Auteur |
Bericht |
jeRoenS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 8:31 pm Berichten: 600 Woonplaats: schagen
|
Re: Sobw racer!
zijn die lipo accu's niet wat?
_________________ Verstand????..dat ben ik al jaren geleden verloren. 87ér vw jetta 1,3 If you mess wiht the best, you get swaffeld like the rest
|
vr maart 20, 2009 9:00 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Re: Sobw racer!
Racer#4 schreef: maar nadeel ze kunnen kapot en dan heb je niks geen vonk ofwel Als ik terug kijk naar het seizoen 2007 vielen de hpi ontstekingen met bosjes te gelijk uit. Een jaar later rijd iedereen met Ignitech en ik hoor er alleen maar goede verhalen over. Dus ik zou gewoon op een accu ontsteking gokken als ik jou was. Niks is vervelender dan een HPI die koud perfect werkt maar als die warm is in eens begint door te slaan .
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
vr maart 20, 2009 9:03 pm |
|
|
Racer#4
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 17, 2008 4:22 pm Berichten: 131 Woonplaats: Meppel
|
Re: Sobw racer!
rudolf schreef: Racer#4 schreef: maar nadeel ze kunnen kapot en dan heb je niks geen vonk ofwel Als ik terug kijk naar het seizoen 2007 vielen de hpi ontstekingen met bosjes te gelijk uit. Een jaar later rijd iedereen met Ignitech en ik hoor er alleen maar goede verhalen over. Dus ik zou gewoon op een accu ontsteking gokken als ik jou was. Niks is vervelender dan een HPI die koud perfect werkt maar als die warm is in eens begint door te slaan . Ben ik niet met je eens ik rijd al 3 jaar met hpi, en maar 1 keer bobine kapot gehad. voor de rest niks, en in 2007 vielen ze met bosjes uit omdat omdat hpi de verkeerde bobine´s erbij geleverd hadden. dus ja iedereen dat is ook niet waar vorig jaar reden er 4 expi met ignitech en 2 formule;) de rest met blom of hpi.
Laatst bijgewerkt door Racer#4 op vr maart 20, 2009 9:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr maart 20, 2009 9:19 pm |
|
|
Racer#4
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 17, 2008 4:22 pm Berichten: 131 Woonplaats: Meppel
|
Re: Sobw racer!
jeRoenS schreef: zijn die lipo accu's niet wat? wat is dat dan?
|
vr maart 20, 2009 9:21 pm |
|
|
jeRoenS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 8:31 pm Berichten: 600 Woonplaats: schagen
|
Re: Sobw racer!
zijn accu's met een hoger vermogen of zoiets, word ook veel in de rc wereld gebruikt, zeg aan langer mee en geven meer ''vermogen'', maar heb er niet zo super veel verstand van, dit staat op internet erover.
Lithium Polymeer accu's Lipo staat voor Lithium Polymeer en het grote voordeel t.o.v. NiCad en NiMH is het lagere gewicht en de grotere capaciteit van de cellen. Doormiddel van het serieel en/of parallel schakelen is het mogelijk een accupack te maken welke geschikt is voor diverse toepassingen in de modelbouw. (Opm.: door het in serie schakelen van twee (of meer) accu's is het mogelijk het voltage van je pack te verhogen, terwijl parallel schakelen inhoudt dat je de capaciteit van je pack verhoogd).
Een enkele lipo cel heeft een nominale spanning van 3.7 V. De capaciteit van de cel is afhankelijk van welk type en merk lipo het betreft, maar dit varieert grofweg tussen de 300 mAh en 8000 (!) mAh. Een lipo pack wordt aangeduidt door het aantal serieel en/of parallel geschakelde cellen te vermelden. Zo is de benaming voor een pack wat bestaat uit 3 serieel geschakelde, en 2 parallel geschakelde cellen een 3s2p-pack. Ervanuitgaande dat dit cellen betreft met een capaciteit van 2200mAh betekent het dat we hier een pack van 11.1V (3 x 3.7) hebben, met een capaciteit van 4400mAh (2 x 2200mAh). (Let op dat het aantal cellen dat nodig is om een 3s2p accu te maken (3x2)= 6 is!)
De C staat voor de capaciteit van de accu uitgedrukt in mah. Het aantal milli ampere dat de accu in een uur kan leveren. Het getal voor de C geeft aan dat je maximaal zoveel keer de accu mag belasten, oftewel ontladen. Dus in dit geval:
15C en 20C staat voor max belasting en dat druk je uit in Ampere.
15C 1000mAh betekend de accu is tot 15 X 1000 = 15A belastbaar zonder daar schade van te ondervinden. 20C 1000mAh betekend de accu is tot 20 X 1000 = 20A belastbaar zonder daar schade van te ondervinden.
Laden en ontladen van lipo cellen Lipo-cellen zijn vergeleken met NiCad en NiMH cellen veel kritischer bij het laden en ontladen. Er zijn twee dingen waar je absoluut rekening mee moet houden bij het laden en ontladen en dat is de maximale ontlaadspanning en maximale laadspanning. Een lipo-cel heeft, wanneer deze helemaal vol is, een spanning van 4.2 Volt en het is belangrijk ervoor te zorgen dat de spanning nooit hoger wordt dan deze 4.2 V. Aan de andere kant is het noodzakelijk ervoor te zorgen dat de spanning van een cel onbelast nooit lager wordt dan 3.0V. Belast moet je ervoor zorgen dat de spanning van een enkele cel nooit onder de 2.5V komt. Gebeurt dit wel dan is de kans groot dat de cellen beschadigd raken, of zelfs spontaan in brand vliegen.
_________________ Verstand????..dat ben ik al jaren geleden verloren. 87ér vw jetta 1,3 If you mess wiht the best, you get swaffeld like the rest
|
za maart 21, 2009 12:08 am |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Sobw racer!
en hoe ging t op lelystad?
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
ma maart 23, 2009 8:12 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Re: Sobw racer!
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
Laatst bijgewerkt door rudolf op ma maart 23, 2009 8:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma maart 23, 2009 8:40 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Sobw racer!
netjes 9e hoezo was je bij R2 niet gekwalificeerd??
_________________
|
ma maart 23, 2009 8:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racer#4
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 17, 2008 4:22 pm Berichten: 131 Woonplaats: Meppel
|
Re: Sobw racer!
Itakura schreef: netjes 9e hoezo was je bij R2 niet gekwalificeerd?? Oh net zo als in race 1 stepje los dus kon niet goed meer schakelen maarja ik ben nog aan het sukkelen maar zaterdag en zondag ochtend problemen met de afstelling dus ja. ach mag niet klagen naar 8 maanden weer te rijden. na dat ongeluk. maar ben nog wel 4sec langzamer als dat ik met sport fiets reed in lelystad
|
di maart 24, 2009 11:13 am |
|
|
Bertus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 5:36 pm Berichten: 48 Woonplaats: Zwolle
|
Re: Sobw racer!
Hij staat te koop?
|
ma mei 11, 2009 12:21 pm |
|
|
Racer#4
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 17, 2008 4:22 pm Berichten: 131 Woonplaats: Meppel
|
Re: Sobw racer!
Bertus schreef: Hij staat te koop? Ja klopt hij staat inderdaad te koop achja soms moet je beslissingen nemen he En ik kan niet 600 en 50 gelijk rijden
|
do mei 28, 2009 9:50 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
Re: Sobw racer!
linkje .?
_________________
|
do mei 28, 2009 10:26 pm |
|
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
Re: Sobw racer!
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
do mei 28, 2009 11:46 pm |
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
Re: Sobw racer!
geef ons dan nog wel even wat meer van die toffe pictures
|
vr mei 29, 2009 12:02 am |
|
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
Re: Sobw racer!
spa Francorchamps
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
vr mei 29, 2009 12:17 am |
|
|
|