Auteur |
Bericht |
Remco#1!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 10, 2009 10:08 pm Berichten: 428 Woonplaats: Middelburg.
|
 vraagje over mijn setup.
hallo iedereen ik heb een paar maanden geleden een aprilia rs 50 gekocht maar niet gevraagt naar de setup  dus nu is mijn vraag weten jullie mischien wat mijn setup is hier wat gegevens: maximale snelheid: 70km/h uitlaat uitlaat: is orgineel maximaal aantal toeren bij 70km/h windstil: 8k versnelingen:6. hier een filmpje van mijn rs: http://www.youtube.com/watch?v=owR2XR8C2aw alvast bedankt!!
_________________ Gilera RCR (Derbi Senda) Monster energy project: viewtopic.php?f=11&t=15344
|
wo aug 12, 2009 1:57 pm |
|
 |
Stephan777
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:12 pm Berichten: 818 Woonplaats: boskoop
|
 Re: vraagje over mijn setup.
Zo te horen nog helemaal standaard.
_________________ Derbi Senda 2008 te koop!
viewtopic.php?f=7&t=16293
|
wo aug 12, 2009 2:09 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
Stephan777 schreef: Zo te horen nog helemaal standaard. maar hij rijd 70 km/h vreemd 
_________________ Gilera RCR (Derbi Senda) Monster energy project: viewtopic.php?f=11&t=15344
|
wo aug 12, 2009 2:45 pm |
|
 |
Supermann
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 12:53 pm Berichten: 552 Woonplaats: Amsterdam Zuid-oost
|
ontgrenst ?
_________________ Aprilia Rs50 Gp-1
|
wo aug 12, 2009 3:00 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
Supermann schreef: ontgrenst ? nee dat denk ik niet  want ontgrenst rijd hij rond de 90 km/h volgens mij  . hij gaat maar 70 km/h.
|
wo aug 12, 2009 3:06 pm |
|
 |
Daan Vrieze
ApriliaForum Member
|
Mijne deed dat ook toen ie een std uitlaat had met prop en gianelli demper, toen zonder prop 90 
_________________ TZR ! viewtopic.php?f=11&t=12490
|
wo aug 12, 2009 3:07 pm |
|
 |
kabouter plop
ApriliaForum Member
|
prop eruit ? de rest erin
wo aug 12, 2009 3:07 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Of de prop is alleen gedeeltelijk uitgeboord zodat hij de 70 maar haalt.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
wo aug 12, 2009 3:22 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
kabouter plop schreef: prop eruit ? de rest erin als de prop eruit is gaat ie 80 tot 90 dacht ik
|
wo aug 12, 2009 3:27 pm |
|
 |
kabouter plop
ApriliaForum Member
|
klein propje derin dn ?
wo aug 12, 2009 3:27 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
of je hebt een trage cilinder
je hebt HOOGSTWAARSCHIJNLIJK een trage gilardoni 1 met een 9mm carb en 8,8 spruitstuk
je kan controleren of het de trage versie is van de cilinder door de uitlaat eraf te halen en je duim in de uitlaatpoort van de cilinder te steken
kan die er net in, trage cilinder, kan je er als het ware 2 vingers insteken, dan heb je een snelle
trage cilinder kan je sneller maken door de uitlaatpoort te bewerken of door een snelle cilinder te kopen
wo aug 12, 2009 3:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Of de prop is alleen gedeeltelijk uitgeboord zodat hij de 70 maar haalt. ik denk dat dit het is  want hij klinkt nog rederlijk orgineel want als de prop eruit is klinkt hij veel anders en gaat nog een tikie harder  . ik haal de uitlaat er nog wel een keertje af om het te bevestigen (in iedergeval niet vandaag: want het regent en onze schuur is te klein om in te klussen  )
|
wo aug 12, 2009 3:38 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
*Thomas* schreef: of je hebt een trage cilinder
je hebt HOOGSTWAARSCHIJNLIJK een trage gilardoni 1 met een 9mm carb en 8,8 spruitstuk
je kan controleren of het de trage versie is van de cilinder door de uitlaat eraf te halen en je duim in de uitlaatpoort van de cilinder te steken
kan die er net in, trage cilinder, kan je er als het ware 2 vingers insteken, dan heb je een snelle
trage cilinder kan je sneller maken door de uitlaatpoort te bewerken of door een snelle cilinder te kopen dit kan heel goed kloppen want hij klimt niet zo supper snel in de toeren(dat komt waarschijnlijk door de carburateur en het spruitstuk). maar als ik mijn cilinder uit boor of vijl trekt ik minder snel op en ik vind trekkracht ook wel belangerijk en leuk  ik kan er ook een andere uitlaat en carb opzetten dan trek je sneller en gaat wat harder maar ik vind 70 km/h wel genoeg want dan raak ik mijn kenteken papieren niet kwijt op de rollerbank  .
|
wo aug 12, 2009 3:53 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
|
kabouter plop schreef: klein propje derin dn ? denk t niet 
|
wo aug 12, 2009 3:55 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Remco#1! schreef: *Thomas* schreef: of je hebt een trage cilinder
trage cilinder kan je sneller maken door de uitlaatpoort te bewerken of door een snelle cilinder te kopen dit kan heel goed kloppen want hij klimt niet zo supper snel in de toeren(dat komt waarschijnlijk door de carburateur en het spruitstuk). maar als ik mijn cilinder uit boor of vijl trekt ik minder snel op en ik vind trekkracht ook wel belangerijk en leuk  ik kan er ook een andere uitlaat en carb opzetten dan trek je sneller en gaat wat harder maar ik vind 70 km/h wel genoeg want dan raak ik mijn kenteken papieren niet kwijt op de rollerbank  . Hoi, Die tragere cilinders geven wat meer bruikbaar vermogen in de lagere toerentallen waardoor ze 'makkelijker' rijden aan lagere snelheden. Ze zijn dus ideaal voor iemand die niet te snel wil rijden. Wat kan helpen is een iets grotere carb (16mm phbg van de latere modellen bv), uitlaat die je nu hebt geeft wederom ook een goed vermogen in lage toerentallen. Vertanding zou nu 11-47 moeten zijn, wil je nog wat sneller optrekken, ga dan voor 10-47 (moet je wel inboeten aan topsnelheid).
wo aug 12, 2009 4:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|