Auteur |
Bericht |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
 Het grote "Aanrader!" topic.
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat mensen het wel konden gebruiken om metteen info te kunnen vinden over goede spulletjes die echt aan te raden zijn voor onderhoud/gebruik bij je brommer. Vandaar dat ik de poging erop waag en hoop dat mensen dit topic kunnen waarderen. Ik zie ook vaak dat mensen vragen naar poets spulletjes e.d. In dit topic kan je dan als snel "aangeraden" spulletjes vinden die mensen op dit forum gebruikt hebben of weten dat het ongelooflijk goed werkt. Zo hoef je niet lang te zoeken met de zoekfunctie en heb je door gewoon simpelweg dit topic te bezoeken "hopelijk" als snel een waslijstje aan dingen die je ook echt kan gebruiken. Hoe zullen we onze "aanraders" posten? Het hoeft niet in een bepaalde structuur zolang je maar post over welk product het gaat, hoe het eruit ziet d.m.v. een foto van een site of je eigen foto, hoe het werkt, hoe je het moet gebruiken, voordelen/nadelen en wat voor cijfer je het geeft. Ik zal in een volgend antwoord alvast een kleine preview maken hoe ik het ongeveer in gedachten hebt. Als je meer nuttige info te melden hebt is het altijd handig, omdat we het niet voor onszelf doen maar voor onze medemembers. Ik wens jullie allen alvast veel plezier in het delen van je "aanraders" en het vinden van wat je zoekt in dit topic. 
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
Laatst bijgewerkt door Chrizu-kun op di sep 01, 2009 9:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di sep 01, 2009 9:13 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
 Re: Het grote "Aanrader!" topic.
Aanrader! Vulcanet. Vulcanet is een superhandig schoonmaak middel dat word verkocht in een grote plastice bus met "natte" doekjes erin. Het lijken zeg maar op babybillendoekjes die doorweeks zijn het wondermiddel van Vulcanet. Het bevat geen chemicalien en is daardoor ook natuur vriendelijk. Je hoeft en mag er geen water bij gebruiken aangezien het alcohol bevat en dat wat afstoot. 1 bus kost pakweg 37EU en bevat 80 doekjes + een inbegrepen superzachte fibrevezeldoekje. Hoe werkt het? Je pakt een nat doekje uit de bus, smeert het over je kappen, blok, velg het maakt niet uit aangezien het veilig is op ALLE materialen. Me moeder doet er zelfs het huishouden gedeeltelijk mee. Je weekt lekker bijvoorbeeld je kappen in met het vocht/creme wat eruit komt. Met een draaiende beweging breng je het lekker ruim aan op je kappen en dan pak je het vezeldoekje waarmee je het met een droge beweging langzaam droog poetst. En klaar is kees wat het droogt vanzelf heel snel op. Het haalt echt hardnekkig vuil zelfs van je achtervelg af waar dus echt al snel een dik laag kettingvet en ander troep op kan komen. Met dit spul ging het bij mij weg na 3 keer heen en weer gaan zonder druk te gebruiken. Heel goed spul dus. Voordelen/nadelen. Het spul werkt heel goed, laat geen geur achter, laat een beschermend laagje achter dat vet,zand en schadelijke UV straling afstoot waardoor bijvoorbeeld je kappen kunnen verkleuren na lang in de hete zon te hebben gestaan. Het laat bovendien een prachtige showroom shine achter! Met 4 natte doekjes heb ik al mijn kappen en mijn voorvelg kunnen doen. Ik had 1 extra doekje nodig voor mijn achtervelg want die was echt vies. Bovendien heeft het ervoor gezorgd dat er geen echtra "groen alg verkleuring" op mijn achtervelg kwam door het poetsen aangezien ik geen druk hoefde te gebruiken. Helaas is de deksel niet goed vast gemaakt en komt dat vaak los tijdens het lostrekken van een doekje van de bus. Ook kan je niet gaan poetsen buiten in de hete zon aangezien het alcohol snel kan opdrogen en je dan vlekken kan krijgen waarna je er nog een keer overheen moet. Het poetsen werkt ook behoorlijk verslavend. Je wilt alleen maar meer laten shinen en shinen. http://www.vulcavite.nl/full7777497.jpghttp://www.youtube.com/watch?v=IPT9IDGDgxM&hl=nlDit spul is een echte aanrader aangezien het je uiteindelijk geld en schade van andere onzin producten scheelt. Het krijgt van mij een 9,5!
Bijlagen:
28-08-2009 138.JPG [ 158.8 KiB | 2092 keer bekeken ]
28-08-2009 137.JPG [ 151.71 KiB | 2092 keer bekeken ]
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
di sep 01, 2009 9:27 am |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
belgom: je smeert het op dezelfde manier in als wax. eerst met een schone doek over je aluminium goed uitsmeren totdat de smurrie zwart word dan nog even na blijven poetsen totdat het aluminium lekker zwart is. daarna met een schone doek het zwarte eraf poetsen en je frame glimt weer lekker hard het haalt ook krasjes uit je alu omdat het zo groffe vloeistof is. DUS NIET OVER JE LAK HEEN GAAN  belgom kost trouwens ongeveer iets meer dan een 10tje weet het zo ff niet ik doe aardig lang met een potje namelijk 
Bijlagen:
belgom_333.jpg [ 8.7 KiB | 2007 keer bekeken ]
Laatst bijgewerkt door melvin_rs op di sep 01, 2009 11:40 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
di sep 01, 2009 11:28 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Dasty super ontvetter, in Belgie te verkrijgen in de Wibra  .  Tja, de naam zegt het zelf hé... Wel niet op lak gebruiken ! (of toch niet te vaak  ).
di sep 01, 2009 11:29 am |
Persoonlijk album
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
hier ook te krijgen dat dasty, prima spul en goedkoop 
|
di sep 01, 2009 11:30 am |
|
 |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Bumperspray bij de Action.
Overal op te spuiten zoals banden en (zwart) plastic, gaat tog wel glimmen;)
€2 euri
_________________ Micro Power!
|
di sep 01, 2009 7:03 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
 brillo, staalwol met zeep. voor vieze roestende onderdelen:P
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di sep 01, 2009 7:16 pm |
|
 |
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 10, 2008 8:54 pm Berichten: 3139 Woonplaats: H.a.p.s
|
 brasso, voor de delen die moeten glimmen, lekker goedkoop en werkt goed!) AH staalwol sponsjes met roze zeep, werken super voor hardnekkig vuil of roest te verwijderen. AH microvezel doek, uitstekend om je brommer mee te drogen zonder pluisjes achter te laten. viscose schuurdoeken, werken prima om vast vuil schoon te maken. Wynn's super penetrant roest spray, ketting spray, siliconen spray, en remmenreiniger aan te raden !
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
di sep 01, 2009 7:26 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
en dat blikje rockstar is nodig om jou op de been te houden voor al het bovenstaande?
|
di sep 01, 2009 7:35 pm |
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
|
wd40 bij action, 1,50 terwijl ik hier bij de benzinepomp 6,95 betaal voor hetzelfde busje 
|
di sep 01, 2009 7:38 pm |
|
 |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Misschien kun je voor de overzichtelijkheid. even een lijstje maken met wat wordt aangeraden en kort een beschrijving ervan
Melvinrs, Thomasbk : Belgom, alluminium poets.
_________________ http://instantboss.org/
|
di sep 01, 2009 8:09 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
arnemuiden-rs schreef: wd40 bij action, 1,50 terwijl ik hier bij de benzinepomp 6,95 betaal voor hetzelfde busje  echte wd-40? of zon soortgelijk ding?
|
di sep 01, 2009 8:32 pm |
|
 |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
echte
_________________ http://instantboss.org/
|
di sep 01, 2009 8:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
|
ja echte, en dan zijn de verpakkingen even groot, heb ook 10x staan kijken, volgende week me rugtas maar eens volladen met dat spul 
|
di sep 01, 2009 11:36 pm |
|
 |
Robinrs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 30, 2009 4:30 pm Berichten: 909 Woonplaats: Wateringen
|
*Thomas* schreef: Dasty super ontvetter, in Belgie te verkrijgen in de Wibra  .  Tja, de naam zegt het zelf hé... Wel niet op lak gebruiken ! (of toch niet te vaak  ). haalt me oma volgens mij bij de lidl  gebruikt me pa voor zn velgen werkt super 
di sep 01, 2009 11:39 pm |
|
 |
|