Auteur |
Bericht |
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
robtuner schreef: kelders0 schreef: Vraagje van een leek in prutsen met brommers :)
mijn aprilia rs50 my07 start sinds 6 dagen geleden niet meer elektrisch, wel hoor je een keer een geluidje dat hij probeert contact te maken maar daarna valt alle elektra uit en start de elektra meteen weer op, aanlopen werkt wel gewoon, als ik rijd is de spanning op mn accu zo c.a. 16 tot 16.7 volt(???), als ik mijn brommer dan uitschakel en gooi het contact slot weer om zodat ik hem weer aan kan zetten staat hij soms op 14 (dit is direct na het uitschakelen) en zakt dan terug naar 11 tot 13 volt (???)
houdt dit in dat mijn accu naar de kloten is of waar moet ik vanuit gaan?
m.vr.gr kelders0 Probeer eerst is een andere accu. vriendelijk bedankt voor je reactie, toen ikvanmorgen mijn brommer uit de schuur haalde wou mijn brommer wel elektrisch starten, toen ik naar school reed ook. tevens toen ik uit school kwam startte mijn brommer weer normaal en ook toen ik een half uur geleden weer gewoon de brommer wou starten deed hij dat. probleem opgelost of even aanzien en komt het probleem terug een technischien opzoeken ozoi :)?
|
di nov 17, 2009 5:45 pm |
|
|
robtuner
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 07, 2009 4:44 pm Berichten: 53 Woonplaats: Schoonhoven
|
Misschien contact punten die slecht contact maakten. even alles schoonmaken.
_________________ autoventieldopjesmuseummedewerkersuniformsbadgepoetsdoekje
|
di nov 17, 2009 6:19 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
kelders0 schreef: robtuner schreef: kelders0 schreef: Vraagje van een leek in prutsen met brommers :)
mijn aprilia rs50 my07 start sinds 6 dagen geleden niet meer elektrisch, wel hoor je een keer een geluidje dat hij probeert contact te maken maar daarna valt alle elektra uit en start de elektra meteen weer op, aanlopen werkt wel gewoon, als ik rijd is de spanning op mn accu zo c.a. 16 tot 16.7 volt(???), als ik mijn brommer dan uitschakel en gooi het contact slot weer om zodat ik hem weer aan kan zetten staat hij soms op 14 (dit is direct na het uitschakelen) en zakt dan terug naar 11 tot 13 volt (???)
houdt dit in dat mijn accu naar de kloten is of waar moet ik vanuit gaan?
m.vr.gr kelders0 Probeer eerst is een andere accu. vriendelijk bedankt voor je reactie, toen ikvanmorgen mijn brommer uit de schuur haalde wou mijn brommer wel elektrisch starten, toen ik naar school reed ook. tevens toen ik uit school kwam startte mijn brommer weer normaal en ook toen ik een half uur geleden weer gewoon de brommer wou starten deed hij dat. probleem opgelost of even aanzien en komt het probleem terug een technischien opzoeken ozoi :)? Waarschijnlijk een kapotte spanningsregelaar, niet meer mee rijden todat je hem hebt vervangen, anders kook je je accu droog en kan je eveneens voor een nieuwe accu gaan shoppen.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
zo dec 13, 2009 7:02 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
iemand enig idee hoe ik dat draad vast in die opschuifding krijg?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma dec 21, 2009 9:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
wallie666
ApriliaForum Member
|
met een tang die je bij elke bauwmarkt kan krigen
|
ma dec 21, 2009 9:23 pm |
|
|
slammers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm Berichten: 3012 Woonplaats: Wijk & Aalburg
|
Gewoon je draad in dat blauwe geval steken en dichtknijpen met een tang. Zo lastig lijkt me dat toch niet?
ma dec 21, 2009 9:39 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
is toch zeker een grapje matthijn ?
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
ma dec 21, 2009 9:54 pm |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Moet wel
_________________ Micro Power!
|
ma dec 21, 2009 10:37 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
nee, meende et.. zat gister echt vloekend met die dingen, ik wist het maar niet dit is dus precies de reden waarom ik in de showroom loop ipv de werkplaats
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma dec 21, 2009 11:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
ga gewoon eem naar de bouwmarkt en haal een tang die daar voor is... je moet hem op 2 punten plat knijpen, dan klemt hij om de kabel
ma dec 21, 2009 11:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
2 punten? Ik vouw de draad altijd dubbel, duw hem door het gat, pak die tang, middelste gat, en dan op 1 plek vastknijpen. Dan zittie goed, en heb je geen last van dat die draadjes meteen allemaal uit elkaar gaan als je em per ongeluk verkeerd in het gaatje stopt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma dec 21, 2009 11:38 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
als je het zon domme vraag vindt, waarom reageer je er dan uberhaupt op :')
|
ma dec 21, 2009 11:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Dat ik het een domme vraag vind neemt niet weg dat ik je wel wil helpen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma dec 21, 2009 11:49 pm |
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
Ik heb een vraag, bij mijn teller unit zijn 6 van de 8 lampjes doorgebrand. Mijn brommer komt welliswaar uit 2003 maar zou dit komen door ouderdom of door een kapotte spanningsregelaar?
|
di dec 22, 2009 12:13 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
*Vincent* schreef: 2 punten? Ik vouw de draad altijd dubbel, duw hem door het gat, pak die tang, middelste gat, en dan op 1 plek vastknijpen. Dan zittie goed, en heb je geen last van dat die draadjes meteen allemaal uit elkaar gaan als je em per ongeluk verkeerd in het gaatje stopt. ja daar heb jij wel last van he doe nou maar gewoon zoals ik het zei, want wat jij doet is verkeerd. één knijp om het koperdraad vast te maken, één knijp om de isolatie vast te maken. PUNT.
di dec 22, 2009 12:27 am |
Persoonlijk album
|
|
|