nou hier een nieuw projectje van me.
vorig heb ik damwoude en genemuiden mee gesprint. een hoop zitten kutten, maar ik heb er wel veel van geleerd. dus dit jaar hoop ik dat het allemaal wat beter loopt.
de setup is bijna het zelfde als vorig jaar, enige verschil is dat de cilinder bewerkt word, losse binnekop, en mischien nog een ander uitlaatje.
setup word dus:
-bidalot cilinder
-handgemaakte uitlaat
-ignitech ontsteking
-malossi vl6, met malossi kort spruit, en 24mm pwk
-doppler rukas
ik heb nu bijna alle onderdelen binnen dus het bouwen kan beginnen, ik hoop hem ergens eind februari begin maart op de testbank te hebben, zodat ik weet wat nog aangepast moet worden.
en dan natuurlijk foto's !!
de sprinter van vorig jaar:
toen vorig jaar een keer langs ben geweest en een rs opgehaald, dat stond er zo bij:
het "nieuwe" frame
toen de slijptol erop gezet, en weer nieuwe ophang punten voor het subframe eraan gelast:
een "nieuw" blok, en de kop met de blinde kop ernaast die erin verwerkt moet gaan worden.
nog wat onderdelen, zoals, lager, keeringen, blokboutset, ketting, enz.
de rest van de onderdelen, zoals krukas, ignitech, malossi cil, hebo manston cil, airsal cil, inlaat, end.
en onder het motto, goed gereedschap is het halve werk, heb ik een straalkast gemaakt,ook meteen 25kg straalgrid en 25kg parels gehaald, vandaag is ook de vochtafscheider binnen gekomen, dus kan ik beginnen.
dat was het eerst, ik zit nu ziek thuis, dus als ik weer beter ben kan ik beginnen met alles stralen end.
03-02-09laatste dagen weer wat gedaan. vooral veel gestraald.
hier de carters:
honda rs zitje geroggeld:
vandaag ook het frame en de achterbrug naar de coater gebracht. die zijn volgende week vrijdag klaar, dus mooi in de vakantie opbouwen.
ondertussen ga ik het blok in mekaar drukken. En de rest van de onderdelen stralen en klaar maken, voor als het frame er weer is.
13-02-09het frame terug van de coater
morgen of maandag komen er nog wat spulletjes binnen dat het blok, en de rest allemaal in elkaar kan. en ik heb een weekje vakantie
16-02-09gestraalde en gespoten onderdelen
17-02-09weer wezen knutselen
20-02-09weer wat geknutseld. niet veel gedaan laatste 2 dagen.
subframe gelast, moet alleen nog bevestiging op voor tank en zitje
en dat ziet er dan zo uit met tank en zitje
nu het blok nog in elkaar. alleen ik mis nog 1 shimring
08-03-09blokje eindelijk in elkaar
nu dus blok eronder, nog wat dingetjes afmaken, en hopelijk prutteld hij dan binnekort
zo is de fiets uit eindelijk geworden, en word er nu gesprint met een bidalot