Zo, ik heb der al een tijd over zitten nadenken en heb al wat leuk spul binnen dus tijd om een project pagina aan te maken.
Ik wil een sprinter gaan bouwen, 50cc schakelklasse. De sprinter zal worden gebouwt op een Motorhispania RX frame, later waarschijnlijk op een Rieju RS1 frame. Ik ga rijden met een MHR TEAM 50cc, kijken hoe die presteert. Deze heb ik al liggen, is alleen nog onbewerkt. Gaat een Rito as in, ik moet nog een rechte vertanding kopen voor de koppeling. De versnellingsbak zal ik een originele voor gebruiken, deze volstaat volgens Sebastiaan. Carburatie wordt waarschijnlijk een Mikuni 24mm, maar misschien dat ik nog iets anders leuks op de kop kan tikken wat ook goed werkt, dat zien we tzt wel. Inlaat word standaard, moet eens gaan kijken voor een leuk membraan en spruitstuk, maar dat hangt nog van de carburateur af wat het word. Ontsteking begin ik met origineel omdat ik even niks anders heb liggen maar wordt voor de sprints waarschijnlijk een HPI, of heel misschien een zelfgemaakte als dat gaat lukken.
Het moet gaan rijden op een setje tomos spaakvelgen die als het goed is maandag onderweg zijn hierheen.
had vanmiddag het motorblok binnen van Chunho, daar de lagers uit gehaalt en schoongemaakt, ziet er nu wel netjes uit. Heb nog versnellingsbak lagers enz., moet alleen nog nieuwe krukaslagers hebben en dan kan het blokkie voor zover in elkaar.
Ben even foto's aan het resizen en plaatsen.
Bijlage:
IMAGE_103.jpg [ 95.18 KiB | 6783 keer bekeken ]
Bijlage:
IMAGE_104.jpg [ 85.15 KiB | 6782 keer bekeken ]
Blokkie zo in elkaar al ie binnen kwam, beetje vies nog.
Bijlage:
IMAGE_105.jpg [ 78.02 KiB | 6780 keer bekeken ]
Bijlage:
IMAGE_106.jpg [ 95.76 KiB | 6779 keer bekeken ]
Bijlage:
IMAGE_107.jpg [ 95.23 KiB | 6782 keer bekeken ]
Blokkie netjes schoongemaakt, lagertjes eruit op 2 na, de rest wordt vervangen. Krukaslagers moet ik nog nieuw halen, rest heb ik hier liggen.
Bijlage:
IMAGE_108.jpg [ 81.29 KiB | 6781 keer bekeken ]
Dat lager zit vast op de krukas, kan iemand me helpen moet hoe ik die eraf moet halen? mijn poelietrekkers zijn allemaal net te kort...
Framepje opgehaalt, ziet er nog redelijk uit na al die verwaarlozing!
Bijlage:
IMAGE_112.jpg [ 69.84 KiB | 6315 keer bekeken ]
Strakjes eventjes aan het werk eraan, kijken hoe ik die achterbrug eruit moet krijgen, en beginnen met de lak en roest eraf halen
Update 3-2-10Zo, vandaag een pakketje gekregen! spanneeeend
Bijlage:
IMAGE_115.jpg [ 47.23 KiB | 6035 keer bekeken ]
Wat zou derin zitten?!
Bijlage:
IMAGE_116.jpg [ 58.71 KiB | 6030 keer bekeken ]
Ja ja, 2 prachtige Tomos spaakvelgen, 17" inch! inclusief band, ze zien der redelijk uit, niet verschrikkelijk verroest ofzo. Meteen maar eventjes gewogen, 7.1 kilo voor het geheel!
Helaas kreeg ik ook iets minder leuks... Een sollicitatieformulier
Morgen maar solliciteren bij de Albert Heijn...
Overigens heb ik ook besloten om geen ontsteking te kopen, maar eentje zelf te bouwen.
Morgen waarschijnlijk meer!
Update 04-02-10Zeu, vanmorgen wezen beunen, slijptol in het frame gezet, gekeken hoe die velgjes derin gaat, nou, niet dus! Voorvork is niet echt bruikbaar dus daar moet maar een telescoop voorvork voor in de plaats komen. Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik die verrotte achterbrug eruit krijg, de as is dikker dan de einden en ik kan ze der niet uit tikken, dus das weer typisch Motorhispania!
Maargoed, frame is wel mooi gelukt met de slijptol. Niet perfect, maar mn vader kwam met hoofdpijn thuis dus moest stoppen met de slijptol, helaas
Ik heb overigens nog steeds dat lager niet van de krukas kunnen krijgen. Straks dan toch maar, hoe slecht het ook is, met hamer en beitel proberen, en hopen dat ik de krukas niet verneuk. kan wel de lagers weer in het blok gaan zetten en nieuwe krukaslagers monteren, moet alleen nog blokbouten kopen, en heb nog een heleboel bouten en moertjes nodig. Toch heb ik wel al een opzetje voor hoe hij deruit gaat zien kunnen maken, natuurlijk nog niet af, en hij gaat nog worden gespoten al is dat waarschijnlijk pas voor volgend seizoen.
Foto's:
Bijlage:
IMAGE_117.jpg [ 77.46 KiB | 5914 keer bekeken ]
Subframe en blokframe bewerkt
Bijlage:
IMAGE_118.jpg [ 76.79 KiB | 5915 keer bekeken ]
Framepje
Bijlage:
IMAGE_120.jpg [ 88.27 KiB | 5910 keer bekeken ]
Met wielen "derin"
Bijlage:
IMAGE_121.jpg [ 81.15 KiB | 5914 keer bekeken ]
Motorblokje, gaat wel lekker snel zo!
en dat was hem denk ik weet voor vandaag, misschien vanavond die krukas nog fixen maar dat zien we dan wel weer.
Update 15-2-09zo, vandaag mn autotheorie gehad dus weer tijd om te sleutelen!
Ben naar Noordwijkerhout gegaan om daar aan de sprinter te sleutelen, waarschijnlijk word hij daar helemaal opgebouwt. Op dit moment ligt alles nog uit elkaar, carters moet ik even netjes schoonmaken, dan nieuwe lagers derin (heb ik inmiddels al gekocht). eindelijk is het lager van de krukas af, was binnen 5 minuten gebeurt. Morgen ga ik het motorblok in elkaar zetten, alleen zonder koppeling, want die moet ik nog kopen. ben ook bezig met een 20mm mikuni pas maken. Als uitlaat ga ik mijn ouwe RX uitlaat gebruiken als bazig, die hoogtoeriger maken door m in te korten, en kijken wat ik deruit kan krijgen. als het echt hopeloos is maak ik een complete opmaat, maar ik denk dat het in ieder geval mooi beginnetje is.