HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo dec 25, 2024 4:37 pm

Antwoord op onderwerp  [ 553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende
 HOWTO: reviseren van het am6 blok 
Auteur Bericht
PeterC
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Wat gebeurt er als je zonder zo'n kogeltje gaat rijden dan? Want ik kan me niet herinneren dat er één in zit toen ik het blok openhaalde. Is het trouwens een speciaal kogeltje of gewoon een universele?

Peter

ma sep 08, 2008 10:30 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
het is gewoon een standaard kogeltje van bijv. je balhoofd van je fiets. Gewoon de diameter van je asje pakken of ietsje kleiner.

Dat kogeltje zorgt ervoor dat de beide asjes niet op elkaar inslijten. Opzich zal het wel werken zonder (je moet dat wel je koppeling belachelijk afstellen. Beter gewoon even een kogeltje erin, is zo gedaan.

zo sep 21, 2008 1:15 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
joegamon
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hallo,
ik heb een vraag,ik was aan het rijden toen ineens mn blok rare geluiden aan het maken was.blok opengehaald,blijkt dat er geen oliekeerring en spacer(dikke ring) tussenzat aan de rechterkant van het blok :{}: de vorige eigenaar vond dit blijkbaar niet nodig... :0o:
nu heb ik dit alles terugbesteld op easyparts.nl maaar doordat deze stukken er niet opzaten is mn tandwiel beginnen "frezen" tegen het carter waardoor er een stuk weg is waar de oliekkeerring zat. dus als ik de oliekkeerring er nu wil opzetten is deze voor de helft nog te zien.. kan dit schadelijk zijn??? en is hiervoor een oplossing? het zou te zot zijn een nieuwe rechtercarterhelft te moeten kopen,toch?
groeten

wo nov 19, 2008 5:13 pm
Profiel
mark RS95
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hey, ik heb de ontsteking van mij am6 blok vergeten te markeren en weet nu dus niet hoe hij moet staan... Zou iemand het mij uit kunnen leggen?

za nov 22, 2008 8:13 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
Antwoord met een citaat
zitten er geen afdrukken van de schroefjes in je grondplaat??

zo niet ; helemaal vroeg zetten en dan steeds iets draaien tot hij regelmatig en rustig stationair loopt en gast.

za nov 22, 2008 9:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mark RS95
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
kijk het probleem is, ik heb een nieuwe ontsteking bij robbie leerkes gekocht(goeie kerel, al veel onderdelen bij gehaald) maar die heeft niet(zoals bijvoorbeeld m'n puch en m'n oude ontsteking een verschuifbare grondplaat. Voor de rest ziet de ontsteking er het zelfde uit. Miss moet ik ff foto maken van de ontstekingen enz.

zo nov 30, 2008 1:37 pm
Profiel
kevinrs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
dan heb je geen verstelbare grondplaat nu, dus dan staat hij altijd goed.
dus gewoon monteren met de opening naar beneden, en d spoelen erop schroefen met de draadjes door die opening onderaan, en dan zit hij goed.

zo nov 30, 2008 3:02 pm
Profiel
mark RS95
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
OK dat dacht ik al! voor de rest hoef je het vliegwiel ook niet te veranderen toch? en bedankt

zo nov 30, 2008 5:10 pm
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
morge, heb vorige week blok van m'n mh rx gereviseerd omdat hij al meer dan 30.000 gelopen had. krukaslagers ruisden dus behoorlijk. zitten nu nieuwe lagers in en met behulp van dit topic heb ik alles in elkaar gezet. maar er is toch iets missgegaan :00/: ik ging hem dus aanlopen deed niks, bougie was helemaal droog, dus ff aan de vacuum gezogen zodat er benzine in m'n vlotterbak kwam en ff benzine in cilinder gegooid. toen ging ik dus weer rennen en toen stotterde hij ff :D was al laat dus heb em laten staan voor die dag. volgende dag maar weer eens proberen en dit is wat er gebeurde :S: : je heb een paar compressieslagen, dan slipt je wiel (bak staat dan ff vast), weer een paar compressieslagen, en dan slipt wiel weer. toen ik die versnellingsbakassen erin ging zetten probeerde ik of alles soepel draaide en liep hij vast op de onderste tandwielen :XX: toen alles weer eruit gepakt kijken of ik niks vergeten was en weer terug in elkaar toen ging alels weer soepel, dus ff met linkercarter erop proberen liep het weer om de paar keer draaien vast :{}: dus weer eruit gpeakt een weer terug in elkaar en deze keer leek alles soepel te draaien. Krukas erin gezet en verder alles gemonteerd. Ik denk dat het probleem weer in de schakelassen zit maar wei kan me vertellen wat dit is :(( :(( :(( ? Heb et echt gehad met dit ding en tekoop gezet maar natuurlijk geen hond die het wil kopen omdat de bak om de paar meter vast staat :@: :@: dus vanmiddag de hele meuk maar weer eens uit elkaar snokken :@:

met voorbaat dank ;)

zo dec 28, 2008 9:57 am
Profiel
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
goed kijken of je ergens een shim (ringetje) teveel op gezet hebt. Verder echt exact de exploded views bekijken of alles klopt.

zo dec 28, 2008 12:47 pm
Sanno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ja maar wat ik zo raar vind is dat hij eerst gewoon soepel ging.. en hij ok gedraaid heeft :_: ? en dan de dag later weer aan willen lopen en dan dat gekloot met versnellingsbak, niemand die dit bekend voor komt? zou het mischien kunnen dat met het carter plaatsen het balletje uit de schakelwals gekomen is? als dat balletje eruit is zou ik toch ook niet moeten kunnen schakelen toch??

zo dec 28, 2008 2:09 pm
Profiel
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
dan kan je wel schakelen maar blijft ie niet goed in de versnelling zitten.

zo dec 28, 2008 5:46 pm
Sanno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hmm het probleem zat dus niet in de bak :00/: net weer eens wanhopig proberen aan te lopen en deze keer liep het niet om de paar meter vast, maar aanslaan deed hij ook niet. ik zette hem weer op z´n plaats in de schuur en gelijk rook ik benzinelucht. keek ik naar beneden: liep er allemaal benzine langs de uitlaat ??!!?! :HM: en compressie had ie ook niet al te veel, strx cilinder er maar eens afhalen kijken wat ik daar aantref :(( :{}:

ma dec 29, 2008 11:34 am
Profiel
Wodian
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
@ Sanno

Lijkt erop dat hij te veel benzine krijgt?

Mijn schakelbak zit ook vast .. maar dan vast in de versnelling? snap er geen reet van .. ga em maandag brengen naar de dealer

cilinder loopt wel en alles dus..

Mvg,
Wodian

vr jan 23, 2009 7:21 pm
Profiel
11martijn11
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
als je alles weer terug in elkaar schroeft, druk dan eerst je carters tegen elkaar zonder je krukas er tussen. dan een iemand aan je vtw draaien, en een ander alle versnellingen proberen!

dan je krukas er tussen. en klaar is kees

vr feb 06, 2009 1:41 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende