Dit is mijn 2e RX, nouja hij is eigelijk net verkocht aan een vriend van me, we bouwen hem samen weer op in mijn schuur.
Mijn eigen en eerste rx vind je hier
viewtopic.php?f=13&t=9275, dat is zowieso een mooie hobby, en via het apriliaforum kwam ik in contact met Thomas, hier goed bekend bij de mensen, afin, ik richting Antwerpen toe geknapt en en een hele RX in onderdelen opgehaald, enige wat ontbrak was dus een blok, maar die had ik nog op het schap liggen.
Ik kwam er nog achter dat de voorvork ook niet zo recht meer was, gelukkig vond ik op ebay een andere vork, voor een mooie prijs uiteraard. Eenmaal thuis was daar ook wat krom aan, maar van 2 vorken konden we 1 goeie maken, die staat er nu ook onder.
Het AM6 blokje kwam ook van Ebay, was aan de prijs maar geen centje pijn, blok was zo goed als nieuw, alleen de schakelpook was afgebroken. Blok open gemaakt, schakelpook vervangen, krukas vervangen voor een nieuwe Rito, en de rest van de lagers was allemaal nog prima in nieuwstaat. We hebben er een Top Performances schakelwals ingezet, die iets van 80% lichter is en beter schakelt etc.
De ontsteking is op dit moment nog origineel, die was ook in nieuwstaat, zelfs het vliegwiel was nog knetter schoon en glimmend, evenals de grondplaat.
Na een paar maand in de schuur te hebben gelegen hebben wel het maar eens een beetje op poten gezet, en er gelijk een ophanging voor de 2e radiator aan gelast:
Foto's van het AM6 blok:
De cilinder:
Is een Top Performance gietijzer, ik rij er zelf al een tijd mee en deze kon ik van die Belg voor 20 euro meenemen. Alleen een nieuwe zuiger bij gekocht, en ik heb de uitlaatpoort verhoogd om een iets betere timing en blowdown te krijgen. De zuigerkroon, kop en uitlaapoort dik gepolijst, zo goed als het lukte.
De poort gebeveld en alles netjes voor mekaar gemaakt uiteraard.
Roel heeft een paar handige kennissen via zijn werk, die het frame bij de zandstraler hebben gegooid, en daarna bij de electrostatische spuiter. die had alleen nog wegwerkersoranje
Zo fel, dat geen 1 camera de werkelijke kleur kan laten zien, deze lijkt er het meest op:
op poten
Jägermeister style! (zoiets als 1 van mijn snorbrommers
http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=22&t=489)
Het kapwerk etc word allemaal zwart, met waarschijnlijk oranje Jägermeister stickers.
Hij staat nu op wielen, en het blok hangt erin, we moeten nog heel veel dingen doen.
Meer updates en fotos volgen!
Oja, uiteraard zit er geen kenteken op, en gaat er mee gecrosst worden op de zwarte cross
Update 10-03-2009voor anderhalfe week geleden nog even bezig geweest
o.a. blok eronder gehangen, voorwiel en stuur gemonteerd
Spruitstuk materiaal
Hecht lasjes
Afgelast en zwart gespoten
29mm doorlaat, komt waarschijnlijk een 26 of 28mm flatside op.
Spruitstukje gebrouwd
Jägermeister style! (zoiets als 1 van mijn snorbrommers
http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=22&t=489)
Het kapwerk etc word allemaal zwart, met waarschijnlijk oranje Jägermeister stickers.
Hij staat nu op wielen, en het blok hangt erin, we moeten nog heel veel dingen doen, tjek de spoiler
Meer updates en fotos volgen!
Oja, uiteraard zit er geen kenteken op, en gaat er mee gecrosst worden op de zwarte cross
Updates 10-05-2009Hier enkele updates. Hij is in elkaar gezet, hij rijdt, en is bijna af!
Wat er nog moet gebeuren zijn bijpassende handvatten, noppenband achter, 2 tussen-zijkapjes kopen en monteren, het zadel opnieuw laten bekleden, met oranje stik er in, en enkele stickers laten maken in de kleur oranje van de jagermeister stickers.
Hij rijdt nu dus met gereviseerd AM6 blok, met rito krukas en top performances schakelwals (75% lichter dus schakelt soepeler). Top Performances 49mm cilinder + nieuwe zuiger, afgewerkt en uitlaatpoort getuned. KX65 crossmotor uitlaat met een KTM 85cc alu demper. 26mm mikuni flatside met twinair powerfilter, originele electronische ontsteking. Wellicht komt er nog een keer een HPI op. De bougie is een NGK iridium, met zon lekkere dunne punt. Aanschouw de foto's :
Let ook op de sticker op het kontje, helaas bijna niet te zien maar is zon mooie ronde van het jagermeister hert!