HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 6:46 am

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Rudolfs r6 circuitmotor 
Auteur Bericht
ruud
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
hey vriend! hoe gaat het met je 2 takkert? Wil nog wel ff een bakkie komen doen van de zomer! groetjes

oja, racer ziet er ook prima uit ;)

ma mei 31, 2010 8:08 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ruud schreef:
hey vriend! hoe gaat het met je 2 takkert? Wil nog wel ff een bakkie komen doen van de zomer! groetjes

oja, racer ziet er ook prima uit ;)

2 takkert doet het eindelijk weer! Moet nog wel de oliepomp er een keer afhalen en de wielen spuiten maar nu eerst maar eens een beetje rijden. Ik zet de koffie wel alvast klaar!

Ik heb de spullen afgelopen zondag weer heel weten te houden :^^: . Was echt k*t weer. De hele dag een beetje regen gehad en aan het eind van de dag begon het echt hard te regen. Maar dit had twee voordelen, er waren 2 groepen minder snel en 1 groep snel die samengevoegd werden tot 1 groep. Dit betekend dat de pitlane per sessie gewoon een uur lang open was en dat je zo het circuit op en af kon rijden :{-): . En aangezien het op het laatst echt hard begon te regen waren de meeste mensen al naar huis toe toen de laatste sessie begon dus na 2 rondjes reden we nog maar met 2 man op de baan rond en het regende ondertussen niet meer.
Gelukkig had ik regenbanden op mijn reserve wielen zitten dus ik heb me nog heel goed vermaakt. Die banden hebben echt bizar veel grip! Alleen wel jammer dat die belgen bij een klein oliespoor 10 kuub zand op de baan gooien en het de rest van de dag laten liggen :(( .

Mijn USB-stick is overleden dus ik heb maar twee filmpjes. Ik zal proberen er komende week nog een paar erbij te zetten.

Link

Link

di jun 01, 2010 8:10 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja heb je vandaag gespot :P toen ik naar zandvoort reed om me achterbandje om te draaien zag ik je het dorp uitrijden.
Jammer van de laatste sessie dat die verregent is. nog wel lekker kunnen rijden voorderest?

2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035

di aug 10, 2010 11:33 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Haha lache man.

Ik heb nog wel lekker kunnen rijden. Ik was er vanuit gegaan dat ik misschien 2 sessie droog kon rijden en dat zijn er 4 geworden dus mag niet klagen.

Sessie 1 heb ik vooral gebruikt om de baan te leren kennen. Ik kwam er al snel achter dat het best een technische baantje is. Wat je niet ziet op filmpjes is dat er nog wat hoogte verschil in de baan zit en sommige bochten lijk je veel harder of zachter in te kunnen dan je in eerste instantie denkt. Daar moest ik de eerste sessie heel erg aan wennen. Uiteindelijk reed ik een 2:23 en stond ik als één na laatste op de tijdlijst ;) . Ook al had ik niet echt mij best gedaan er moest wel verandering in gaan komen.

Sessie 2 meteen wat harder van start kunnen gaan omdat de baan al wat meer bekend was. Sessie goed op kunnen bouwen waardoor iedere ronden die ik reed er ongeveer een seconden van de ronden tijd af ging. Uiteindelijk reed ik een lage 2:19. Ik had me van te voren voor genomen dat een 2:20 mogelijk moest zijn en was dus wel blij dat in sessie 2 al te halen. Ik stond nu gelukkig ook niet meer één na laatste op de tijdlijst.
Nadeel was wel dat de hele achterband naar de kl*ten aan het gaan was.

Voor sessie 3 de veervoorspanning van de achterveer wat minder gemaakt. Het ging op zich wel lekker maar iedere ronden was er wel een gele vlag op de baan. Ondanks dat nog een 2:20 kunnen rijden. Er had dus waarschijnlijk nog wel wat meer ingezeten. In de pits de achterband eens bekeken en tot de conclusie gekomen dat het verlagen van de veervoorspanning geen invloed had gehad.

Sessie 4 de rijhoogte aan de voorkant veranderd op aanraden van de bandenboer die op het circuit aanwezig was. Sessie wel weer goed op kunnen bouwen maar in ronden 3 zag ik ineens dat mijn brandstoflampje branden. In ronden 4 maar van de baan gegaan om te tanken omdat ik weinig zin had om zonder brandstof te komen staan.

Tussen sessie 4 en 5 begon het te regen dus toen heb ik de motor maar opgeladen (net als iedereen) en zijn we weer naar huis gegaan.
Voor een eerste keer op Zandvoort vond ik het wel goed gaan. Leuk baantje om te rijden dus volgend jaar ga ik zeker nog een keer. Maar eerst 26-aug naar Zolder.

Ik heb nog 3 sessies met een camera op de motor gereden dus zal nog wel een filmpje posten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wo aug 11, 2010 2:08 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ai nijdig vreetspoortje..... Ingaande demping miss wat lager zetten?
Metzeler Racetecs zijn hetzelfde als Pirelli Dragon Supercorsa's. Met wat voor bandenspanning reed je op Zandvoort??
Je gebruikt ook bandenwarmers toch??

Nette tijden voor een eerste keer. Als je een volgende keer groep 3 rijd kan je gerust een marshall vragen of die even voor je uit wilt rijden.

volgend jaar maar even een dagje ergens tegelijkertijd plannen altijd gezellig.
Begin nu steeds meer mannetjes om me heen te krijgen die ook een circuitfiets aan het aanschaffen zijn :P
sterker nog gisteravond een racertje wezen ophalen met een maatje van me.

wo aug 11, 2010 5:52 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ingaande demping had ik nog willen proberen in sessie 5 maar dat is er niet meer van gekomen. Rij met deze Metzelers op 1.9 voor en 1.8 achter. Is best laag maar normaal gaat dat wel goed met deze banden. Ik heb overigens met een k1 gereden, daar was het weer misschien ook wat de koud voor. Ik gebruik (nog) geen warmers.

Was inderdaad wel een goed idee geweest om één van de marshall's te vragen of die voor wil rijden. Met name de eerste bocht van die drie rechter bochten achterop het circuit wilde maar niet lekker gaan.

Volgend jaar moeten we zeker een dagje samen boeken. Vrienden van mij vinden het allemaal wel mooi maar ze kopen helaas nog geen circuitmotoren helaas. Zou wel mooi zijn dan kan ik nog is een keer en paar dagjes naar in circuit in Frankrijk of Duitsland. Als alleen ik rij dan wordt dat ook wat prijzig :P .

schakelfreak schreef:
Ai nijdig vreetspoortje..... Ingaande demping miss wat lager zetten?
Metzeler Racetecs zijn hetzelfde als Pirelli Dragon Supercorsa's. Met wat voor bandenspanning reed je op Zandvoort??
Je gebruikt ook bandenwarmers toch??

Nette tijden voor een eerste keer. Als je een volgende keer groep 3 rijd kan je gerust een marshall vragen of die even voor je uit wilt rijden.

volgend jaar maar even een dagje ergens tegelijkertijd plannen altijd gezellig.
Begin nu steeds meer mannetjes om me heen te krijgen die ook een circuitfiets aan het aanschaffen zijn :P
sterker nog gisteravond een racertje wezen ophalen met een maatje van me.

wo aug 11, 2010 7:29 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Cadeautje ;)
http://www.mylaps.com/practice/showLapt ... er=2691967

1.8 achter warm gemeten rijd ikzelf op zandvoort en slijt bij mij redelijk mooi af.
is de k1 van metzeler soft of hard ( of is er nog een k0 ook, dan zou het weer medium kunnen zijn :X: )

Neem aan dat je scheivlak bedoelt? dat is een redelijk snelle bocht waar je helemaal snel uitkomt ja.
Die bocht is mij altijd wel redelijk goed afgegaan als je stukje vant heuveltje afgaat stuur je in met hoge bochtensnelheid, uitkomend nog even flink door in ze 3 beetje remmen en uit laten rollen de masterbocht in even gas erop,
terug naar ze 2 goed naar de pion aanremmen en insturen.
Als je de combinatie een beetje onder de knie hebt kan je in die bochten wel mooi mensen inhalen.

wo aug 11, 2010 9:22 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
schakelfreak schreef:
Cadeautje ;)
http://www.mylaps.com/practice/showLapt ... er=2691967

1.8 achter warm gemeten rijd ikzelf op zandvoort en slijt bij mij redelijk mooi af.
is de k1 van metzeler soft of hard ( of is er nog een k0 ook, dan zou het weer medium kunnen zijn :X: )

Neem aan dat je scheivlak bedoelt? dat is een redelijk snelle bocht waar je helemaal snel uitkomt ja.
Die bocht is mij altijd wel redelijk goed afgegaan als je stukje vant heuveltje afgaat stuur je in met hoge bochtensnelheid, uitkomend nog even flink door in ze 3 beetje remmen en uit laten rollen de masterbocht in even gas erop,
terug naar ze 2 goed naar de pion aanremmen en insturen.
Als je de combinatie een beetje onder de knie hebt kan je in die bochten wel mooi mensen inhalen.

:thumleft: :thumleft: :thumleft:
Bedankt man! Mooi om te zien met die sectie tijden erbij. Opbouw is ook mooi te zien met de staafgrafiek erbij.

Metzeler heeft K0 t/m K2, is dus de medium.

Ik bedoel inderdaad het scheivlak. Als je daar op aan komt rijden lijk je er niet zo hard in te kunnen als mogelijk is. Ik kon mezelf er ook niet toe dwingen om gewoon eens vol erin te duiken :P . Nou ja ik heb in ieder geval nog genoeg verbeterpunten voor de volgende keer.

wo aug 11, 2010 11:31 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Met veel moeite is het gelukt om uit de 20 minuten durende sessie 1 ronden te knippen. Het is helaas een willekeurige ronden geworden waarin een gele vlag situatie is maar het is in ieder geval wat.

http://www.youtube.com/watch?v=XlBOL3Vu0F4

do aug 12, 2010 9:40 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Okee ik ga je wat tips geven die je zeker kunnen helpen voor de volgende keer.
Misschien deed je het al anders later op de dag

Uitkomende tarzan doe je in ze 2 en blijft hierin tot de hugenholtz.
Probeer uit de tarzan iets eerder op het gas te gaan en nog een stukje in ze 3 te accelereren.
Hugenholtz weer terug naar de 2 richting de gp chicane mag je iets meer acceleren volgas shortshiften tot ze 4 snel remmen terug naar ze 2.
Scheivlak neem je opzich goed en masterbocht ook maar het lijk erop dat je de renaultbocht en de vodafone in zijn 3 neemt.
probeer deze in de tweede versnelling te nemen voor een betere drive de bochten uit.
richting audi s dan 3 en 4 aanremmen naar 2
Hier trek je vol in ze 2 en blijft in deze versnelling door de kumho bocht, voor de arie luyendijk ze je de r6 in zijn 3.
Probeer uitkomend van de audi s door te acceleren naar ze 3 in zijn 3 door de kumho bocht te gaan en voor de arie luyendijk te shortshiften naar ze 4. hierdoor neem je wat meer snelheid mee het rechte stuk op.

Voorderest rijd je wel erg netjes/clean :thumleft:
Volgende keer een rondetijd tussen de 2:15 en 2:10? moet zeker mogelijk zijn ;)

do aug 12, 2010 11:00 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Tips zijn genoteerd :thumleft: .

Als het goed is ga ik volgende week donderdag op Zolder gebruik maken van bandenwarmers. Scheelt weer 1,5 ronden banden warm rijden :X: . En ik heb nu ook dual carbon remblokken van SBS dus ik ben wel benieuwd of dat veel harder remt dan de Lucas remblokken die er nu in zitten.

di aug 17, 2010 8:56 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
rudolf schreef:
Tips zijn genoteerd :thumleft: .

Als het goed is ga ik volgende week donderdag op Zolder gebruik maken van bandenwarmers. Scheelt weer 1,5 ronden banden warm rijden :X: . En ik heb nu ook dual carbon remblokken van SBS dus ik ben wel benieuwd of dat veel harder remt dan de Lucas remblokken die er nu in zitten.

Bandenwarmers zijn echt een pluspunt, scheelt idd opwarmtijd en slijtage.

Ik ben overigens erg benieuwd naar je bevindingen van de dual carbon remblokken.

De vorige eigenaar dacht dat er gewone sinter blokkennu in de blade zaten.
Je hebt nog de racing sinter en de dual carbon.
Ik zit te twijfelen, carbon blokken zullen denk ik nog even beter remmen maar met regen is natuurlijk een nogo.

Ik wacht even jou oordeel af :^^:

wo aug 18, 2010 1:37 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Afgelopen donderdag ben ik op het circuit van Zolder geweest. Ik moet zeggen dat ik voorafgaand niet zo heel veel zin in had omdat er noodweer aangekondigd was. Maar ja je hebt betaald dus als echte Nederlander ga je dan gewoon. 's ochtends om half 6 werd meteen bewezen dat de regenbanden niet overbodig zouden zijn. Onderweg naar Zolder was de markering van de snelweg niet eens meer te zien zoveel regen viel er :{}: . Eenmaal aangekomen regende het niet meer maar het was wel zeik nat. Eerst sessie rustig aan gedaan op de regenbanden. Ging allemaal wel redelijk maar niet echt bijzonder. Net voor de tweede sessie begon er een droog spoor te ontstaan. Ik had toch besloten om de regenbanden erop te houden omdat ik niet wist hoe het achterop het circuit zou zijn. Eenmaal op de baan bleek dat ik beter droog weer banden had kunnen nemen. Maar halverwege de sessie begon het alweer te regen. Derde sessie was het zeik nat. Ik kwam één keer heel dicht bij de witte lijn uit en dacht dat het nog net moest gaan, maar nog geen seconden later zetten de achterkant een flinke stap opzij. Ik zat ongeveer op het stuur maar bleef gelukkig zitten :{-): .
Bij aanvang van de 4de sessie was het weer bijna net zo droog als sessie 2. Dit keer toch maar gekozen voor droogweerbanden omdat er ook geen regen meer aan leek te komen. Dit was een goede keus. Er waren her en der nog wat natte plekken maar niet veel bijzonders meer. Voor de 5de sessie de motor aan de bandenwarmers gehangen en het baken van de laptimer op de pitmuur gezet. Deze sessie was eigenlijk helemaal droog. Dus eindelijk goed door kunnen rijden. Uiteindelijk vielen de rondentijden tegen. Vorig jaar reed ik 2:00 en dit jaar reed ik weer 2:00. Maar ik heb in ieder geval een keer met droog weer kunnen rijden op Zolder (na 3 F*CKING circuitdagen!!!). Waarschijnlijk had er ook nog wel wat meer ingezeten als we nog een sessie hadden gehad. Na 2,5 dag alleen maar met natweer gereden te hebben zat de hele rijstijl van natweer rijden erin gebakken waardoor ik veel bochten in te hoge versnellen nam.

Al met al in ieder geval super blij dat het nog droog is geworden. Ik ben er ook achter dat de vering nog lang niet goed is. Tijdens aanremmen begon de achterkant hard te stuiteren en de achterband slijt ook nog niet goed. Nog wel de in- en uitgaande demping van de achterschokbreker veranderd en daar leek die wel beter van te worden.

Misschien dat ik dit jaar toch nog 1 keer het circuit op ga zoeken. Voor die tijd eerst weer een baken zien te vinden want ik heb die van mij op de pitmuur laten staan :@: .

Afbeelding

Afbeelding

filmpjes komen later nog.

zo aug 29, 2010 4:27 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Filmpje!

Link

ma aug 30, 2010 7:09 pm
Profiel WWW
bataloa
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik heb wel echt respect voor je, natte baan..en toch gewoon met de knietjes op de grond rijden :^^:
:thumleft:

ma aug 30, 2010 7:50 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende