Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Contact Probleem
Toch nog een vraag.
Ik heb het idee dat de accu tijdens het rijden niet oplaad. Mijn toerenteller, achterlicht en temperatuurmeter doen het allemaal. Maar mijn KM teller werkt niet. Ook doen de lampen het voor niet!
Is het handig om een druppellader voor de accu aan te schaffen. Of is dat slecht voor de accu om hem steeds weer op te laden?
|
di maart 23, 2010 8:59 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
heb je de gele draad van je spoelen wel aangesloten? Als die zit aangesloten dan moet je koplamp tijdens de stationair toeren een beetje onregelmatig flikkeren.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo maart 24, 2010 10:53 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Sorry hoor maar wat zijn precies de spoelen? Zowiezo doet de electrische start het niet. Aanlopen gaat wel perfect. Dus ik heb het idee dat de dynamo mischien kapot is? Toen ik de brommer kocht deden de lichten het wel!
|
wo maart 24, 2010 11:17 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Brommer heeft geen dynamo, dat zit geintegreerd in de spoelen. De linkerkant van je blok zit een kapje (links naast het tandwiel), als je die deraf haalt heb je daar je vliegwiel. Als je die deraf haalt zie je je spoelen.
Maar als je vanaf je CDI de rode, witte en groene draad volgt, dan kom je als het goed is op een gegevenmoment een andere draad tegen die derbij zit. Als je die volgt en kijkt waar die is aangesloten?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo maart 24, 2010 11:28 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Is goed. Kan het geen kwaad als ik het vliegwiel er gewoon afhaal?
|
wo maart 24, 2010 1:14 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
vliegwiel kun je er gewoon afhalen. Liefst met een vliegwieltrekker. Pas wel op dat je de spie niet kwijtraakt.
|
wo maart 24, 2010 1:42 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Nee, vliegwiel eraf halen kan geen kwaad, maar je moet goed opletten dat je de spie niet kwijt raakt (zoals Eduard al zei), en dat je hem goed monteert als je hem er weer op terug zet. en een vliegwieltrekker is naar mijn mening echt een MUST! de vorige eigenaar van mn Senda gebruikte een zelf gebakken vliegwieltrekker waarbij hij 2 schroevendraaiers door een metalen staafje stak en naar binnen duwde, en dan de vliegwielmoer los draaide, en daar gaan je spoelen van kapot. Vliegwiel trekker heb ik dacht ik 9 euro voor betaalt, maar ik kan daarmee wel binnen 10 minuten een vliegwiel demonteren, spoelen demonteren, nieuwe spoelen monteren en vliegwiel der weer op doen.
|
wo maart 24, 2010 5:39 pm |
|
|
|