Auteur |
Bericht |
slunse
ApriliaForum Member
|
 velg kapot?
hoi, ik heb zonet een nieuwe voorband opgelegd omdat de vorige loste, nu is de nieuwe band na een nachtje weer gelost.. ik vermoed dat het aan de velg ligt, schuim op de rand gedaan en jawel, bubbels a volonté.. op de plek waar de band lost, is de verf van de velg afgebladerd en is er witte aanslag te zien.. dit is zowel aan de binnen- als buitenkant van de velg:  nu is mijn vraag, is dit onherroepelijk beschadigd, en moet ik een nieuwe velg scoren, of kan ik dit oplossen door het wit weg te schuren en een streepje tec7 in de geul van de velg te spuiten zodat ie weer goed sluit?
|
wo apr 15, 2009 12:36 pm |
|
 |
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
 Re: velg kapot?
je velg is niet kapot, gewoon schuren totdat de witte oxidatie weg is en dan met een zwarte spuitbus erover gaan alleen wat bedoel je met dat je band lost?
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt 
|
wo apr 15, 2009 1:01 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
hij bedoeld dat de band leegloopt, maar kijk is als je de velg idd opschuurd en ff spuit of het nog steeds gebeurt. misschien lekt ie nu langs de band waar de verf eraf is
wo apr 15, 2009 7:20 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RobinRS98
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 11, 2008 8:36 pm Berichten: 429 Woonplaats: Nieuw-Buinen
|
je kunt hem het best laten stralen en opnieuw laten coaten, zodat de band er weer helemaal strak tegen aan kan denk ik
_________________ Mijn RS OM
|
wo apr 15, 2009 8:38 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
RobinRS98 schreef: je kunt hem het best laten stralen en opnieuw laten coaten, zodat de band er weer helemaal strak tegen aan kan denk ik eerst kijken of je velg nog heel is... zonde van het geld
wo apr 15, 2009 8:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Wss gaat heel je velg er aan, slecht materiaal die oxideerd en de lak er af douwd 
_________________ Micro Power!
|
wo apr 15, 2009 9:04 pm |
|
 |
slunse
ApriliaForum Member
|
ja, met lossen bedoel ik lekken/leeglopen, en dit gebeurt inderdaad alleen daar waar de verf losgekomen is doordat er blijkbaar een fijn spleetje onstaan is. maar de oxidatie is over heel de velg vermoed ik. dus dit zou op te lossen zijn met gladschuren en opnieuw spuiten? met een gewone graffiti spuitbus dan? of moet ik speciale verf gebruiken? thx
|
do apr 16, 2009 1:16 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Niet spuiten, beter laat je het coaten. Dat is een stuk sterker dan een laag spuitlak.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do apr 16, 2009 4:59 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
euh mijn velgen waren ook gestraald en gewoon gespoten door prof. niks op tegen hoor 
|
do apr 16, 2009 5:06 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
melvin_rs schreef: euh mijn velgen waren ook gestraald en gewoon gespoten door prof. niks op tegen hoor  Dat zei ik toch niet? of wel?  Ik bedoel alleen maar te zeggen dat coating er veel moeilijker afgaat en langer zijn kleur houdt (wordt nauwelijks dof)  .
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do apr 16, 2009 5:15 pm |
|
 |
slunse
ApriliaForum Member
|
wat is coaten dan? is dat poederlak? nu, zo heel lang hoeft het niet te houden hoor, ik wil 'm binnenkort verkopen dus als het een maandje of twee houdt ben ik al tevreden :p dus als het lukt met een gewone spuitbus zit het wel snor, ik wil er liever niet teveel geld meer tegenaan gooien. zou het trouwens niet lukken om die spleet met silicone/tec7 te dichten? ik weet dat het niet volgens het boekje is, maar als het lukt, why not :p
|
do apr 16, 2009 7:36 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
gewoon even de randen waar de verf is afgebladerd glad schuren, bijwerken met een spuitbusje, en dan de band weer monteren met een binnenband. 
do apr 16, 2009 7:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
slunse
ApriliaForum Member
|
is hersteld door velg te schuren en gewoon een dubbele laag hammerite over te schilderen.. 
|
do jul 23, 2009 9:59 pm |
|
 |
|