HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 22, 2025 8:17 pm




Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Stotterende brommer 
Auteur Bericht
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Stotterende brommer
Hallo,
ik heb een gianelli conti gekocht voor mun brommer. Neiuwe bougie er ingedaan een ngk warmte graad 9
Toen heb ik er ook meteen een andere sproeier in gedaan, er zat met de ontgrensde uitlaat een 66 in, ik heb er eerst een 76 in gehad maar dat liep onderin niet mooi nu zit er een 80 in dat loopt stukken beter. Afgelope vrijdag ben ik met een paar vrienden naar een tourtocht geweeest. Dat was een aardig eindje rijden zon 40 km. Toen we daar waren brommer uitgezet en koffie gedronken. We gingen weg en ik trap mijn brommer aan en er komen dikke knallen uit de uitlaat. Ik gaf even geen gas en het werd wel weer normaal. Toen ben k gaan rijden eerst trok ie mooi, er zit nog een dipje in maar af gezien van dat trok hij wel. Ik moest even stoppen voor een paar jongens en wou weer optrekker en toen zakte hij zo terug in toeren, van de 3 moest ikt erug schakelen naar de 2 en ik kon gas geven wat ik wou maar dat hielp niets hij bleef maar terug zakken. Hij viel uit en ik heb m niet meer aan gekregen. Volgende dag( heb de brommer bij iemand laten staan en terug reis bij n vriend achterop) met mun pa erheen gegaan en de oude bougie mee genomen want die werkte nog wel maar heb m gewoon vervangen omdat hij best oud was. Ik heb de bougie eruit gedraaid en in de dop gedaan zo op de cilinder en trappen maar hij vonkte wel gewoon. Heb toen die oude bougie in de dop gedaan die voknte ook mooi. Heb de oude bougie er in gedraaid en trap een keer en hij liep. Naar huis gereden. Heb er zondags nog mee gereden en de zaterdag zelf ook. Maandag naar school heenreis niets aan de hand terugreis ineens ik reed hoog in de toeren zakte hij weer terug in toeren en hij viel ineens uit. Dus ik koppeling in stil staan trappen en hij deed t weer maar heel moeilijk ik kon haast niet hoog in toeren komen en als ik boven de 3e versnelling kwam viel die uit. Na een tijdje in de 3e versnelling rijden viel die weer uit en heb ik naar huis gelopen. Savonds caberateru schoon gemaakt zat geen vuil in. Ik trap m aan en hij liep weer goed ik kon weer mooit doortrekken in de toeren niets aan de hand hij viel niet uiot alleen hij loopt ineenz niet meer stantionair. Dus ik weet niet wat het is denk aan de onsteking maar wat dan bougie is t niet mun pa denk dat t de bobine is maar hij wkan je dat weten of dat de bobine is ?? want ik hoorde dat je bobines niet kan doormeten?? als iemand mij kan helpen graag ik wil de brommer weer zo snel moghelijk klaar hebben:P alvast bedankt

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


di okt 27, 2009 9:02 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
en de bougie kleur was goed toen ik de sproeier 80 erin had zitten ;)

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


di okt 27, 2009 9:04 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
zit er wel genoeg benzine in? Het lijkt me eerder dat je benzine op is ofzo... Maar anders zou het bijvoorbeeld een kabelbreuk kunnen zijn / je bougiekabel die niet goed in het CDI zit en heen en weer trilt, of de dop die slecht vast zit?

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


wo okt 28, 2009 1:33 am
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
daar ga ik even naar kijken. Nee er zit genoeg benzine in mijn brommmer :^^: maar dat van die kabel en die dop zijn nog niet zon slecht idee dankjeee.

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 8:21 am
Profiel
nicolas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm
Berichten: 342
Woonplaats: belgie - west vlaanderen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
even offtopic maar hoe komt het dat jij kan stampen als je je koppeling inhoudt ?
bij geeft dat dus gewoon niks , kan alleen stampen met koppeling NIET ingedrukt , alleen in neutraal dus.

_________________
Aprilia rx50 2003
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106


wo okt 28, 2009 4:51 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
neej dat kan ik ook niet:P hahaha verkeerd uitgelegd zeg maar:P :^^:

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 5:36 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
maar ik heb even de bougie kabel los gemaakt van de cdi en de bougie dop van de kabel los en alles goed vast gedraaid maar nu doet hij nog steeds hetzelfde

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 5:37 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
zou mijn cdi kapot kunnen zijn of de condensator???

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 5:40 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
GerardMX schreef:
Hallo,
ik heb een gianelli conti gekocht voor mun brommer. Neiuwe bougie er ingedaan een ngk warmte graad 9
Toen heb ik er ook meteen een andere sproeier in gedaan, er zat met de ontgrensde uitlaat een 66 in, ik heb er eerst een 76 in gehad maar dat liep onderin niet mooi nu zit er een 80 in dat loopt stukken beter. Afgelope vrijdag ben ik met een paar vrienden naar een tourtocht geweeest. Dat was een aardig eindje rijden zon 40 km. Toen we daar waren brommer uitgezet en koffie gedronken. We gingen weg en ik trap mijn brommer aan en er komen dikke knallen uit de uitlaat. Ik gaf even geen gas en het werd wel weer normaal. Toen ben k gaan rijden eerst trok ie mooi, er zit nog een dipje in maar af gezien van dat trok hij wel. Ik moest even stoppen voor een paar jongens en wou weer optrekker en toen zakte hij zo terug in toeren, van de 3 moest ikt erug schakelen naar de 2 en ik kon gas geven wat ik wou maar dat hielp niets hij bleef maar terug zakken. Hij viel uit en ik heb m niet meer aan gekregen. Volgende dag( heb de brommer bij iemand laten staan en terug reis bij n vriend achterop) met mun pa erheen gegaan en de oude bougie mee genomen want die werkte nog wel maar heb m gewoon vervangen omdat hij best oud was. Ik heb de bougie eruit gedraaid en in de dop gedaan zo op de cilinder en trappen maar hij vonkte wel gewoon. Heb toen die oude bougie in de dop gedaan die voknte ook mooi. Heb de oude bougie er in gedraaid en trap een keer en hij liep. Naar huis gereden. Heb er zondags nog mee gereden en de zaterdag zelf ook. Maandag naar school heenreis niets aan de hand terugreis ineens ik reed hoog in de toeren zakte hij weer terug in toeren en hij viel ineens uit. Dus ik koppeling in stil staan trappen en hij deed t weer maar heel moeilijk ik kon haast niet hoog in toeren komen en als ik boven de 3e versnelling kwam viel die uit. Na een tijdje in de 3e versnelling rijden viel die weer uit en heb ik naar huis gelopen. Savonds caberateru schoon gemaakt zat geen vuil in. Ik trap m aan en hij liep weer goed ik kon weer mooit doortrekken in de toeren niets aan de hand hij viel niet uiot alleen hij loopt ineenz niet meer stantionair. Dus ik weet niet wat het is denk aan de onsteking maar wat dan bougie is t niet mun pa denk dat t de bobine is maar hij wkan je dat weten of dat de bobine is ?? want ik hoorde dat je bobines niet kan doormeten?? als iemand mij kan helpen graag ik wil de brommer weer zo snel moghelijk klaar hebben:P alvast bedankt


Ik zou je willen helpen, maar ik heb de moed niet om dit alles te lezen.
Zet dit eens mooi uit door gebruik te maken van een mooie opbouw, gebruik van alineas.
Zet de probleem stelling even apart, van wat er al aan gedaan is en wat je eventueel denk wat het is.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo okt 28, 2009 5:40 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
hahhaa :P ik zal ff mun best doen:P

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 9:02 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht gianelli conti,
Met de sproeiers aan het kloten geweest en heb er uiteindelijk 80 in gezet ( bougie kleur was goed)
Ook heb ik er toen een nieuwe bougie in gedaan hittegraad 9 terwijl er eerst een 8 in zat.

Er was een toertocht en ik ging mee doen. Na 40 km gereden te hebben waren we op het startpunt, ik heb der brommer uitgezet en koffie gedronken enz. Toen ik de brommer weer starte kwamen er allemaal knallen uit de uitlaat, ik gaf even geen gas en het hield weer op. Ik ben vertrokkken en eerst ging het goed alleen na 100 meter wilde de brommer niet meer in toeren blijven en ook niet meer hoger in toeren komen, hij bleef maar terug zakken in toeren en ik moest dus terugschakelen van 3 naar de 2 en de 2 naar de 1 en ik kon niet meer in toeren komen. De brommer viel zelfs uit. Dus ik kicken en toen liep hij heel even en viek hij weer uit, toen heb ik m niet aangekregen.

Ik heb de brommer laten staan bij iemand, volgende dag erheen gegaan en mijn oude bougie weer meegenomen deze was nog niet stuk maar wel oud (hittegraad 8 was de oude) heb de oude bougie er weer in gedaan en hij liep in een keer trappen. Zo ben ik weer naar huis gegaan en heb geen problemen gehad. Ik heb zaterdag smiddags nog gereden en heb gen problemen gehad ook zondags gereden en geen problemen. Dat waren wel korte stukjes.

Maandag naar school heen reis geen problemen. Terugreis ik zat hoog in toeren en ineens begon hij terug te zakken in toeren hij smoorde m zeg maar. Dus ik MOEST terug schakelen en weer en weer uiteindelijk zakt hij zo snel terug dat hij uitviel en ik de koppeling in meost doen en moest stoppen. De brommer wilde niet meer goed starte met de kickstarter maar als ik ging aanlopen liep hij na een dikke 10 m wel. Ik ging rijden en ik kon gas geven amar hij kwam heel moeilijk in toeren en hij stotterde heel erg rond de 5000 toeren was te doen alles daar onder dan viel hij uit en er boven stotterde hij heel erg. Ook moest ik niet verder schakelen dan de 3 want dan zakte hij weer zover terug in toeren dat hij weer uitviel.

Conclusie:
De brommer kan dus eerst gewoon gebruikt worden, maar als hij voor de 2e keer op de dag weer aan gaat heeft hij het probleem van weg zakken in toeren en stotteren. Dit gebeurd naar mijn denken allleen als hij op temperatuur is en dus op de dag al een keer eerder is gebruikt.

Wie kan mij helpen ik heb de caberateur al schoon gemaakt, De bougie dop zit goed op de bougie kabel en de kabel zit goed in de cdi~!

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 9:24 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
Ok, ik heb het nu durven doorlezen.
Leest een stuk aangenamer.

Klinkt eenbeetje alsof je brommer warm loopt.
Al eens nagezien of er nog genoeg koelwater inzit?

Werkt je temp. meter nog?

Anders zou ik de cilinder er evendurven aftrekken om na te kijken of daar nog alles goed zit.

Mischien een beetje drastish maar geeft wel veel zekerheid natuurlijk.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo okt 28, 2009 9:34 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
mijn temp meter,, :0o: ik zou niet weten of die werkt,, ik heb tijdje terug het KVS nog vervangen en voordat ik aan die toertocht mee ging doen heb ik mijn KVS nog bijgevuld. Maar aangezien mijn brommer een watergekoelde is moet ik zeker eerst alle KVS aftappen voordat ik de cilinderkop er af kan halen?

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


wo okt 28, 2009 11:12 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
GerardMX schreef:
mijn temp meter,, :0o: ik zou niet weten of die werkt,, ik heb tijdje terug het KVS nog vervangen en voordat ik aan die toertocht mee ging doen heb ik mijn KVS nog bijgevuld. Maar aangezien mijn brommer een watergekoelde is moet ik zeker eerst alle KVS aftappen voordat ik de cilinderkop er af kan halen?


Yep, maar dat is heel weinig werk natuurlijk.

Als je koelvloeistof moet bijvullen is dat meestal een slecht teken.
Het zou namelijk een gesloten circuit moeten zijn, als er dus koelvloeistof verdwenen is
heb je oftewel een lek:
- Dit kan zijn ergen tussen de pakkingen/slangen en zou er ergens
koelvloeistof moeten lekken.
- Koppakking kan stuk zijn, dan zwiert hij ze buiten langs de uitlaat
en zal je motor veel warmer worden en slecht draaien door het compressie verlies
- Of de keering van je waterpomp is stuk en het koelwater komt bij de versnellingsbak terecht
En deze ruimte zal dan worden gevuld met teveel vloeistof en je motor zal vermogenverlies hebben
en als echt alles in de bak gelopen is ook niet meer starten.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


do okt 29, 2009 8:51 am
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotterende brommer
k heb dus gekeken die koelvloeistof is het niet.... en heb de cilinder er af gehad dat is allemaal nog netjes geen vegen of scheuren of andere dingen in de wand en de zuiger was ook nog goed..

nu zij iemand tegen mij dat het aan me cdi kan liggen dus ik beetej zoeken enz op google maar is je cdi hetzelfde als je bobine?? of zit bij am6 de cdi gewoon bij de bobine in?? want zoiets las ik ergens dat bij am6 de bobine en cdi bij elkaar in zitten...

en kan het zo zijn dat mijn bobine of cdi stuk of niet goed is??

_________________
liever een vette bougie dan een schrale zuiger..


zo nov 08, 2009 1:07 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: