, hou dat maar eens in de hand, maar oke. de peel is er idd nog niet, lelystad is dit jaar niet open voor karts, stadskanaal en strijen zijn vrij kleine baantjes toch? blijven er 4 serieuze banen over. no offence maar alleen om mijn punt duidelijk te maken 4takt is op geen enkele baan verboden
_________________ Rieju Rs2
|
ma feb 28, 2011 5:15 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Stadskanaal en Strijen zijn prima banen. Stadskanaal is ook pas nog verlengd.
Mijn punt is meer. Een 2-takt moet je aan de praat houden. Een 4-takt heeft zijn vermogen op elk punt in zijn toeren. 40 Pk tegenover 29 Pk met een hoger gewicht zit je toch al gauw gelijk aan elkaar qua Gewicht-Vermogensverhouding. Bovendien wordt bij een kart het meeste vermogen altijd gesmoord door de verschillende tandwielverhoudingen. Dus echt in de hand houden is er niet meer van.
Een 250cc 2-takt motor zou ik graag nog eens zien tegen een Swissauto.
( Emanuel, kan je je die Luchtgekoelde 2 cil. 2-taktmotor nog herinneren in Spa? Dan weet je wat ik bedoel! )
|
ma feb 28, 2011 5:20 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
|
ma feb 28, 2011 5:25 pm |
|
|
sieljesAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 29, 2009 8:20 pm Berichten: 134 Woonplaats: Emmeloord/Blokzijl
|
Re: Vincent zijn Kart topic
mijn swissautoblokje compleet weegt zo'n 25 kilo( dus incl carb etc.) gem rotax 125 blokje weegt 27 kilo( incl carb etc)
dus daar klopt niks van
met eenzelfde cil inhoud is een 2takt idd wel sneller.
edit: met dat filmpje gaat het over motorfietsen hea, daar vindt ik 2takt ook veel mooier. ik heb het over karts
_________________ Rieju Rs2
|
ma feb 28, 2011 5:26 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Op een kartje zit ook een omgebouwd motorfietsblok. Dat is met de Rotax, en de Crossblokken ook. Daaruit is weer de ICC gekomen. Precies zoals je al zegt. Met dezelfde cilinderinhoud is het sneller. Dus waarom voeren wij deze oneindige 2-takt v.s. 4-takt discussie nog? Ik sluit hiermee af: Ik rijd lekker 2 takt, omdat ik een passie voor die motoren heb! I rest my case.
|
ma feb 28, 2011 5:35 pm |
|
|
sieljesAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 29, 2009 8:20 pm Berichten: 134 Woonplaats: Emmeloord/Blokzijl
|
Re: Vincent zijn Kart topic
1. er zijn geen klassen waar je met een 250cc 2takt kunt rijden zonder in je eentje aan de start te staan. 2. dwz een 250cc viertakt is momenteel de snelste kart die je kunt kopen en ook nog met 30 man aan de start van een wedstrijd kunt staan.
3. tegenwoordige (4takt) kartblokken zijn puur ontworpen voor de kartsport, niks motorfietsreplica's voor de rest heb je helemaal gelijk, idd een eindeloze discussie. welterusten
_________________ Rieju Rs2
|
ma feb 28, 2011 5:40 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: Vincent zijn Kart topic
We houden het hier bij 2-wielers vince
|
ma feb 28, 2011 6:06 pm |
|
|
|