om maar gelijk met mijn probleem door de deur te vallen, mijn achterwiellagers zijn naar z'n mallemoer.
als gevolg van dit probleem zit mijn as muur en muur vast. nu krijgen wij deze met geen mogelijkheid los.(alles al geprobeerd, enige wat er gebeurd is dat de swingarm verbuigd.)
is er iemand op het forum die ons verder kan helpen?
mvg,
Laatst bijgewerkt door diverence op za jun 27, 2009 10:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Re: SPOED!! achterwiellagers van mijn derbi GPR nude kapot
dus gewoon met alle kracht die je in je hebt zeg maar erop los rammen?
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
Ik neem aan dat je de as bedoelt die door het wiel heengaat. Als deze vastzit zou ik hem zo min mogelijk blootstellen aan extra druk van bovenaf, dus even op een bok ofzo zetten. Eventueel met je hand (of die van iemand anders) het wiel iets (lichtjes) omhoog drukken (het wiel ondersteunen dus). Naar mijn ervaring staat dan de minste druk op de as en zou hij er makkelijker uit moeten gaan. Gewoon een paar flinke tikken op geven. Bij een vriend heb ik het met een hamer gedaan. Als je maar niet op het schroefdraad slaat bijv., gewoon op de platte kant.
de foto's van beide kanten van de velg volgen nu.
Laatst bijgewerkt door diverence op za jun 27, 2009 10:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
Re: achterwiellagers van mijn derbi GPR nude kapot
Als je as kapot is heb je die nodig ja.
Als je as goed is, alleen wiellagers. Daarvoor kan je beter naar een lokale techniekzaak gaan. Oude lagers meenemen en zeggen dat je diezelfde moet hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum