Heej,
Ik heb me pas geleden hier aangemeld, al wat rond gekeken, leuke site, maar nog nergens op gereageerd.
Nou ik ben Leon 15 jaar en heb nu 2 vespa's en een aprillia Rs
Even een zeer snelle korte brommergeschiedenis van me. Want anders lul ik 5 pagina's vol over vespa's want daar heb ik genoeg over te vertellen, maar dat doe ik wel op het vespa forum
Het begon toen ik 12 was, toen kocht ik een F-kingdom minibike, heb hem nu nog steeds. Gewoon helemaal orgineel. Leuk ding om aventoe eens een klein rondje mee te maken.
Mijn broer had een aerox en daarbij een vespaatje. Daar mocht ik ook wel eens op rijden en dat vond ik zo leuk dat ik er ook een wilde
de voorste was mijne, orgineel, alleen een malossi power filter, 80 poeli en een gare leovince krul uitlaat
Ander kleurtje aangegeven en wat opgevoert.
43mm DR EVO [70cc] op een onbewerkt elektronisch mixblok, veel verschillende uitlaten, poelies [achtertandwielen zeg maar] erop gehad. liep steeds zo rond de 75 [op een vespaatje lijkt dat harder als op je schakel
]
nog een andere vespa die ik ff gehad heb, de grijze [laatste model dat gemaakt is], al is dit abslouut geen goede foto, maar heb even geen betere
toen een vespa si [inmiddels al 14 jaartjes]
toen ik hem kocht
iets later
nog iets later [loopy hier zo'n 70], heeft ook 10-spaaks velgen, zie je niet veel.
toen maar weer een andere vespa gehaald voor onderdelen dit keer, een zeer zeldzame Super Bravo. Deze moddelen hebben kickstarter [normaal moet je een vespa met fietspedalen aantrappen of aanrennen] en een vario, net zoals een scooter
ik heb er hier al een andere uitlaat onder.
de kickstart en vario voor snellere optrekken [zeker met de snelle polini speedcontrol voorvario] op mijn vespa si gelegd :
nu dan nog de laatste vespa ciao, deze kreeg ik van een kameraad :
zoals hij nu is, er ligt nu ook de vario op, scooters trek ik hier mee weg op de top ben ik vaak ook sneller. De vario is voor zo'n zware super bravo, dus met de ciao, waar de variomatic ook op past, kan ik heel snel optrekken. Als ik er een scootertje uitrij zie je dat volk echt zo kijken, van huh was dat een vespa ciao?
op deze foto staat hij samen met een geheel omgebouwde [en zeer snelle] ciao van mijn broer
Nou dat was het in het kort wat betrefd de vespa's [en mini], maar jullie zijn natuurlijk benieuwd naar mijn RS
Vorige week heb ik hem gekocht. Hij is standaard ontgrenst, loopt zo'n 75-80 denk ik. Hij is van 2003 en heeft pas zo'n 12000 gelopen. [zei de verkoper, hier ben ik dus niet 100% zeker van !]
Alleen de nadelen : Heeft aan een kant een beetje schade aan de sticker is volgens mij een keer omgekiept van de zijstandaard, de kilometer teller zit er niet meer op, de toerentellerkabel moet ik nog een nieuwe voor halen want die ontbreekt en de choke werkte niet, maar dat is al gefikst.
Verder werkt de achterrem niet, omdat dat eene pompje defect is. [weet even niet hoe die heet], mocht je deze hebben liggen en willen verkopen[werkend], of weet jij hoe ik het kan repareren hoor ik het graag.
Want nu kan ik de druk niet terugbrengen en dus niet remmen.
Mijn plannen met de Rs :
Begrenzer
andere vooruit
kilometer teller aanschaffen [zat er helemaal niet bij]
toerenteller kabel aanschaffen
andere uitlaat, yasuni R3 lijkt me wel wat
80 DR cilinder
grotere carbrateur [heb nu een 12mm, kreeg er ook nog een 14mm bij maar schiet ook niet echt op
]
ander spruitstruk
ander membraan
andere luchtfilter
kenteken elders bevestigen
Vraagjes aan jullie :
Waar kan ik een nieuw vooruitje krijgen?, ik wil een oranje of een zwarte.
kan ik met die 80 DR nog met standaard krukas blijven rijden?
Foto"s van de repsol telefonica movistar rs [vrijdag gemaakt, inmiddels zijn die lelijke malossi stickers en die toyo tires stickers eraf]
hier smaen met mijn ciao
Ik ben nog nieuw met schakelbrommers en op het motorische vlak zal ik best een beetje noob zijn denk ik, maar dat komt nog wel
Reacties zijn altijd welkom
Leon ciao