HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 09, 2025 5:57 pm




Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Setup voor winterproject 
Auteur Bericht
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Setup voor winterproject
Kort mezelf even voorstellen:
Cools Niels 25j oud
Rij al 6j endurance wedstrijden mee met een suzuki street magic samen met mijn teamgenoot
Heb afgelopen jaar de sprintkoers (2*12min racen) honda NSF100-cup gereden en heb hier in het eindclassement
een 2de plaats gehaald.

Na verslaafd te zijn aan de honda nsf100 ben ik de street magic toch wat beu.

Dus eerst was het plan om de street magic om te bouwen naar een geschakelde racer ipv
een het scooterblok dat er std onderhangt. Maar ik ben toch van plan om er een echte racer
van te maken, dus het plan is dan om een honda nsf100 na te bouwen met daaronder een motorblok waar
wat vermogen inzit ipv van de 8pk die er std op de honda zit. Mijn oog viel op het am6 blok, en heb
dan maar een 2dehands blok gekocht dat al licht gekitteld was.

Het reglement laat ons toe tot 80cc te gaan.
Dus mijn oog viel op de 80cc MHR cilinder.
Maar als ik de cilinder op foto zie en vergelijk met de 7T (47.6mm en de 50.0mm) scooterversie ziet hij er in mijn ogen veel minder indrukwekkend uit. Kwestie van vele malen minder poortoppervlak te hebben.

Nu heb ik hier en daar al mensen gezien die een mina hor cil op een am6 blok bouwen.
Dit zou met niet al te veel aanpassingen lukken.

Dus ik vraag me af wat mij 'meer'/'makkelijker' vermogen gaat opleveren.Ik ben van plan om een nieuwe setup te kopen, en het zou natuurlijk dom zijn om een hoop geld te verspillen als je weet dat als je verstandiger de onderdelen zou uitgrkozen hebben dat het hele zooitje beter werkt.

Enkel weet ik ook niet of er op het carter genoeg vlees zit om de boostpoort eruit te halen, die behoorlijk breed is bij de scooter cil en behoorlijk smal is op het am6 blok.
Koeling zal dan via een elek. pomp moeten gaan natuurlijk. Tapeinden moeten verzet worden, maar dat is geen probleem, het eventueel ophogen of afdraaien ook niet. En dan de uitlaatkeuze, een scooteruitlaat heeft niet echt een goede powerband vrees ik om mee te gaan racen op een geschakeld blok?

En in welke combinatie van uitlaat zou ik dat dan best gebruiken.
Ik heb er nu een 28mm PWK opstaan, een malossi binnendraaier (aangepast van een mina hor omdat ik die nog had liggen), Hebo membraam, en voor de moment een yasuni R3 met een 80cc polini gietijzer(Zat gemonteerd bij aankoop van het blok, net zoals de 28mm pwk, membraam, hebo uitlaat en een vervangkrukas). De cilinder heb ik bovenaan afgedraaid en onderaan opgehoogd met 1.2mm om de timingen wat gunstiger te krijgen. Dit gaf wel een behoorlijk goed resultaat, wordt ook wel hoogtoeriger maar de powerbandbreedte bleef wel ongveer gelijk, en gaf meer vermogen.
Mja, vermogen is toch te laag om te gebruiken op circuit.

Dus wat er nog zou aangeschaft word is een betere krukas, 5plaatskoppeling, rechte vertanding op de koppeling, cilinder, uitlaat, en nog wat kleine zooi zoals lagers, ....

MVG, Cools Niels

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di okt 27, 2009 9:50 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
Ik hoop dat dit topic hier geplaatst mag worden?
Is er geen algemeen topic waar ik mezelf wat uitgebreider kan voorstellen?

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di okt 27, 2009 9:51 am
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
je vraag staat hier prima, jezelf voorstellen kan hier:
viewtopic.php?f=5&t=2217

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


di okt 27, 2009 10:00 am
Profiel
knibbo
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm
Berichten: 435
Woonplaats: wieringerwerf
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
dus als ik het goed begrijp wil je met een mhr big bore 77cc gaan rijden? als je echt een goeie uitlaat wil zou ik hem dan laten berekenen voor die cilinder. die 28mm pwk is inpricipie goed als het maar een echte keihin is.

_________________
Afbeelding


zo nov 01, 2009 9:07 pm
Profiel WWW
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
Yep idd. Keihin is echte met serienummer, uitlaat ging ik idd op maat laten maken.
Maar enigste waar ik nog wat vast zit is de boostpoort op de big bore.
Als ik die mooi pas wil maken zal ik toch genoodzaakt zijn het carter deftig op te lassen.
Nu weet ik niet of het veel invloed heeft als de cilinder onderaan bv 5mm afdraai en dan een verloop plaat
maakt die mooi van de spoelers van het am6 carter overvloeien in de spoelers van de big bore cilinder.

Dan heb ik nog steeds wel een zeer beperkt spoeloppervlak op het carter voor de boostpoort.

Ondertussen was ik aan het denken om er een honda cr85 blok onder te gooien.
Dat is natuurlijk wel de beste basis.
Maar ze zijn nogal moeilijk te vinden

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma nov 02, 2009 11:42 am
Profiel
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
gewoon oplassen dat carter. dit werkt vind ik erg goed. je kunt ook met vloeibaar metaal de boel opvullen.


ma nov 02, 2009 12:58 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
Idd gewoon oplassen of opvullen met de juiste defcon.

_________________
Thom'z BeunBaas


ma nov 02, 2009 2:10 pm
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
als je defcon gebruikt wel goed ontvetten van te voren.

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


ma nov 02, 2009 2:48 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
Ik ben niet van plan op defcon te gebruiken.
Het is oplassen of niet, maar dat defcon spul kan goed werken, maar dit is een project voor de race.
Als dat ding toevallig lost door de trillingen of door niet perfect aangebracht,....

Als ik ze oplas en laat vlakken is het 100% in orde en blijft het ook zo.

Maar ik begin wel sterk te twijfelen om niet gewoon een 80cc cross blok te gebruiken.
Dat zal zeker meer vermogen hebben en dan kom ik op hetzelfde prijskaartje uit denk ik.
En die dingen lopen niet stuk, en slijten veel minder.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma nov 02, 2009 3:21 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Setup voor winterproject
Goede am6 blokjes lopen ook niet stuk en ik denk dat je je 80 blok ook flink aan moet passen ivm cross gearing en brede powerband. Er word overigens in de sobw ook genoeg met devcon gedaan hoor.

_________________
Thom'z BeunBaas


ma nov 02, 2009 5:01 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron