|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Timo_GPR
ApriliaForum Member
|
Startmotor problemen
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en trotse eigenaar van een Derbi GPR50 nude van 2004 en een GPR50 Rracing van 2005, deze laatste heb ik net aangekocht. Hij was zeer slecht onderhouden, en hij draaide niet, mijn eerste idee was dat hij was vastgelopen, maar je kon hem niet verduwen zelfs met de koppeling ingehouden dus verdacht ik de rollagers achteraan. Het waren de rollagers, deze worden vervangen. Dit was echter niet het enige probleem, ik kon de starter niet testen want de batterij was stuk.
Het probleem zelf
Eenmaal thuis test ik de schakeling en deze werkt niet, de relais is uitgemeten en getest, deze is in orde, nergens heb ik een spanningsverlies en de startschakelaar werkt, alle draden zitten op hun plaats en wanneer ik de starter demonteer kan ik hem doen draaien op de batterij.
Wanneer ik hem terug monteer en rechtstreeks op de batterij leg geeft deze kortsluiting of doet helemaal niets, wanneer ik de relais eraan hang en met de originele schakeling probeer lijkt het of hij wil starten maar dat de batterij plat is, dit is echter niet zo want de nude start meteen met dezelfde batterij. Ik heb hem al 3 keer gedemonteerd, uit elkaar gehaald en alle draden uitgemeten, ik zit helemaal vast, ik heb absoluut geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Ook wanneer ik probeer te starten valt al de rest uit, heeft deze brommer een startstroomonderbreker? Ik zie dat de starter niet dezelfde is als op mijn nude, misschien is deze vervangen van een 125cc en is de batterij niet sterk genoeg?
Alle hulp wordt zeer geaprecieerd.
|
do mei 27, 2010 8:19 pm |
|
|
Christian Glas.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 15, 2009 4:57 pm Berichten: 38 Woonplaats: BARNEVELD-HOLLAND
|
Re: Startmotor problemen
kun je hem wel aanduwen dan? in z'n twee zetten, duwen, koppeling op laten komen en weer intrekken? als hij dan loopt heb je in ieder gevaal geen vastloper dus zou hij wel ''kunnen'' draaien, wat dan verder het probleem is weet ik ook niet.
|
vr mei 28, 2010 9:31 am |
|
|
Timo_GPR
ApriliaForum Member
|
Mijn achterwiel is binnen voor herstel van de rollagers maar ik kan de starter ronddraaien met de hand, op de autobatterij draaide hij wel.
Ik heb me gewoon een nieuwe gekocht.
|
vr mei 28, 2010 7:50 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
controleer je massakabel eens vanaf je accu naar je frame
|
za mei 29, 2010 8:59 am |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|