HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za dec 28, 2024 12:31 am




Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 RS50 o.m. OVC#10. 
Auteur Bericht
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht RS50 o.m. OVC#10.
Nou ja..
Ben van plan om ook mee te gaan doen aan de sprints met een schakel.
Dus heb via het apriliaforum een oud model RS gekocht met een Honda
kuipset.
Het is de bedoeling om eerst mee te gaan doen in de 70cc klasse en dan
ondertussen lekker te gaan knutselen aan een prostock blok. (90cc).
Voor de 70cc gaan we waarschijnlijk voor een Hebo Manston revolution.
Voor de prostock? Tja dat weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan of
ik mischien ergens wat kan lospraten bij een fabrikant. Voorkeur gaat uit
naar een bigbore van Team Cristofolini Racing. (T.C.R.).
Vooralsnog gaan we eerst maar eens op zoek naar een fris am6/am5 blok.

Maar goed,een paar plaatjes van hoe het ding er uit zag toen ik het heb
opgehaalt.. (bij Rudolf)
(ik heb het zonder motorblok gekocht overigens)

Afbeelding

Afbeelding

Nou hoppakee in de bak dat ding en weer 2 uur terug in de toetoet.

Afbeelding

Zo staat het beestje numomenteel hier in de schuur.

Afbeelding

Nou de kleuren gaan natuurlijk op de schop. Ben wel blij dat de wielen oranje zijn. Maar het frame word matzwart en de kuipen en dergelijke
worden glans zwart.
Vanmiddag begonnen met het achterspatbord om eens te kijken hoe het gaat met dat zwart uit een spuitbus. Het is namelijk niet de prettigste kleur
om te spuiten vind ik omdat het glansen mij altijd tegenvalt.

Dus schroef een spatbord er af en schuur het netjes glad ivm de randen
van de lak die je krijgt met 2 kleuren,en in de primer dat ding.
Dat groene kleurtje heeft er geen problemen mee.Maar dat oranje vind
het monder prettig die lak van Motip. Dus ja hoor!! Bobbels en krakkelee.

Afbeelding
Die gaan dus eerst helemaal kaal voordat er weer een andere kleur op komt.

Maar de tank? Ja die was helemaal groen en moest geen problemen geven.
Schuren en in de primer dus. Zwart er overheen. En klaar is klara.
Niet schrikken. Er is al het een en ander aan stof neergedwarreld.
Gelukkig was de lak al droog.

De tank.

Afbeelding
Afbeelding

That's it.. We pielen langzaam door en zal het wat bijhouden hier.

Het zal een beetje deze kant op gaan denk ik..
Afbeelding

Ondertussen wel de tankcover vernaggelt met een plotseling sputterende en druppende spuitbus blanke lak.
Met andere woorden,dat gaan we even overdoen. (met de compressor)


Laatst bijgewerkt door Derk Jan op wo maart 04, 2009 2:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



wo maart 04, 2009 1:48 pm
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
leuk dat je de sprinter van rudolf heb overgenomen, zien we hem nog eens op de sprint!

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


wo maart 04, 2009 1:55 pm
Profiel
No fear
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm
Berichten: 2269
Woonplaats: China
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Netjes!

_________________
Power is useless without control!


wo maart 04, 2009 1:55 pm
Profiel
bas_sx50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm
Berichten: 972
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
leip ding :DD:

_________________
Jeroenvs schreef:
bas, de redder in nood

JvS schreef:
Bas, superman haha


wo maart 04, 2009 2:17 pm
Profiel
af1-racer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm
Berichten: 1560
Woonplaats: dussen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
mooi ding :L:, heb je al een blok gevonden

_________________
Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557
Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef:
auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt :^^:


wo maart 04, 2009 2:25 pm
Profiel
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Haha,nee maar de aanbiedingen druppelen nu al binnen.


wo maart 04, 2009 2:36 pm
Profiel
Federico
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2009 8:23 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Steenwijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
gaaf ding!


wo maart 04, 2009 3:50 pm
Profiel
Barry.
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 29, 2008 11:21 pm
Berichten: 535
Woonplaats: Breukelen UT
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
mooi hoor DJ! :D:

_________________
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=10142 Mijn Aprilia RS50 '08 Red/White


wo maart 04, 2009 5:27 pm
Profiel
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Hhmmm. Ben weer eens wat tegengekomen..
Begin nu weer te twijfelen of ik eerst 70cc ga doen.
Is eigenlijks weer 2x geld uitgeven als je ook prostock wil gaan doen..

Dit bedoel ik dan..
Een Rotax..
Afbeelding
Is een cilinder van een 100cc Rotax kart.
Volgens internet dan goed voor 30pk. Tja,wat moet je dan?


di maart 10, 2009 12:22 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
toffe cilinder, ziet er zo op 't eerste oog precies 't zelfde uit als mn rs125 cil :^^:

Echter wel n hoop werk met het hemd, spoelers, booster, enz. Dat is namelijk heel wat groter dan je am5 blok :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


di maart 10, 2009 12:37 am
Profiel
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Haha,ik ga er ook niet van uit dat een prostockblok een appeltje eitje is.
En om het leuk te houden moet het ook een uitdaging zijn natuurlijk.
Heb gelukkig in het verleden al een hoop mensen met technische knowhow en mogelijkheden verzameld in de kenissenkring.


di maart 10, 2009 12:45 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Derk Jan schreef:
Haha,ik ga er ook niet van uit dat een prostockblok een appeltje eitje is.
En om het leuk te houden moet het ook een uitdaging zijn natuurlijk.
Heb gelukkig in het verleden al een hoop mensen met technische knowhow en mogelijkheden verzameld in de kenissenkring.


Ik zou 't tof vinden als je 't gaat proberen, reken er echter op dat je de carters flink op zult moeten lassen / aan zult moeten vullen bij de spoelers :^^:
De pen is volgens mij ook iets van pen 16 oid, ik denk dat je beter een TCR / 2fast / big bore / simonini 90cc am6 kit kunt nemen. Daar kun je al genoeg werk in stoppen om te beginnen :D

_________________
Thom'z BeunBaas


di maart 10, 2009 12:49 am
Profiel
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Ja dat zou ook kunnen.
Maar dit zou ook zo maar kunnen..
Een Kawa KX85 cilinder plop je ook niet zomaar op een Puch automaatblokje.
En ook dat is gelukt..


di maart 10, 2009 12:57 am
Profiel
No fear
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm
Berichten: 2269
Woonplaats: China
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Nou gelijk beginnen dan!

_________________
Power is useless without control!


di maart 10, 2009 12:44 pm
Profiel
Derk Jan
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:38 pm
Berichten: 84
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS50 o.m. OVC#10.
Het liefste zou ik dat ook doen.
Maar eerst maar eens kijken of het met de timing een beetje uit gaat komen.
De slag zal een dikke 4mm moeten worden verkleind. Nu is het niet makkelijk om achter technische details te komen van de Rotax ben ik al achter.
Ben ook achter een Maxter kartcilinder aan geweest. Deze gaat na aanpassen ongeveer op 200 graden uitlaattiming komen. Beetje te gortig in mijn ogen.
Nu is dat een een cilinder die veel toeren moet lopen en van zichzelf wat hoger getimed is. De Rotax is een cilinder die minder toeren draaid maar meer koppel heeft. Dus ik hoop dat deze dan standaard wat lager getimed is.
Maar nogmaals,info is moeilijk te vinden.


di maart 10, 2009 12:55 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron