om itakura zn topic niet te verneuqen vraag t hier ff:
Itakura schreef:
BELANGRIJK VOOR MEDE 125cc RIJDERS!!!!
originele cilinder voor aprilia kost zo'n 900 euro, maar als je dezelfde cilinder koopt voor karts, kost hij maar zo'n 250 euro er zit dan 1 verschil in, dat er een extra tuitje aan zit voor de kvs, maar die kan je gewoon afsluiten!
dusja als je een 125 hebt met een kapotte cilinder, kan je beter dat doen
heb je een link ofzo daarvan? ik heb net ff gezocht maar volgens mij rijden de meeste karts met een ander Rotax blok.. Rotax max ofzo..
heb het vandaag gehoord, was er best verbaasd over!! De cilinder is exact hetzelfde, alleen dat tuitje zorgt ervoor dat hij niet toegelaten word in de 125 klasse op het circuit. daarom worden daar altijd de standaard cilinders gebruikt. maar op de weg maakt het niks uit
Citaat:
BELANGRIJK VOOR MEDE 125cc RIJDERS!!!!
originele cilinder voor aprilia kost zo'n 900 euro, maar als je dezelfde cilinder koopt voor karts, kost hij maar zo'n 250 a 350 euro er zit dan 1 verschil in, dat er een extra tuitje aan zit voor de kvs, maar die kan je gewoon afsluiten!
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
Re: Het Grote RS125/250 topic
Itakura schreef:
heb de tekst inmiddels aangepast
heb het vandaag gehoord, was er best verbaasd over!! De cilinder is exact hetzelfde, alleen dat tuitje zorgt ervoor dat hij niet toegelaten word in de 125 klasse op het circuit. daarom worden daar altijd de standaard cilinders gebruikt. maar op de weg maakt het niks uit
Citaat:
BELANGRIJK VOOR MEDE 125cc RIJDERS!!!!
originele cilinder voor aprilia kost zo'n 900 euro, maar als je dezelfde cilinder koopt voor karts, kost hij maar zo'n 250 a 350 euro er zit dan 1 verschil in, dat er een extra tuitje aan zit voor de kvs, maar die kan je gewoon afsluiten!
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:31 pm Berichten: 3
Re: Het Grote RS125/250 topic
ruud schreef:
dat is nieuw echt niet te betalen, mooiste is als je wat circuitjongens kan vinden die de hele boel vervangen hebben voor wat lichter en beter spul...
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Dit is zelfs mij eerste berichtje! Ik ben een Aprilia RS125 om aan het bouwen naar een Supermono circuit racer. De voorvork heb ik dan ook overboord geknikkerd en vervangen voor Ducati 916 vorkpoten. Dit ging echter niet vanzelf... Aprilia heeft 54mm vorkpoten terwijl de Duc maar 53mm poten had. Dat ging dus niet passen. Gelukkig bracht SolidWorks en een 5-assen CNC freesmachine uitkomst...
Filmpje van het eerste keer starten van de 450cc viertakt Aprilia:
Ik heb de onderste kroonplaat in 3d uitgetekend en ben daarmee naar een CNC bedrijf gegaan. Het resultaat is werkelijk super ge!l... Een zelfde model kroonplaat als een Öhlins GP vork... Alu 7075 wat net onder vliegtuig kwaliteit staat. Maar, ik heb er 2 laten maken. Een voor eigen gebruik, een ander hetzelfde als origineel. Deze week worden ze als het goed is ook zwart geanodiseerd. Het originele model gaat in principe op e-bay of zoiets. Of iemand hier heeft de onderdelen nodig...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum