|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
Toerenteller
Hey,
Ik heb een aprilia 125 rs van het jaar 2000.Het is de 11 kw restrictie versie, maar de dci brug is doorgeknipt (die zich bevindt onder de passagierszadel)
De toerenteller beweegt willekeurig heen en weer als ik gas geef. (Dit is blijkbaar een gekend probleem) Ik ben er steevast van overtuigd dat het aan de toerenteller zelf ligt, namelijk het naaldje niet meer in zijn motortje zit.
Nu, ik heb de 3 vijsjes al losgemaakt en de moes van het dashboard afgehaald. Maar ik krijg de toerenteller zelf niet open. Kan iemand mij helpen?
Dankjewel
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
di jul 20, 2010 2:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Toerenteller
openwrikken/beunen, die dingen zitten goed dicht ivm terugdraaien van je km teller
di jul 20, 2010 10:09 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Openwrikken Beunen?
Nee.
Ik zou hem netjes langsbrengen bij een dealer, dit is namelijk geen brommer.
|
di jul 20, 2010 10:19 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
is een strakker plan als je dat niet kan zonder beschadigen idd
di jul 20, 2010 10:20 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
De Dealer heeft hier vast wat gereedschap voor, of ze drukken er een nieuwe sierring op.
|
di jul 20, 2010 10:21 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
naar mijn weten is hier geen gereedschap voor, en dat is ook de bedoeling geweest van de maker. met dit werkje vind ik het grote nadeel van een dealer is dat het relatief makkelijk is als je het rustig en beheersd doet, maar wel tijd kost. met andere woorden, je betaalt veel geld voor de manuren terwijl je het best zelf had kunnen doen. sierring eventueel los kopen. zelf even afwegen of je het uitbesteedt of niet.
di jul 20, 2010 10:25 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
is die toerenteller nou mechanisch of electrisch? als het electrisch is kan ik me namelijk een storing in je bedrading voorstellen, bij mechanisch is het dan waarschijnlijk iets in de trand van een stukgedraait wormwieltje of een kapotte kabel oid...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jul 21, 2010 9:20 am |
|
|
Mikail
ApriliaForum Member
|
Toerenteller is elektrisch. Volgens de dealer zit dat ding vast gelijmd. Het naaldprobleem valt meer voor bij mechanische toerentellers en is dus bij mij niet van toepassing. Hij zei dus dat het zit vastgelijmd en dat hij zelf dat loszaagt bij mechanische toerentellers om het zo op te lossen. Nadien lijmt hij er wss een nieuwe weer op. Nogal professioneel dus..
Maar bij mij vertelde hij moet er gewoon een nieuwe toerenteller in.
Bedankt voor de reacties.
|
do jul 22, 2010 11:10 am |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|