wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
Auteur |
Bericht |
rickkkk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 8:56 pm Berichten: 6 Woonplaats: zaandijk
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update koppeling P1
hey jeroen k heb nu ook een droge koppeling maar wij hoefde em ook nie uit te bouwe dus geen langere as enzo. k zal van de week wel ff een pic erop zette
|
wo jan 27, 2010 8:14 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm Berichten: 31
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update koppeling P1
hoi allemaal, bedankt voor de leuke reacties allemaal! Heb al een tijdje niks van me laten horen, had me zelf opgesloten in de garage om aan de sprinter te werken @ jeroen; ik denk niet dat er in de dijkman sprinter een lock-up zit, volgens mij is dat onmogelijk om dat in een ori koppelingsdeksel te krijgen. Als je twee platen minder hebt, win je nog maar 8mm ofzo. Maar dat het geen standaard am6 koppeling is, is een feit @ p.o.c.tom; ja, als er iemand benieuwd is naar hoe het werkt, en ik het wel! En nee, het past absoluut niet in het koppelingsdeksel, want standaard loopt de drukplaat er net niet tegenaan. Zal binnenkort even updaten,ben heel eind met de koppeling, ben nu met het koppelingsdeksel bezig... heb al een paar keer gedacht waar ben ik ooit aan begonnen
_________________ Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur
|
do jan 28, 2010 8:03 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm Berichten: 31
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Okee, weer wat nieuws aan het front, ben weer lekker eindje verder, check page 1! Nog steeds heel veel te doen, maar we hebben nog 3,5 maand ofzo, dus, wie weet, misschien komt het ooit nog goed
_________________ Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur
|
di feb 02, 2010 9:05 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Super mooi werk weer, je hebt het ori koppelings deksel de kop eraf gefreest en er een zelfgemaakte ring in gemaakt?
_________________ bier is lekker
|
di feb 02, 2010 9:32 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
sweet. ziet er mooi uit Had ik maar meer machines.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di feb 02, 2010 9:36 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
wkl-tuning schreef: Okee, weer wat nieuws aan het front, ben weer lekker eindje verder, check page 1! Nog steeds heel veel te doen, maar we hebben nog 3,5 maand ofzo, dus, wie weet, misschien komt het ooit nog goed super tof !, ben ook bezig met zoiets voor me zelf, maar dan compleet nieuw carterdeksel ^^
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
di feb 02, 2010 10:08 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
niet weer het olie-vulgat vergeten he Jeroen
|
di feb 02, 2010 10:12 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Racekees schreef: niet weer het olie-vulgat vergeten he Jeroen jaja ^^ scherp dat je dat nog wist ries! srry voor off topic heren
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
di feb 02, 2010 10:59 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Zeg, kan iemand hier het principe van de Lock-up koppeling uitleggen? Ik wil der namelijk het fijne wel van weten...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di feb 02, 2010 11:28 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Googlen zou ik zeggen.
Maar ik leg het wel even uit.
Een normaale koppeling grijpt (drukt de platen samen met de veren). En als je koppelt, durk je de bovente plaat naar buiten en dus verbreek je het onderling contact en stopt het hart.
De lockup, werkt met centrifugaal krachten. Deze drukken gewichtjes naar buiten die aann armpjes zitten. Die drukken tegen de bovenste plaat en drukken het geheel nog harder samen dan met veertjes alleen. Hier door is er grotere frictie tussen platen en dus slipt je koppeling bijna nooit.
Een voordeel is dat hoe sneller de koppeling draait hoe groter de centrifufaal krachten en hoe harder de plaaten worden samen gedrukt.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di feb 02, 2010 11:38 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Vet, bedankt voor de uitleg Tom
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di feb 02, 2010 11:47 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
ziet er allemaal er netjes uit maar weet je nu ook nog hoeveel olie er in je carters moet? of ga je dat nog uitrekenen ofzo?
_________________
|
wo feb 03, 2010 11:16 am |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Heb een opmerking. Aangezien het een derbi koppeling is zit de druk stift in de koppelings deksel. Maar nu heb je die armpjes zullen die niet eerst de deksel raken voor dat het stiftje in de deksel zit?
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo feb 03, 2010 12:06 pm |
|
|
Tom lievense
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 15, 2009 6:38 pm Berichten: 3
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
wkl-tuning schreef: Okee, weer wat nieuws aan het front, ben weer lekker eindje verder, check page 1! Nog steeds heel veel te doen, maar we hebben nog 3,5 maand ofzo, dus, wie weet, misschien komt het ooit nog goed Minder op het forum zitten en meer in schuur, dan komt het goed! Nee maar het zal wel lukken, het vermogen is er in ieder geval en dat is al een grote stap vooruit. Nog even flink tijd stoppen in het blok, en vol goede moed naar jubbega! Gr, Tom
|
do feb 04, 2010 2:51 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
mooi project wkl-tuning. Zo te zien ben je handig zat Echter heb ik een (algemene) vraag: - Wat is het nut van die lockup koppeling? Heb er het één en ander over opgezocht maar zie het alleen terug komen bij bijv. dragrace Hayabusa's Blijkbaar lopen zulke machines echt tegen de beperkingen aan van een motorfiets koppeling. Maar is dat bij een brommer niet wat vergezocht? Je kan met een 5 plaats koppeling toch volledig voorkomen dat je een slippende koppeling krijgt bij hoge toeren? Je kan zelfs i.c.m. met afdraaien en Polini platen overstappen naar 6 plaats. Dus buiten het feit, dat dit een alternatieve manier is om geen last meer te krijgen van een slippende koppeling, zie ik hier nog geen voordelen van in t.o.v. een relatief simpel 5 plaats systeem? Hoop dat je me kan overtuigen van de voordelen want vind het reuze interessant en het ziet er sowieso heel netjes uit! Enige wat ik tot nu toe kan bedenken is dat je weer terug kan stappen naar slappere veren en je mogelijk een beter bedienbare koppeling krijgt. Is dit het idee erachter? Ook lees ik op internet dat dit systeem gecombineerd met air-shift schakelsysteem erg goed is. Echter weet ik niet goed het idee daarachter en valt het kwartje dus nog niet echt...
|
zo feb 07, 2010 4:03 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|