laat ik mij eerst ff voorstellen,
Michel Olimulder
kom uit geesteren (overijssel)
woon door de weeks in arnhem voor mijn prachtige studie:
HTS autotechniek!
(dit is mischien niet echt een project, maar ik plaats het toch hier, weet niet goed waar het anders moet)
ik was zo iemand die altijd zei: ik wil geen brommer of scooter, naja zeker geens scooter, ik fiets wel.
tot dat ik ook maar 1 keer bij iemand achterop had gezeten, ik denk dat iedereen het wel kent.
toen direct aan het zoeken gegaan naar mooie brommers, aangezien ik hier nog niet veel van wist.
een rs 50 was toch wel een droom, maar of dat nog ging werkelijkheid ging worden moest ik nog zien.
tot dat ik de wel bekende '' schade moddelen'' van van seggeren aangeboden zag staan.
dus direct de zaterdag erop met pa na van seggeren gereden, totaal 3 uur onderweg geweest.
toen we thuis kwamen hadden we al een deal gesloten!
we waren direct verliefd op de rs 50 lorenzo replica, op internet leken de kleuren niet zo mooi,
maar in het echt was het echt:
liefde haha
de zaterdag erop direct de brommer op gehaald met een aanhangertje achter de auto.
de eerste week van april 2008 had ik hem thuis terwijl ik in juni pas 16 zou worden.
er stonden een bescheiden 600 km's op de teller toen ik mijn rijbewijs mocht ontvangen.
nu op dit moment staan er een goede 13.000 op.
MAAR ik ben wel het soort die trots is op zijn brommer en dat laat zien,
ben er in al die tijd ook nog geen eeen keer mee gevallen en altijd mee aan het poetsen geweest,
wou dat er hier meer mensen van waren!
uiteraard was 50 niet snel genoeg, dus gaat ie al 10.000 km lang 95.
deze winter echter heeft hij stil gestaan in de garage, vanwege mijn studie,
en omdat ik geen zin had om nu nog weer met de kou te rijden als het niet noodzakelijk is.
dus mooi de tijd om de boel ff na te kijken en al die ongein.
er waren al wel een aantal kleine dingen gedaan,
het begon met het inkorten van de kentekenplaat houder
uiteraard ook de knipperlichten in het achterlicht.
toen kwam er eerst een demper van een conti,
maar nu uiteindelijk een scr corse demper uit duitsland.
damm daar komt mooi geluid uit, mensen die hun brommer mooi willen laten klinken maar niet harder, echte aanrader!
terug naar het verhaal,
na 13.000 km ging alles eraf, ff controle van de cilinder, zuiger etc.
na mijn verbazing bleek alles perfect te zijn, zuiger was nog als nieuw, evenals de cilinder.
begonnen met het polijsten van mijn frame, simpel met belgom het resultaat is super!
de eerste winter heeft een aantal dingen minder mooi gemaakt aan de rs,
roest!
en dat moet verholpen worden.
de komende updates worden binnen kort uitgevoerd:
(dit heb ik al maar nog niet terug geplaatst vanwege coaten) nieuwe rvs imbusjes IN de remklauw, en de bevestigings bouten zelf (sommigen zelf op maat gemaakt op het werk omdat we de juiste maat niet hadden)
nog doen
nieuwe rvs boutjes in de remschijf voor en achter
verfen van het hart van de remschijf voor en achter (zwart)
stralen en coaten van de remklauwen (goud waarschijnlijk)
kenteken plaat houder opnieuw in de verf (zwart)
achterste remklauw houder opnieuw in de verf (zwart, ori silverkleurig)
hieronder paar foto's hoe het er bij stond en staat.
als jullie nog leuke ideeën hebben, dan hoor ik het graag
ps. na de zomervakantie gaat hij waarschijnlijk met groot verdriet de deur uit.
dus met intresse houd dit project in de gaten!
michel_olimulder1@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;