Auteur |
Bericht |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Ontsteking Probleem AF1 Sintesi
Mijn contactslot werkte dus niet goed , brommer ging niet uit als ik sleutel omdraaide , bleek dar rood/wit niet aangesloten is , maar toen zag ik dat ik een motoplat bobine heb ( foto ) , en volgens mij geen aprilia ontsteking.
Uit mijn ontsteking ( foto ) komen dus maar 3 draden , terwijl bij orgi volgens mij 4 moeten komen , dus nu mijn vraag hoe sluit ik dit nou goed aan ?
Ik heb nog wel een orgi cdi/bobine liggen ( zie foto ) , maar daar komen dus 5 draden uit.
Kan ik die ontsteking aansluiten op de orgi bobine ? , of kan ik met de motoplat bobine mijn contactslot laten werken ?
hoop dat jullie het snappen
_________________ Hola , Como Estas ?
|
zo maart 04, 2007 1:19 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
iemand ??
|
zo maart 04, 2007 10:25 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ja, de huidige bobine kan je ook best laten werken met je contactslot.
Welke draden (kleuren) zitten er nu op je bobine en heb je er dan nog 1tje over voor het licht?
|
ma maart 05, 2007 7:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
|
er komen 3 draden van mijn ontsteking af , zwart , blauw , geel , zwart en blauw gaan op de bobine ,
en de gele gaat naar een andere gele , geen idee of dit de lichtdraad is.
|
ma maart 05, 2007 9:11 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
oke en waar zitten de zwarte en de blauwe op de spoelen?
De kabel die naar de spoel gaat met de dikste draad moeten we hebben. 1 zal er namelijk naar de signaalspoel gaan (klein spoeltje met dunne draad en waarschijnlijk die met die tape eromheen). De andere gaat naar de spoel die zorgt voor de spanning voor de cdi unit. Die spoel heeft wat dikker draad als het goed is. Nou die draad moet je dus hebben en bij je bobine samen knopen met de wit/rode die naar je contact gaat.
Staat het contact op de uit stand dan wordt de ontstekingsspoel kortgesloten en werkt de ontsteking niet. Klinkt lomp maar zo werkt het ongeveer op elke brommer en zo ook de originele ducactie ontsteking van aprilia.
|
ma maart 05, 2007 9:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
|
oke , als je de ontsteking foto ziet , komt blauw aan de bovenste blokje , en de zwarte op die kleine ( 4 uur )
hoop dat je het snapt
|
ma maart 05, 2007 9:46 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
oke die bovenste is je ontstekingsspoel en die kleine je signaalspoel
dus blauw moet je hebben
|
ma maart 05, 2007 9:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
|
OKey , bedankt , in het weekend gelijk aansluiten
|
ma maart 05, 2007 11:11 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
|
oke , brommer vonkt maar slaat niet aan , nu hoorde ik van iemand op forum dat het aan de ontsteking kan liggen , omdat het een motoplat ontsteking is en geen ducati is het tijdstip anders.
kan dit kloppen ? want vonkt echt mooi , en krijgt benzine
|
do maart 29, 2007 9:53 pm |
|
|
robbieronald
ApriliaForum Member
|
Re: Ontsteking Probleem AF1 Sintesi
mmm raar.. geeft hij helemaal geen ontbranding dan?? ik heb soortgeleik iets gehad.. namelijk toen gaf hij echt af en toe een ontbranding.. nieuw bougitje er in en deed het weer goed... als hij fonkt hoeft hij nog niet goed te zijn.. als dat het niet is heb ik ook Echt geen flau idee xD
|
ma sep 13, 2010 9:36 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Ontsteking Probleem AF1 Sintesi
Kerel... dit topic stamt terug uit de steentijd! Wil je voortaan geen oude topics kicken?
Leuke avatar.
|
ma sep 13, 2010 9:38 pm |
|
|
|