Het 'afstellen' kleine vragen topic
Auteur |
Bericht |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
kleinere sproeier erin.. hij heeft nu veel minder benzine nodig
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do nov 13, 2008 6:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
welke moet er ongeveer in dan??
|
do nov 13, 2008 6:31 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
Welke sproeier zit er in een standaart "begrenste" rs50 2003 En zou hij normaal moeten lopen met een sproeier 78?
|
do nov 13, 2008 8:23 pm |
|
|
Jantjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 5:41 pm Berichten: 277 Woonplaats: Sint Maartensdijk
|
Wat voor sproeier zit er in een orginele Aprilia RS MY08, dus met 17.5 mm carb std. Dellortho dik tog ?
|
wo nov 19, 2008 8:26 pm |
|
|
mitch_rs50
ApriliaForum Member
|
moet ik als ik een grotere carburateur eronder zet een grotere of juist een kleinere sproeier?
en mijn brommer heeft nu een dip van 6 tot 8 duizend toeren. dit moet ik wegwerken d.m.v. de gasnaald een stand hoger te zetten toch?
|
do nov 27, 2008 11:26 am |
|
|
mitch_rs50
ApriliaForum Member
|
mijn brommer heeft nu een dip van 6 tot 8 duizend toeren. ( wanneer ik volgas geef) als ik net geen volgas geef is het iets beter dit moet ik wegwerken d.m.v. de gasnaald een stand hoger te zetten toch? of toch nog een grotere sproeier erin doen? ik heb nu iets van 106 met de 17,5 mm carburateur en gianelli uitlaat.
|
ma dec 01, 2008 10:52 pm |
|
|
RS50RacingWhite
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 22, 2008 6:26 pm Berichten: 736 Woonplaats: Ter Apel
|
Jantjj schreef: Wat voor sproeier zit er in een orginele Aprilia RS MY08, dus met 17.5 mm carb std. Dellortho dik tog ? Bij mij 76
_________________ Aprilia RS50 Racing White!
|
ma dec 01, 2008 10:53 pm |
|
|
Jantjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 5:41 pm Berichten: 277 Woonplaats: Sint Maartensdijk
|
Ik bedoelde Delortho dik of Delortho dun sproeiers, maar had men antwoord al in het sproeier topic, anyway tog bedankt
|
wo dec 03, 2008 5:31 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
dellOrtho dik
wo dec 03, 2008 5:45 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
Ik rijd nu terug begrensd rond netjes afgesteld door dealer nu ik zou graag mijn luchtfilterprop eruit halen ,, maar dan moet er oowk een grotere sproeier in maar nu heb ik me prop er is effe uitgehaald om het vershil toch effe te horen ,, nu ik kost niet merken dat die te arm stond,, motor deed niet anders als met luchtfilterprop en als ik mijn choke open zette viel die direct uit ,, nu moet ik ng grotere sproeier plaatsen of zou dit gwn goed zijn .?
wo dec 03, 2008 5:50 pm |
|
|
Maseo
ApriliaForum Member
|
Met dit koude weer lijkt het alsof ik hem bijna niet vooruit kan trappen. volgas leek het alsof hij smoorde en stotterde hij als een gek. Bij check bleek mijn bougie zwart en nat te zijn, dus een stapje terug gedaan naar maat 84, en een verse bougie erin. Vanochtend reed hij ±20km prima (dus ook volgas, halfgas etc), en weer kreeg ik het probleem. Zonder choke was hij niet meer vooruit te trappen, met choke wou hij nog nét aan, maar harder dan 30km/h was een wonder.
Ik kom er totaal niet meer uit waar dit nu ligt. Bougie is het probleem dus niet, aangezien het probleem weer terug kwam (terwijl hij mokka bruin is). Wat kan ik nu het beste doen ?
Clipje nog een stapje lager (staat al 1tje lager dan origineel) ? Ontsteking (bougiekabel/bobine e.d) ? Grotere carb ?
RS50 2005, way blue. 50cc (licht getuned) Doppler ER1 15mm Dellorto Lucht en stationairschroef staan 2 slagen open.
|
do dec 04, 2008 11:34 am |
|
|
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
Hey Maseo, ik zag je post en dat kwam me heel bekend voor, nou ben ik geen expert op het gebied van brommers maar mn maat heeft hetzelfde. Derbi senda 2003. Hij trekt voor geen meter, slechte compressie, stottert enz enz. Zijn Cilinder en zuigers zijn kapot. nogmaals ik ben geen expert op het gebied maar wie weet ! succes met het oplossen van je probleem!
|
wo dec 10, 2008 6:44 pm |
|
|
Bobbie!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 03, 2008 3:51 pm Berichten: 232 Woonplaats: kruisland, noord brabant
|
rs 2004, gilardonie 2 16mm carb en hmr 2 uitlaat. Welke sproeiers moet ik halen? beetje een richtlijn aub
|
zo dec 14, 2008 7:38 pm |
|
|
RS50RacingWhite
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 22, 2008 6:26 pm Berichten: 736 Woonplaats: Ter Apel
|
ostjj schreef: Ik rijd nu terug begrensd rond netjes afgesteld door dealer nu ik zou graag mijn luchtfilterprop eruit halen ,, maar dan moet er oowk een grotere sproeier in maar nu heb ik me prop er is effe uitgehaald om het vershil toch effe te horen ,, nu ik kost niet merken dat die te arm stond,, motor deed niet anders als met luchtfilterprop en als ik mijn choke open zette viel die direct uit ,, nu moet ik ng grotere sproeier plaatsen of zou dit gwn goed zijn .? Ga maar es rijden.
_________________ Aprilia RS50 Racing White!
|
zo dec 14, 2008 8:48 pm |
|
|
Peenpower
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 07, 2008 3:41 pm Berichten: 14 Woonplaats: Huizen
|
Goeiemiddag, ik had even een vraagje ik heb een Aprilia rs 50 2008. heb er nu ong 2500 km mee gereden. hij is nog helemaal standaard alleen nu gebeurt er het volgende. als ik in me 6 rij rond de 60 en geef dan volgas dan valt hij lankzaam teruch naar 55 km/u.! maar zodra ik me shoke er bij doe dan trekt hij hem door naar max (72km/u) waar kan dit aan liggen?. ik heb ook al vaker gehord dat ze standaard zuinig afgesteld staan maar wat moet ik nu doen. ik heb zelf ook geen idee wat voor een soort sproeier in zit denk zelf een 76 weet ik niet zkkr zou het zo zeggen dit heb ik ook nog nooit gezien maar ook maar ergens gelezen en voor de vabrateur idem dito. Als jullie me over de sproeier maat of cab maat of het probleem iets kunnen zeggen ben ik heel erg dankbaar. alvast hartelijk dank Joel Wortel.
_________________ Mijn Aprillia RS 50 08
|
ma dec 15, 2008 1:06 pm |
|
|
|