|
km teller doet het niet meer
Auteur |
Bericht |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Re: km teller doet het niet meer
tandjes? Het is wel elektronisch bij de my06, tzr en gpr. De sensor bestaat uit een magneet die meedraait met het wiel. Aan de buitenhand zit een hall-effect sensor (magnetische sensor). Deze geeft een puls als het wiel 1 keer rond gaat. De digitale teller zet dit om in een snelheid. Bijna zoals bij een fietscomputer, echter heeft deze geen elektronische hall sensor zoals een brommer maar een mechanisch reed-contact.
|
zo jan 25, 2009 12:15 am |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
cebess schreef: tandjes? Het is wel elektronisch bij de my06, tzr en gpr. De sensor bestaat uit een magneet die meedraait met het wiel. Aan de buitenhand zit een hall-effect sensor (magnetische sensor). Deze geeft een puls als het wiel 1 keer rond gaat. De digitale teller zet dit om in een snelheid. Bijna zoals bij een fietscomputer, echter heeft deze geen elektronische hall sensor zoals een brommer maar een mechanisch reed-contact. Hall-sensoren werken volgens het hall effect. ookwel hall-gever genoemd.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
zo jan 25, 2009 10:20 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
di feb 03, 2009 11:13 am |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
|
nou
had ik BIJNA een kabel, maar is bekend waarom ik die niet heb.
heb aprilia-parts gemaild, die hadden er nog 1..maar ff kijke dan
do feb 05, 2009 1:29 am |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
s1acker schreef: http://www.easyparts.nl/showdrawing/1660/25732/RD/0-968-1-m414-m1008-m2937-m1660-s1662-d25732/Speedometer_And_Components.html nummer 2 bestellen en dan is het over? nummer 2 inderdaad.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr feb 06, 2009 10:44 am |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
|
mn kabeltje die erin gaat is best wel kapot, die is gescheurd, maar volgens mij niet door de kabels, zal ik die proberen eerst te vervangen?
vr feb 06, 2009 12:16 pm |
|
|
|