Auteur |
Bericht |
Ceel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 06, 2008 8:54 pm Berichten: 243 Woonplaats: Erp
|
Waar zit die begrenzing?!
Hey Aprilia forum, ik wil mijn Aprilia rs50 1997(OM dus) ontgrenzen. Ik heb hem 2ehands gekocht, volledig standard alleen een powerfilter, loopt rond de 60 en een erg lang recht stuk rond de 70 en trekt voor geen meter. Dus ik dacht uitlaat ontgrenzen! Eenmaal de uitlaat eraf gehaald, zag ik geen prop in de bocht Waar zit dan de prop/begrenzing? Het is een uitlaat van 1 deel, dus niet dat je hem na de bocht nog los kunt schroeven. Verder is hij gewoon netjes afgesteld, bougie koffie met melk bruin. Hij is dus gewoon standard met alleen een powerfilter en sproeier 72. Met choke verzuipt ie en zonder luchtfilter gaat hij ook niet beter Wat kan 't m zijn? Het gaat hier om een AM5 blok
|
ma aug 03, 2009 6:41 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: Waar zit die begrenzing?!
Eeeeuh weet vrij weinig van de AM blokken, laat staan de 5 serie, maar volgens mij, als je nog gedeeltelijk begrenst aan het rondgassen bent, heb je toch geen powerfilter nodig? De choke is er alleen voor de koude start, gaat niet echt bepaald goed lopen als je die aan doet met een warme blok Dat ie zonder luchtfilter slecht loopt klopt want dan komt er meer lucht door en klopt de benzine-lucht verhouding niet meer waarop hij afgesteld is. Prop hoort aan het "begin" van de uitlaat te zitten waar hij tegen je cilinder aan komt. Daar hoort een soort van munt te zitten met een gat erin die aan 2 puntjes vastgelast zit aan je uitlaat. En als ik het me goed herriner, hebben de ouwe blokken toch meer als alleen een uitlaat propje? Misschien zit er wel een begrenzer in de carburateur nog. Hopelijk heb je hier wat aan. Successo kerel
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
ma aug 03, 2009 6:54 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Eeeeuh weet vrij weinig van de AM blokken, laat staan de 5 serie, maar volgens mij, als je nog gedeeltelijk begrenst aan het rondgassen bent, heb je toch geen powerfilter nodig? De choke is er alleen voor de koude start, gaat niet echt bepaald goed lopen als je die aan doet met een warme blok Dat ie zonder luchtfilter slecht loopt klopt want dan komt er meer lucht door en klopt de benzine-lucht verhouding niet meer waarop hij afgesteld is. Prop hoort aan het "begin" van de uitlaat te zitten waar hij tegen je cilinder aan komt. Daar hoort een soort van munt te zitten met een gat erin die aan 2 puntjes vastgelast zit aan je uitlaat. En als ik het me goed herriner, hebben de ouwe blokken toch meer als alleen een uitlaat propje? Misschien zit er wel een begrenzer in de carburateur nog. Hopelijk heb je hier wat aan. Successo kerel Thanks, maar het meeste wist ik al Powerfilter zat er al op bij aankoop en werkt ook gewoon prima, net geluidje(toch nog vrij beschijden!!) En dat hij met choke slechter gaat lopen weet ik, maar ik zette hem tijdens het rijden aan om te kijken of hij beter liep met meer benzine. En hetzeflde voor zonder de filter of hij misschien meer lucht nodig had. En aan het begin van mijn uitlaat is het gewoon open. Precies zo als een uitlaat zonder prop. Het gaat om deze uitlaat. (std toch?!) Ohja in zijn 1 begint hij te stotteren als je boven de 6000 toeren uitkomt, in zijn 2e bij de 6.200 en in zijn 3 kan ik hem netjes door trekken tot 7000, in zijn 4 ook. En in zijn 5 naar de 7500 Ohja remmen lopen ook niet aan! En de gasschuif gaat geheel open
Laatst bijgewerkt door Ceel op ma aug 03, 2009 7:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma aug 03, 2009 7:01 pm |
|
|
GhostRiderTZR80
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:23 pm Berichten: 200 Woonplaats: Friesland
|
kijk s bij je demper als daar ook een begrenzing in zit zo niet dan heb jij waarschijnlijk een trage gila cil
_________________ Kinder R6:)
|
ma aug 03, 2009 7:17 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
GhostRiderTZR80 schreef: kijk s bij je demper als daar ook een begrenzing in zit zo niet dan heb jij waarschijnlijk een trage gila cil Zit niet echt iets begrenst in, alleen een soort moertje aan 't begin die op de plek zit waar (aan de buitenkant) ook een popnagel zit. En is die 'trage gila cil' dan echt zo traag als mijne nu rijd? Word dat een andere cilinder?
|
ma aug 03, 2009 7:19 pm |
|
|
GhostRiderTZR80
ApriliaForum Member
|
als je harder wil wel jha haal eerst je kop maar eraf en dan zie je het snel genoeg... tis al het goed is een hele kleine uitlaatpoort...
|
ma aug 03, 2009 7:24 pm |
|
|
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Ik had laatst eens zitten denken, kweenie of het kan maar kan je niet je uitlaatpoort uitfreezen ofso?? Vroeg het me eigenlijk af of dat kon..
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
ma aug 03, 2009 7:26 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
Oke heb dus ff zonder demper gereden, geen effect. En heb even gekeken welke cilinder ik heb. Het gaat dus om een Gilardoni 1, de slome zeker? Edit: Deze gozer rijd wél 100 met de zelfde setup! Alleen ik heb achtertandwiel 43 viewtopic.php?f=3&t=13282
|
ma aug 03, 2009 7:32 pm |
|
|
GhostRiderTZR80
ApriliaForum Member
|
je kan je uitlaatpoort wel omhoog halen jha
|
ma aug 03, 2009 8:29 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
Heb ik nou de slome gila? (1) Zoja bestel ik ff een nieuw cilinder kitje Alleen ben ik nu aangekomen in schakelland en heb alleen nog verstand van scooter cilindertjes Dus wat zijn nette cilindertjes? Wil het niet te duur maken. Is de Carenzi AM6 50CC een beetje snel en slijtvast?( http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6669) Of het tnt 59 pleuro cilinderkitje? ( http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... =Cilinders) Of toch een Dr50tje? Is die een beetje beter vooruit te branden dan mijn cilinder? Of is het het waard om de 109 euro New West 50cc (Snelle aluminium cilinder met nicasil wand en een cilinderkop. volgens Opvoeren.nl) Of nog andere suggesties?
|
ma aug 03, 2009 8:34 pm |
|
|
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Ligt eraan wat je eraan wilt besteden.. ik zeg mhr80 team
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
ma aug 03, 2009 8:36 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
mr mike schreef: Ligt eraan wat je eraan wilt besteden.. ik zeg mhr80 team tot de 120 euro ofzo. En wil ook geen lompe team setups Wil rond de 80 á 90 rijden (en het liefs zo goedkoop mogelijk. Maar toch wel wat kwaliteit spul)
|
ma aug 03, 2009 8:39 pm |
|
|
GhostRiderTZR80
ApriliaForum Member
|
dr 50 zou ik dan doen lekker slijtvast en die willen vast en ckr 90km
|
ma aug 03, 2009 8:44 pm |
|
|
Ceel
ApriliaForum Member
|
GhostRiderTZR80 schreef: dr 50 zou ik dan doen lekker slijtvast en die willen vast en ckr 90km Ja zat ik ook aan te denken. Maar de TNT cilinder is nog goedkoper. En hoe presteerd die? Hetzelfde? Sneller? Langzamer?
|
ma aug 03, 2009 8:52 pm |
|
|
GhostRiderTZR80
ApriliaForum Member
|
ik zou het niet weten denk ongeveer hetzelfde maar als je kwaliteit wil zou ik voor de dr gaan
|
ma aug 03, 2009 8:58 pm |
|
|
|