Auteur |
Bericht |
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
|
Zo ziet het er mooi uit op die photoshop Zo wil ik de kentekenplaat uiteindelijk ook monteren
Probleem is alleen, het gat is niet zo mooi 'vierkant' als op die foto dwars vanaf de zijkant. Ik zal zo even een foto maken direct vanaf de achterkant, is gelijk een heel ander gezicht. Het gat loopt een beetje op naar de monoseat toe.
|
ma dec 03, 2007 3:27 pm |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
|
Hier een foto van recht van achteren;
Ik heb trouwens toch nog reactie gekregen vd importeur, kreeg een keurig briefje van ze
Met zowel goed als slecht nieuws
Het slechte nieuws is dat op mijn frame volgens de gegevens vd importeur nooit een NL typegoedkeuring is afgegeven, mijn frame nr begint met 0400 maar er is volgens hun nooit een AF1 met die seriecode geleverd Mijn brommer zou dus eigenlijk helemaal de weg niet op mogen en er nooit geweest kunnen zijn. Hoe het dan kan dat ie 10 jaar rondgereden heeft weet ik niet.
Wel is er op deze serie (0400) standaard een motorcode afgeleverd die slaat op AM5/6, dus hoeft de RDW nu niet meer te zeuren. Wat ze alleen zullen zeggen over dat framenummer moet ik nog maar afwachten
|
di dec 04, 2007 8:32 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
zoek anders een nieuw frame
bij robbie leerkes bv
di dec 04, 2007 9:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
|
Re: AF1 Futura AM5 project.
Al een vrij oud verhaal maar ik zal nog even toevoegen hoe het geheel is gelopen. De brommer is uiteindelijk goedgekeurd (in Maart) met een RV4 blok welke ik op maat had gepast in het AM5 frame. Dit was niet erg moeilijk aangezien de RV4 wat kleiner is. Met wat verlengstukken, een framepje onderdoor en wat schroefwerk paste het blokje perfect zonder te hoeven rotzooien met de originele ophanging. De monteur was erover te spreken, het blokkie liep netjes maximaal 5000 toeren en haalde maar 33km/u op de rollenbank De waterpomp paste alleen niet meer dus afgetapt met omgeleide leidingen. Het vermogen was zo beperkt dat ie niet eens warm liep, ook niet na 5 minuten rijden. Na een maand wachten kreeg ik pas de kenteken registratie papieren en het plaatje kon gedrukt worden. De brommer rijd sindsdien vrijwel probleemloos, alleen hebben de remcylinder het zowel voor als achter het tegelijk af laten weten, ze bleven beide steken en na openen kwam de achterrem niet meer op druk en de voorrem lekte. Dit was vorige week. Hij rijd ook erg zuinig, ik haal makkelijk 1:30 met een redelijk vlotte rijstijl, op mix. Door de lange vertanding (13/37) ligt de topsnelheid hoog maar trekt erg traag dus zoek ik nog een kortere vertanding. Ik ben 2 maanden geleden staande gehouden, reed op m'n teller 95 en zag helaas de agent niet achter me... Hij matste me met 90 op hun geeikte teller want ze moesten zelfs 100 rijden op en gegeven moment om me bij te houden. De tellerafwijking is dus zeer gering/er niet eens. De hoogste snelheid die ik kan halen is 110 op de teller met flinke wind mee bij 10500 toeren. De brommer is inmiddels volledig kaalgeschuurd en voorzien van 2 nieuwe ronde achterlichten welke stukken beter staan als de originele lamp, deze 2 zitten nu op de plek vh roostertje. De kont is nu onderaan helemaal vlak op de kentekenplaat na wat hem een veel sneller uiterlijk geeft. Er moeten nog wel wat dingen aan gebeuren voordat ie afgespoten kan gaan worden. Ik zal binnenkort eens foto's posten, in ieder geval is er weer een klassiekertje op de weg ...
|
wo sep 10, 2008 10:55 pm |
|
|
Barry.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 29, 2008 11:21 pm Berichten: 535 Woonplaats: Breukelen UT
|
echt gaaf ding! vooral die wielen zijn mooi
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=10142 Mijn Aprilia RS50 '08 Red/White
|
do sep 18, 2008 8:42 pm |
|
|
*Kris*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 02, 2008 8:19 pm Berichten: 1237 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Woudrichem
|
Citaat: zoek anders een nieuw frame
bij robbie leerkes bv
heb ik ook gedaan ik had een af1 met rv-3 blok en een europa frame is hetzelfde als een futura heb ik gekocht van robbie voor 210 euro inc. achterbrug
_________________ brommer - loos :(
|
vr sep 19, 2008 10:28 am |
Persoonlijk album
|
|
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
wordt denk ik wel een mooi ding wat voor kleur wordt ie want ik vondt dat rood eigenlijk wel mooi staan
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt
|
ma okt 27, 2008 10:51 pm |
|
|
viper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 5:47 pm Berichten: 121 Woonplaats: regio rotterdam
|
*Kris* schreef: Citaat: zoek anders een nieuw frame
bij robbie leerkes bv
heb ik ook gedaan ik had een af1 met rv-3 blok en een europa frame is hetzelfde als een futura heb ik gekocht van robbie voor 210 euro inc. achterbrug ik heb er bij robby 225,- voor betaald, dat was een af1 rv4 frame , heb daar de kap voor de kont bij gekregen..... het achterlicht zoals jij het nu heb heb ik ook ongeveer..... ik heb 1 vierkant achterlichtje achter het " roostertje" zitten,en het kenteken met een beugel meteen onder de kont gezet. als ik mijn lamp niet aan heb staan zie je hem bijna niet zitten nu. mooi project heb je, ik ben benieuwd naar de foto's hou hij er nu uit ziet, en nog meer naar de foto's van hoe hij uiteindelijk klaar is.....
_________________ AF1 futura
|
di okt 28, 2008 5:43 pm |
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
|
Hallo beste tuners, vandaag aangemeld dus helemaal nieuw hier. Zag je foto met de monoseat, wist niet dat die bestonden. Hele motor net laten spuiten dus dat is wat minder dat ik er nu pas achter kom maja. Weet iemand misschien hoe ik daar aankom of heeft iemand er nog eentje liggen. hoor t graag, jeffrey
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
ma nov 24, 2008 1:47 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
bel of mail ff naar www.aprilia-parts.nl misschien hebben zij nog wat liggen.
ma nov 24, 2008 3:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
|
Moet nog steeds gespoten worden maar alsnog wat foto's. Nieuwe spiegeltjes en de ronde achterlichtjes. Bedoeling is om hem donkerrood te maken met een hoogglans zilvergrijs frame e.d. Achtervelg dezelfde kleur als voorvelg, dezelfde kleur als het frame lijkt me niet zo mooi. En m'n runner, het 'werkpaard'. Jammer genoeg geeft dat ding me zoveel shit dat ik de AF1 nog niet uit mekaar heb kunnen halen voor poedercoaten e.d. Ik heb het bakje waar het originele achterlicht aan vast zat een stukje afgezaagd, om de kont wat strakker te maken. Moet nog wat op gemaakt worden, komt nu vuil naar binnen. Het stalen schermpje waar de achterlichten nu inzitten wordt vervangen voor een schermpje die de gehele ruimte bedekt (dus ook de randjes) en ik laat die dan mat zwart. Als ik deze ook rood maak komt er een raar contrast met de achterlichten. Geeft het ook wat meer volume. En er moet een vervanger komen van de monoseat die ik verloren heb tijdens transport... Misschien dat iemand dit weet maar m'n koplamp doet zowat niks. Het is net alsof ik de hele tijd met alleen stadslicht rij, erg gevaarlijk. Toch branden beide lampjes in de kap vrij fel? Hij blijft ook nar boven schijnen als ik hem niet van onder af sterk terugdruk, maar dan staat alles zwaar onder spanning op de kap en het lichtbeeld blijft zwak. Iemand een idee? Typisch AF1 probleem? Lijkt me sterk dat ze zo uit de fabriek kwamen. Groot licht geeft geen verschil.
|
za dec 06, 2008 11:14 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
denk dat je cockpitframe dan een beetje krom is, wat ik me goed voor kan stellen als ik de foto's zie, ik zie namelijk een spleet tussen de koplamp en de onderkant van de kap; dat zou gewoon goed moeten aansluiten. Wat je er aan kunt doen is, je voorvork 2 a 3 cm laten zakken!, dan schijnt je koplamp ook wat meer op de weg, geeft een sportiever uiterlijk en rijd volgens velen hier ook net ff lekkerder!
gr
|
zo dec 07, 2008 5:07 pm |
|
|
TheViolator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 08, 2009 6:22 pm Berichten: 30 Woonplaats: Harlingen
|
Re:
Rudi-vg30dett schreef: Ik heb trouwens toch nog reactie gekregen vd importeur, kreeg een keurig briefje van ze Met zowel goed als slecht nieuws Het slechte nieuws is dat op mijn frame volgens de gegevens vd importeur nooit een NL typegoedkeuring is afgegeven, mijn frame nr begint met 0400 maar er is volgens hun nooit een AF1 met die seriecode geleverd Mijn brommer zou dus eigenlijk helemaal de weg niet op mogen en er nooit geweest kunnen zijn. Hoe het dan kan dat ie 10 jaar rondgereden heeft weet ik niet. Wel is er op deze serie (0400) standaard een motorcode afgeleverd die slaat op AM5/6, dus hoeft de RDW nu niet meer te zeuren. Wat ze alleen zullen zeggen over dat framenummer moet ik nog maar afwachten Misschien geen relevante info ofzo hoor, Maar het gekke is dat ik dus met mijn aangeschafte af1 dus ook geen type goedkeuring scheen te hebben en het feest van keuren ook niet door ging. Nou weet ik helaas het framenr niet meer want ik heb toen het frame weggeven, zal es kijken of die gast em nog heeft.. Ik heb toen maar een ander frame gekocht met kenteken was toen de makkelijkste manier :)
_________________ Pardon my french, i'm dutch!
|
vr dec 25, 2009 1:02 am |
|
|
|