|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Tzr wilt niet Starten, ontsteking, elektrische mankementen
Auteur |
Bericht |
Toesh
ApriliaForum Member
|
Tzr wilt niet Starten, ontsteking, elektrische mankementen
Hallo Forumleden, ik ben nieuw hier en heb al veel topics doorgenomen maar ik kan maar geen oplossng vinden voor mijn probleem.
Mijn probleem is: Als ik mijn contactslot omdraai, zodat hij aan staat, dan branden de lampje in het cockpit niet meer terwijl op dezelfde dag ze nog wel werkte. De oorzaak kan zijn dat ik mijn contactslot teveel aan en uit heb gezet omdat ik me sleutelbos telkens nodig had voor iets. En nadat incident wilde de lampjes en knipperlichten niet meer werken en wilde hij niet meer starten, aanlopen dan( want accu moet opgeladen worden) maar als het goed is moet alles het gewoon doen zonder accu op elektrische start na. Dus ik heb wat topics gelezen over een soortgelijke probleem. Dus ik ging mij zekeringen vervangen. Resultaat: Geen verandering van de situatie. Dus nu is mijn vraag wat is het probleem? de ontsteking kapot?? of accu moet vervangen worden ( heeft hier toch niet veel mee te maken?) of iets anders?
Zelf heb ik al de accu opgeladen, andere bougie geprobeerd, bougiekap vervangen en bobine. nu nog CDI maar dat ligt wat moeilijker omdat nogal duur is en misschien ligt het ergens anders aan. Dus zou het ook ergens anders aan kunnen liggen behalve mijn CDI?
Alvast bedankt
|
ma aug 23, 2010 7:38 pm |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
Re: Tzr wilt niet Starten, ontsteking, elektrische mankement
Iemand?
|
di aug 24, 2010 7:27 pm |
|
|
Logitech1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 19, 2009 7:48 pm Berichten: 605 Woonplaats: Geesteren (OV)
|
Hallo, Het kan ook zijn dat misshcien een draadje door gesleten van je contact slot kijk daar maar is na
_________________ Honda CBR 600 RR Fireblade!
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364
Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3
>> EX Aprilia Rs50 <<
|
di aug 24, 2010 7:53 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
je hebt je startonderbreker versleten, als je daar even de massa uittrekt zou je brommer weer moeten starten dan kan je die rustig maken. nadeel is dat iedereen dan je brommer kan starten.
wo aug 25, 2010 12:30 am |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
waar zit je startonderbreker ?
|
wo aug 25, 2010 4:15 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
als ik zo het TZR werkplaatshandboek bekijk moet je ook een startrelais hebben deze kan ook nog de geest hebben gegeven. Even werkplaatshandboek downloaden en mbv electrisch schema de boel nalopen. Succes
|
wo aug 25, 2010 10:16 pm |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
even kijken dan
|
do aug 26, 2010 6:28 pm |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
Ik kan de startonderbreker niet vinden en de startrelay, ook niet in het handboekje
|
zo aug 29, 2010 1:01 am |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
|
zo aug 29, 2010 11:09 pm |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
Dankje
|
ma aug 30, 2010 4:34 pm |
|
|
Toesh
ApriliaForum Member
|
jongens bedankt hij doet het weer , het was de contactschakelaar die kapot was
|
do sep 02, 2010 8:11 am |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja wilde nog even toevoegen hier dat een tzr (yamaha ontsteking) even iets anders werkt dan een rs (ducatie) ontsteking. Bij de tzr heb je wel degelijk accu (contact) spanning nodig.
|
di sep 07, 2010 10:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|