Elektrische Aprilia RS 50
Auteur |
Bericht |
Hartman
ApriliaForum Member
|
Re: Elektrische Aprilia RS 50
desleyboer schreef: maar als het kapot gaat is het in 1 x 2000 euro voor een accu en dan is het een duure brommer. maarja zelf weten Jep, accu's zijn duur, ongeveer 1000/1500 euro. Maar die zijn ook nauwelijks kapot te krijgen. Net als de elektrische motor. Die kan je nog wel gebruiken in de volgende 2 scooters, zo duurzaam zijn die dingen.
|
wo okt 27, 2010 3:08 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Neem hem dan gewoon als jij er geen nadeel in ziet, -- Ik zou hem zelf niet nemen als ik een electrice brommer wil ga ik wel naar de bartsmit en koop ik een radiografice, Het is minder leuk op alle gebieden (Geen mooi geluid, Nooit is lekker sleutelen, Nooit is een lekker stuk toeren, Mocht je er ooit iets aan willen veranderen (Harder rijden) ben je ook weer een dot met geld kwijt, En zo'n accu op zo'n ding is ook niet 1/2/3 opgeladen dus als jij hem elke nacht in de lader wilt zetten succses, En natuurlijk het grootste nadeel niet schakelen),
Laatst bijgewerkt door jsk op wo okt 27, 2010 3:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo okt 27, 2010 3:19 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
het klinkt trouwens een beetje alsof je dat ding aan de man probeer te brengen.. "niet kapot te krijgen.." sure
wo okt 27, 2010 3:21 pm |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
overigens niet schakelen is een flink nadeel dan kan je net zo goed een electrische scooter kopen
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
wo okt 27, 2010 3:23 pm |
|
|
Valerie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm Berichten: 1314 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
|
Schoutenrs schreef: overigens niet schakelen is een flink nadeel dan kan je net zo goed een electrische scooter kopen Precies, waarom zou je het dan in een rs50 stoppen. De meeste kopen juist een schakelbrommer vanwege het schakelen
wo okt 27, 2010 3:26 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
en als je het alleen voor de looks doet moet je een dna kopen zou wat zijn heb je een gilera dna, 2 takt een chinese replica dna 4takt en een elektrische nep dna nee mr ff serieus dit word nooit een hit, als jij met een lege accu staat is het niet ik loop naar een stopcontact en ff de slang inknijpen en hij zit vol, neej dan moet je nog wachten.. en 80 tot 100km is rendabel in een stad, maar voor een rs waarmee je graag een stukje rijd is het niks..
wo okt 27, 2010 3:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
Hartman
ApriliaForum Member
|
Ik heb dan ook nog mijn twijfels;)
|
wo okt 27, 2010 3:51 pm |
|
|
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
team-rs schreef: ja leuk, sta je 30 km van huis af met een leege accu
dan kan je niet ff snel gaan tanken,\
ff een jerrycan met stroom halen haha kerel als je electrisch wil, koop dan zo'n scooter of een segway ik vind het niet iets voor een rs maar ja smaken verschillen
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
wo okt 27, 2010 3:52 pm |
|
|
Hartman
ApriliaForum Member
|
RS 666 schreef: en als je het alleen voor de looks doet moet je een dna kopen zou wat zijn heb je een gilera dna, 2 takt een chinese replica dna 4takt en een elektrische nep dna nee mr ff serieus dit word nooit een hit, als jij met een lege accu staat is het niet ik loop naar een stopcontact en ff de slang inknijpen en hij zit vol, neej dan moet je nog wachten.. en 80 tot 100km is rendabel in een stad, maar voor een rs waarmee je graag een stukje rijd is het niks.. Gilera is zeker mooi maar ik kan een RS 50 nogal goedkoop krijgen. Reden dat ik geen normale scooter zou willen is 1) schakelbrommers zijn veel mooier 2) wegligging vind ik een stuk beter, ik vind die 10" banden maar niks. Je kan misschien wel even hard op een normale scooter maar of dat veilig is? Ik ga er nog eens goed over nadenken...
|
wo okt 27, 2010 4:10 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Ik vergelijk het een beetje met de 2takt vs. 4takt discussie. Zolang de nieuwe techniek NIET overduidelijk op alle punten beter is dan het vertrouwde ''oude'', zal ik de kat uit de boom blijven kijken... ' Kom dus eerst maar es met harde bewijzen dat het op ieder gebied beter is.
wo okt 27, 2010 4:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Derbi komt toch ook met de elektrische gpr ofzo?
in dat geval zou ik daar op wachten. Uiterlijk is nagenoeg gelijk aan de aprilia rs en je hebt een hele nieuwe voor maar iets meer geld. Bovendien is die vanaf de fabriek al elektrisch, dus dat lijkt me kwalitatief toch iets beter dan een zelf gemaakt ding.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo okt 27, 2010 4:47 pm |
|
|
Rallyking
ApriliaForum Member
|
Hartman schreef: RS 666 schreef: en als je het alleen voor de looks doet moet je een dna kopen zou wat zijn heb je een gilera dna, 2 takt een chinese replica dna 4takt en een elektrische nep dna nee mr ff serieus dit word nooit een hit, als jij met een lege accu staat is het niet ik loop naar een stopcontact en ff de slang inknijpen en hij zit vol, neej dan moet je nog wachten.. en 80 tot 100km is rendabel in een stad, maar voor een rs waarmee je graag een stukje rijd is het niks.. Gilera is zeker mooi maar ik kan een RS 50 nogal goedkoop krijgen. Reden dat ik geen normale scooter zou willen is 1) schakelbrommers zijn veel mooier 2) wegligging vind ik een stuk beter, ik vind die 10" banden maar niks. Je kan misschien wel even hard op een normale scooter maar of dat veilig is? Ik ga er nog eens goed over nadenken... Ik denk dat het zeker goed kan. En ook meer dan 100km, maar dat ligt er aan de capaciteit van de accu's. Je kan idd het best LiPo accu's nemen, die zijn een stuk lichter en kleiner dan ''normale'' accu's bij de zelfde capaciteit, redelijk onderhouds vrij. Maar er zitten ook nadelen aan LiPo's: Redelijk duur, als je ze onder een bepaalt voltage trekt gaan ze kapot en als je ze overlaad dan moet je echt niet in de buurt zijn want ze branden errug goed... Kijk hier maar eens: http://www.Hobbyking.com Ze hebben ook brushless motoren voor RC vliegtuigen die met met een brandstof motor rond de 100cc en 20+pk hebben. Ik heb ff wat gerekend en je bent zoiezo rond de €1500 aan accu's kwijt, dus ik denk dat je met motor, regelaar en alles bij elkaar rond de €3000 kwijt bent als je de brommer nog een beetje functioneel wilt houden En in principe kunnen LiPo's binnen 1 uur worden opgeladen als je genoeg laders en stroom voorziening hebt
_________________ http://www.youtube.com/user/pikexking
|
wo okt 27, 2010 4:52 pm |
|
|
desleyboer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 21, 2009 3:22 pm Berichten: 863 Woonplaats: Beilen
|
Rallyking schreef: Hartman schreef: RS 666 schreef: en als je het alleen voor de looks doet moet je een dna kopen zou wat zijn heb je een gilera dna, 2 takt een chinese replica dna 4takt en een elektrische nep dna nee mr ff serieus dit word nooit een hit, als jij met een lege accu staat is het niet ik loop naar een stopcontact en ff de slang inknijpen en hij zit vol, neej dan moet je nog wachten.. en 80 tot 100km is rendabel in een stad, maar voor een rs waarmee je graag een stukje rijd is het niks.. Gilera is zeker mooi maar ik kan een RS 50 nogal goedkoop krijgen. Reden dat ik geen normale scooter zou willen is 1) schakelbrommers zijn veel mooier 2) wegligging vind ik een stuk beter, ik vind die 10" banden maar niks. Je kan misschien wel even hard op een normale scooter maar of dat veilig is? Ik ga er nog eens goed over nadenken... Ik denk dat het zeker goed kan. En ook meer dan 100km, maar dat ligt er aan de capaciteit van de accu's. Je kan idd het best LiPo accu's nemen, die zijn een stuk lichter en kleiner dan ''normale'' accu's bij de zelfde capaciteit, redelijk onderhouds vrij. Maar er zitten ook nadelen aan LiPo's: Redelijk duur, als je ze onder een bepaalt voltage trekt gaan ze kapot en als je ze overlaad dan moet je echt niet in de buurt zijn want ze branden errug goed... Kijk hier maar eens: http://www.Hobbyking.com Ze hebben ook brushless motoren voor RC vliegtuigen die met met een brandstof motor rond de 100cc en 20+pk hebben. Ik heb ff wat gerekend en je bent zoiezo rond de €1500 aan accu's kwijt, dus ik denk dat je met motor, regelaar en alles bij elkaar rond de €3000 kwijt bent als je de brommer nog een beetje functioneel wilt houden En in principe kunnen LiPo's binnen 1 uur worden opgeladen als je genoeg laders en stroom voorziening hebt leuk kan je een uur bij de pomp gaan staan wachten, en dan ben je waarschijnlijk nog krachtstroom nodig ook.
_________________ Aprilia sx50 2009 Totalloss. Derbi Gpr50 2010 Verkocht. Citta snor. 65cc Golf mk1 cabrio 84.
|
wo okt 27, 2010 4:55 pm |
|
|
bataloa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm Berichten: 580 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Nou er valt zeker iets voor dit idee te zeggen, ik vind het opzich wel cool, of ik er zelf 1 zou nemen weet ik niet want ik vind zo jammer dat het schakelen vervalt, en het geluid, 't gaat wel hard, alleen zonder geluid is dat toch anders voor je eigen beleving. maar wat ook nog eens meespeelt, is dat dit een echt project is, en je zult zien zodra je hier aan begint dat je een hele hoop dingen over het hoofd gezien hebt, of met veel zaken geen rekening hebt gehouden. En ik denk dat het practische en leuke er dan wel vanaf is, om maar eens wat te noemen wat team-rs zei: "en je kan met glade weegen te veel kracht zal heben zonder een electroninsche systeem dat de kopel kan verdeelen" En of het dan nog allemaal rijdbaar en goed is, maar een mooi streven is het zeker. vooral als je iets verzint op het geluid
_________________ Derbi Gpr50 ‘06
|
wo okt 27, 2010 5:07 pm |
|
|
Hartman
ApriliaForum Member
|
Rallyking schreef: Hartman schreef: RS 666 schreef: en als je het alleen voor de looks doet moet je een dna kopen zou wat zijn heb je een gilera dna, 2 takt een chinese replica dna 4takt en een elektrische nep dna nee mr ff serieus dit word nooit een hit, als jij met een lege accu staat is het niet ik loop naar een stopcontact en ff de slang inknijpen en hij zit vol, neej dan moet je nog wachten.. en 80 tot 100km is rendabel in een stad, maar voor een rs waarmee je graag een stukje rijd is het niks.. Gilera is zeker mooi maar ik kan een RS 50 nogal goedkoop krijgen. Reden dat ik geen normale scooter zou willen is 1) schakelbrommers zijn veel mooier 2) wegligging vind ik een stuk beter, ik vind die 10" banden maar niks. Je kan misschien wel even hard op een normale scooter maar of dat veilig is? Ik ga er nog eens goed over nadenken... Ik denk dat het zeker goed kan. En ook meer dan 100km, maar dat ligt er aan de capaciteit van de accu's. Je kan idd het best LiPo accu's nemen, die zijn een stuk lichter en kleiner dan ''normale'' accu's bij de zelfde capaciteit, redelijk onderhouds vrij. Maar er zitten ook nadelen aan LiPo's: Redelijk duur, als je ze onder een bepaalt voltage trekt gaan ze kapot en als je ze overlaad dan moet je echt niet in de buurt zijn want ze branden errug goed... Kijk hier maar eens: http://www.Hobbyking.com Ze hebben ook brushless motoren voor RC vliegtuigen die met met een brandstof motor rond de 100cc en 20+pk hebben. Ik heb ff wat gerekend en je bent zoiezo rond de €1500 aan accu's kwijt, dus ik denk dat je met motor, regelaar en alles bij elkaar rond de €3000 kwijt bent als je de brommer nog een beetje functioneel wilt houden En in principe kunnen LiPo's binnen 1 uur worden opgeladen als je genoeg laders en stroom voorziening hebt Zat te denken aan LifePo4 batterijen, 72v40ah. Met een 7KW motor (die dus niet voor de volle 100% gebruikt wordt, dat zou volgens de leverancier al snel 120km/h betekenen) Dat kost ongeveer 1100 euro en de motor+controller (kelly controller) ongeveer 1000 euro. Dan nog 300 euro max voor de rest en onvoorziene problemen denk ik. Met die controller wordt je motor helemaal geregeld dus daar kan je niet fout mee gaan. Maar inderdaad, wordt wel echt een project en er zullen vast tegenslagen komen etc!
|
wo okt 27, 2010 5:37 pm |
|
|
|