Eliminator's RS 23-07-2008 misschien wel einde hobby
nou, heb er vaak over na gedacht of het wel project waardig was.
is aan jullie om te oordelen.
Hetverhaal begon in mijn 15de levensjaar na heel wat sparen kocht ik mijn Aprilia RS 50 GP1 nieuw.
Inrijden was echt een tegen valler
want wie vind het nou leuk op op je brommer ingehaald te worden door fietsers enzow. hij liep precies 43km/u plat achter de tank deksel.
dus na 500 km braaf inrijden. ging meteen de prop uit de uitlaat en een grotere sproeier er in. Dit was was toen al geinig maar ging al snel vervelen. dus besloot ik een Technigas aan te schaffen. tijdens het monteren was ik ook mijn cabarateur aan het schoonmaken en raakte ik mijn choke plunje kwijt dus dacht laat ik maar een delorto 17.5 aan schaffen... al gauw moest ik andere koppelingsplaten en veren.. dat werden metrakit prorace.
op een mooie dag was ik even afgeleid en pakte een vage bekende mijn brommer en besloot een stukje terijden maar ipv dat hij terug kwam besloot hij hem tegen de grond te parkeren. Hij wilde er geen verzekerings werk van maken, dus deed ik aangifte van Joyrijding.
dat koste hem de schade 1700 euro en 40 uur tegelschrobben bij het zwembad. en met dat geld heb ik een monoseat gekocht en mijn brommer laten spuiten
ondertussen werkte ik tussen mij 2 scholen bij een motor garage die ook Brommers deed... dus in ruil voor wat reclame kreeg ik vlink wat korting op mijn onder delen toen heb ik de volgende setup samen gesteld:
Metrakit prorace krukas
Metrakit 70SP
Jolli moto 70
Arreche 24mm
Hpi 2004
Na mij wat inrijden hebben we besloten om hem op de testbank bij de jager te zetten daar scoorde ik 14.4 pk met een slippende koppeling waar je akelig van werd. en de jager zei ook dat de jollymoto geen beste pijp was en rade mij de R3 aan (die toen nog niet leverbaar was)
eindelijk de jager belde mij op omtezeggen dat de uitlaat binnen was
Thuis gekomen monteerde ik de uitlaat en gingen we rijden (zonder de sproeier aan te passen) dus kreeg ik een warm loper waarbij er een stukje nicosiel van de wand afbrak. dat was bale, maar nu had ik wel een reden om de Manston 2 te kopen.
. Na een half jaar kwam eindelijk mijn top preformens Koppeling binnen met rechte vertanding.
en kon het blok weer in elkaar. onder tussen was er ook een nieuwe carb binnen gekomen een mukini tmx 27 mm.
en veranderde mijn setup naar:
Hebo manston2
MEtrakit Prorace krukas
Yasuni R3
Hpi 2004
Top proformens koppeling
Polini membraam
Barnett keflar Koppelings platen en veren.
K&N luchtfilter.
carters en cilinder zijn getund door de vader van een maat van mij die ook een leuk prorace project heeft lopen. en bijna alle onderdelen komen bij Pittstop (het bedrijf waar ik nu al 3 jaar kom helpen) vandaan. als afsluiting nog wat foto's en wat filmpjes. en ik hoop dat jullie dit project waardig genoeg vinden.
nog wat filmpjes:
http://rapidshare.de/files/19786744/video-0024.mp4.html Zo rijd hij weg
http://rapidshare.de/files/17585566/mee ... _.mp4.html mijn auto een Ford Fiësta ST Tegen een Streetmagix
http://rapidshare.de/files/17675964/Video002.3gp.html onduidelijk fimpje van het circuit
http://rapidshare.de/files/19690867/P5040010.MOV.html dag je circuit