Auteur |
Bericht |
Vellror
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 05, 2010 10:41 pm Berichten: 131 Woonplaats: Alkmaar
|
 Re: Rollerbank boetes
juist, en alle agenten die bij een rollerbank aanwezig zijn zijn zo dom als een wiel? 
_________________ Do you remember when you were a kid, playing Nintendo and it wouldn't work? You take the cartridge out, blow in it and that would magically fix the problem. Every kid in America did that, but how did we all know how to fix the problem? There was no internet or message boards or FAQ's.
|
ma okt 18, 2010 2:30 pm |
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Ja, want een honda NSR-F kennen ze niet, rijdt er maar een in heel Breda van rond en is nou eenmaal een zeldzaam ding. Het is hier zo erg dat ik bijna een bekeuring kreeg om dit: " Zeg jongeman uw achterrem werkt niet he? Die handel gaat zo op en neer dat kan niet dat wordt een boete" " ja maar meneer dat is een koppeling want het is een schakelbrommer " " Schakelbrommer ? " " Ja schakelbrommer..." " Ah dan halen we er even een motoragent bij die kan schakelen" " Hoezoo leren jullie dat niet op de politieacademie dan?" " NIET ZO BIJDEHAND HE JONGEMAN"
Op dat moment, willen ze je zo snel mogelijk weghebben. Dus zeggen dat je 4 versnellingen hebt kan nooit kwaad
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma okt 18, 2010 2:44 pm |
|
 |
Vellror
ApriliaForum Member
|
hmm ja maar toch, ik hoor verschillende verhalen. de meeste ''gewone'' agenten bij een RB kunnen inderdaad weinig met betrekking tot brommers en weten er ook weinig vanaf. maar de motoragenten weten daarintegen meestal wel wat meer en zijn ook jong geweest. je kan het inderdaad altijd proberen, maar als je eenmaal aan ze heb verklaard dat er maar 4 versnellingen in zitten en de agent trapt ze door tot in de zesde, dan heb je aan sommige agenten de verkeerde en die gaan dan dreigen met stappen vanwege misleiding enzo maar terugkomend op jouw verhaal, heb je wel geluk gehad zeg. en inderdaad die agent wou je zeker zo snel mogelijk weg hebben nadat je zn trots had bijgeschaafd 
_________________ Do you remember when you were a kid, playing Nintendo and it wouldn't work? You take the cartridge out, blow in it and that would magically fix the problem. Every kid in America did that, but how did we all know how to fix the problem? There was no internet or message boards or FAQ's.
|
ma okt 18, 2010 4:33 pm |
|
 |
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 03, 2009 3:13 pm Berichten: 1190 Woonplaats: Amsterdam
|
elke agent is jong geweest 
ma okt 18, 2010 5:17 pm |
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
De vaste motoragent hier heet " J... " hij is eigenlijk een van mijn maten, heeft respect voor mijn brommers, omdat ze zo speciaal zijn. Hij zwaait zo eens naar mij en laat me gaan. Als hij me aanhoud voor rollerbank zegt hij vanzelf" Jij bent er al zovaak opgeweest, rij maar lekker verder" Agja je moet ermee om kunnen gaan. laast stond ik bij een rollerbank met een A.C.A.B shirt, J... kon er om lachen maar de rest niet. Laast reed ik door rood en slipte ik hard, hij gef me geen boete omdat hij me kon en die zuurverdiende 150 euro niet wou laten betalen. Ik vermeld express zijn hele naam niet, om hem te beschermen voor zijn werk, het mag natuurlijk niet. Tip: Ga zo vaak mogelijk op d'n rollert als je brommer normaal loopt. Voer hem daarna voorzichtig op en laat de agenten je kennen. Blijf altijd aardig en trouw en ze laten je vanzelf schieten. Nog een voorbeeld dat agenten relaxed kunnen zijn :
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma okt 18, 2010 6:48 pm |
|
 |
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
|
ik heb ook geen haat aan agenten.. als k door rood rij en ze pakken me is t me eigen schuld, en wel een beetje triest van die agent dat hij zo corrupt is, als jij je zuurverdiende 150 euro niet uit wil geven moet je ook gewoon die overtreding niet maken. Tuurlijk zijn er relaxede agenten, matsen ze je enz maar als ze je niet matsen moet je ook niet gaan zeiken want je doet t toch echt zelf die overtreding begaan  en ik ben vaak genoeg gematst maar ook vaak genoeg geboord en je hoort mij niet zeiken over agenten en boetes edit: en die tips van jou slaan nergens op  want mssn werkt t om met een nsr te zeggen dat je 4 versnellingen hebt, maar de meeste agenten van deze tijd zijn niet op hun achter hoofd gevallen en zullen niet snel geloven dat een senda of een rs oid 4 versnellingen heeft. En van ga zo vaak mogelijk op de rollerbank voor je opvoert slaat ook nergens op want tegen de tijd dat elke motoragent / agent bij de rollerbank je kent moet elk weekend op de roller staan en hopen dat het dezelfde agenten zijn als de keren ervoor of je valt op door je rijgedrag en dan zetten ze je maar al te graag elke keer op de rollerbank dus een echt goede tip zou zijn: vermijd rollerbanken zoveel mogelijk en als je gepakt wordt pech, of gewoon je brommer niet opvoeren als je die stress niet wilt hebben
di okt 19, 2010 1:41 pm |
|
 |
Tapvat
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 04, 2010 10:22 pm Berichten: 733 Woonplaats: Rijswijk
|
Klopt inderdaad dat er ook sociale agenten zijn. Gister kwam ik met 75-80 aanrijden bij een bocht waar normaal nooit iemand komt, en precies op dat moment komt er een motoragent de bocht uit met ze helm open. Hij keek bewonderend naar me brom en gaf een goedkeurend knikje om vervolgens rustig aan door te tuffen alsof ie me niet eens gezien heeft. Daar had ie toch mooi me portomonee kunnen legen, en juist door het niet te doen kun je ook brommerrijders aan het denken zetten om hun brommers standaard te laten
di okt 19, 2010 1:59 pm |
|
 |
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
|
nou dat laatste ben ik t niet mee eens  , maar zo kun je brommer rijders idd wel aan t denken zetten minder overtredingen te begaan en verantwoordelijker te rijden
di okt 19, 2010 2:52 pm |
|
 |
Vellror
ApriliaForum Member
|
nja het is nu eenmaal zo dat het nooit goed is wat agenten doen, aantal dagen geleden in de media: dat brommers gewoon zomaar 60 mogen op de rollerbank en dat ze hiervoor niet worden bekeurd. hierop kwamen vele reacties binnen van verontwaardiging van veelal automobilisten; zij vergeten naar mijn idee echter 1 ding en dat is dat als ik 40 rij op de weg dat ik zowat om de halve minuut een ongeluk krijg vanwege automobilisten die je inhalen puur uit irritatie vanwege je langzame snelheid. nu moesten de agenten volgens velen de brommers/scooters KEIHARD aanpakken, ik vind dit echter behoorlijk hypocriet aangezien meerdere agenten dan al aanggaven dat ze daar ten eerste niet genoeg mankracht voor hebben en ten tweede het verwijt nar hun hoofd krijgen geslingerd dat ze boeven dienen te gaan vangen ik fietsbijvoorbeeld ook vaak geneog langs een politieauto in het weekend zonder licht te voeren. ik heb tot nu toe geen bekeuring voor dit vergrijp gekregen. dit toont toch enige respect van de agenten en zo verdienen ze ook meer respect van de kant van jongeren zoals ons maar nu weer gelieve ontopic: 
|
di okt 19, 2010 3:25 pm |
|
 |
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
|
jah hier wordt ook gewoon vanaf 65 pas boete
di okt 19, 2010 10:53 pm |
|
 |
bataloa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm Berichten: 580 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
En de algemene indruk maakt ook veel uit, hoe je zelf uitziet en je brommer. Dus of je netjes verzorgd bent, en zoals ik bijv motorjas en handschoenen enzo..en of je brommer er netjes uitziet, en geen klere herrie maakt enzo. speelt allemaal mee. als je een of andere gore kamper bent met een tering verbeunde kut brommer zullen ze je ook sneller naaien. en ben nu al een paar x aangehouden en nooit gezeik(afkloppen)
_________________ Derbi Gpr50 ‘06
|
di okt 19, 2010 10:58 pm |
|
 |
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
|
en gewoon altijd netjes en beleefd blijven helpt ook
wo okt 20, 2010 12:38 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
inderdaad, laatste keer gaf die agent mij ook een complimentje omdat ik met handschoenen en motorjas aan reed. heeft me wel op de roller gezet maar niet verder dan 75 doorgetrokken, en voor andere dingetjes geen boete gegeven.
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
do okt 21, 2010 10:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Huug
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 10, 2010 3:43 pm Berichten: 89 Woonplaats: Driebergen
|
Ik heb de tabel aangepast net zoals ik al had op het derbiforum. Voor zo ver ik weet gelden de boetes van 2011 nu nog steeds 
ma jan 30, 2012 11:32 pm |
|
 |
|