Auteur |
Bericht |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
 rook rook en nog eens rook
Heej Mijn brommer rookt de laatste tijd heel erg, dagt eerst dat de oliepomp niet goed stond dus heb t olieresevior leeg gemaakt en zen bezine met olie gemengt, hij rookte nog steeds.... dus nu gooi ik de olie maar weer in t oliereservoir, maar wat is het nou wel? het kan niet dat er olie in mun uitlaat zit en dat die verbrand,want hij doet het al als ik hem nog maar net aan heb staan, het lijkt me dat je uitlaat dan nog niet warm genoeg is om die olie al te verbranden.. dus nu moet het iets anders zijn maar wat? heeft iemand suggesties wat het kan zijn? is het mogelijk dat er een pakking niet goed is ofzo bij de cilinder? alvast bedankt! 
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
do maart 25, 2010 10:07 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
 Re: rook rook en nog eens rook
welke kleur is de rook? De smering kan aan de dikke kant zijn waardoor de rook dichter is, of het kan zijn dat je een lekke koppakking hebt waardoor hij meer rookt. dan is de kleur rook grijs, en met teveel olie blauw.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do maart 25, 2010 10:09 pm |
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
vervang je koppaking maar eens
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
do maart 25, 2010 10:13 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Als je zeker weet dat, toen je zelf mengde, je dat goed deed kun je een olieprobleem uitsluiten.
De pakking kan uiteraard kapoet zijn. dan ben je koelvloeistof aan het opstoken.
|
do maart 25, 2010 11:27 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
*Vincent* schreef: welke kleur is de rook? De smering kan aan de dikke kant zijn waardoor de rook dichter is, of het kan zijn dat je een lekke koppakking hebt waardoor hij meer rookt. dan is de kleur rook grijs, en met teveel olie blauw. Of wit, en als ie dan ook nog beroerd loopt...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do maart 25, 2010 11:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 10, 2009 10:08 pm Berichten: 428 Woonplaats: Middelburg.
|
kan volgens mij ook dat de krukas keering kapot is.
_________________ Gilera RCR (Derbi Senda) Monster energy project: viewtopic.php?f=11&t=15344
|
vr maart 26, 2010 1:10 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
ook nog de krukaskeering? nou hij rookt echt wit, en ja hij loopt ook nog s kut:P
dus wat kan t zijn koppakking?
die is niet zo moeilijk te vervangen maar krukaskeering wel wat lastiger volgens mij:P
|
za maart 27, 2010 12:51 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
en over die olie, ik heb zelf toen gewoon 1 op 45 gemengd en dat lijkt mij goed:P en toen rookte hij nog! dus tja
|
za maart 27, 2010 12:52 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 10, 2009 10:08 pm Berichten: 428 Woonplaats: Middelburg.
|
moet je eerst makkelijk beginnen dus eerst ff de koppaking vervangen 
_________________ Gilera RCR (Derbi Senda) Monster energy project: viewtopic.php?f=11&t=15344
|
za maart 27, 2010 1:58 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
witte rook is koppaking idd
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
za maart 27, 2010 1:59 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
ok zal ik dat eerst maar s ff doen! bedankt he jongens 
|
za maart 27, 2010 2:22 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
ik heb de cilinder er af gehad... kon geen nieuwe koppakking halen want toen ik bij de bromboer kwam om half 3 zat alles al dicht maar er zit een nieuwe dr50 cilinder op daar rijd ik nu ongv al 2000 km mee... .... die heb ik nieuw gekocht dus alle pakkingen enz waren ook nieuw, en ik vond dat de koppakking er helemaal niet slecht uit zag. dus heb m er maar weer opgezet.. en hij rookt nog steeds, heb t gevoel dat het steeds erger word... welke keering kan het zijn bij de krukas, die aan de kant van de koppeling zeker?
|
zo maart 28, 2010 9:56 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
jup, kant van de koppeling. andere kant zou valse lucht zijn.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo maart 28, 2010 10:08 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
|
ok danke
k ga eerst tog nog maar ff die koppakking vervangen:P dat kost bijna geen drol en is makkelijker dan die krukas keering:P
|
ma maart 29, 2010 8:49 pm |
|
 |
|