Rugge´s 70cc "sprintbrommer" (update met foto's)
Goedendag allemaal, ik zal me even voorstellen! ik ben Robert Koster en ik woon in Staphorst. Ik ben onderhand al 18 jaar, maar ben met dit project al op mn 16e begonnen en hef toen tijd stil gestaan(omdat ik un vriendinnetje kreeg
die veel tijd koste:P) en ik heb besloten om nu het project weer op te pakken en af te maken(omdat ik nu geen tijdrovend vriendinnetje meer heb
).
Toen ik 15 was en ut al aardig opschoot dak 16 werd wou ik een brommer kopen. Hier in staphorst reed iedereen toen met
een honda MB, maar ik wou wat anders dan de rest. Dus ik op internet kijken wat allemaal mooi was en toen kwam ik aprilia rs
tegen en was verlieft
Na de zomervakantie van 2006 mocht ik een aprilia rs kopen van mn vader. Toen kwam ik er 1tje tegen op marktplaats hier in de buurt! En die heb ik toen gekocht, hij liep 60/70 dus mooie snelheid om mee te beginnen.
Maar nu waar het echt om gaat! Ik wou wat meer weten over brommerblokken dus had ik besloten om nog een sprinter te gaan maken! Ik was toen al een tijdje lid van aprilia forum en ik wat rond kijken bij te koop, kwam ik het blokje van Ferran tegen. Dit waren alleen de carters met doppler krukas, standaard koppeling en versnellingsbak erin. In mn eigen rsje diek toen thuis had staan zat een Metrakit Pro Race krukas en koppeling die heb ik toen mar even gewisseld. Na weer wat maandjes sparen kwam ik un mooie Metrakit Pro Race 2 70cc cilinder tegen, ook gekocht. Want de carters van Ferran waren op maat gemaakt voor 70cc Pro Race dus dat kwam wel mooi uit. Na heel wat sparen dus uiteindelijk alle onderdelen en rollend frame gekocht en er zit nu het volgende op mn blokje:
- Metrakit Pro Race 2 70cc. (JaCo getuned)
- Metrakit Pro Race krukas
- Metrakit Pro Race koppeling
- Metrakit Pro Race uitlaat
- HPI 2006 binnen rotor ontsteking
- Keihin 28mm carburateur
- Malossi 28mm spruitstuk(je)
- Malossi VL15 membraan (JaCo bewerkt)
- Twin Air luchtfilter(was 1st een malossifilter)
Na eindelijk wat gepruts snap ik nu zo ongeveer hoe zo'n blokkie in mekaar zit, en dat je geen ringetjes mot vergeten bij je versnellingsbak
Ik had deze week dus vakantie en heb maandag morgen 1st nog wat polyesterspul gehaald bij een bedrijf in Genemuiden die polyester boten maakt. Voor 25 euro was ik klaar en had 4 liter polyesterhars, iets van 3 vierkante meter aan polyester mat en nog bekertje verharder. Dus kben bezig geweest om het gat van de koplamp dicht te polyesteren en gaten van de spiegels en in de zijkappen de gaten van die knipperlichten.
Ook is deze week mn blokkie getuned, kapot gegaan en weer gemaakt! Khad nog geen 250 meter gereden met die rs en de zuigerveer was kats vast geslagen. Gisteravond kon ik mn brommer weer, goed lopend en afgesteld, ophalen bij de tuner/brommerboer.
vandaag(25-02) kben net nog even bezig geweest met het kontje, kheb ut pur in de vorm gesneden en un paar lappen met
polyester mat er tegen an gehangen. hieronder de beloofde foto's
de brommer op dit moment
sleutelhok op dit moment
let niet op de rommel
kontje met pur erop in vorm gesneden
koplamp is al dicht en de gaten van de spiegels ook