Auteur |
Bericht |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
 dashboard gpr
hoi
mijn dashboard doet het alleen als ik rijd, mn accu is ook leeg
- de toeter is zwak - de elektrische start hoor je geen eens?
zekeringen zijn goed, waar kan ik nog meer kijken?
do okt 16, 2008 6:13 pm |
|
 |
RS50RacingWhite
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 22, 2008 6:26 pm Berichten: 736 Woonplaats: Ter Apel
|
 Re: dashboard gpr
Relais.
_________________ Aprilia RS50 Racing White!
|
do okt 16, 2008 6:31 pm |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
|
waar zit dat ding ? onder je balhoofd? en hoeveel zijn ze?
ik weet ook niet hoe ze eruit zien
do okt 16, 2008 7:25 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
relais?  je bedoelt je spanningsregelaar  controleer misschien eerst je kabelboom ff op blote bekabeling/breuken voor je dingen gaat vervangen kost wat tijd maar 't bespaard je onnodige uitgaven 
do okt 16, 2008 7:27 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Lijkt erop dat je accu niet meer bijgeladen wordt (spanningsregelaar of gelijkrichter kapot). Het kan ook zijn dat je accu kapot is. Om dat te bepalen moet je even de spanning meten op de accu met motor uit en motor aan. Dan even hier posten.
|
do okt 16, 2008 7:46 pm |
Persoonlijk album
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
|
Spanningsregelaar doet het wel
knipperlichten helemaal goed
motor uit 7 volt motor aan 4 volt
hij laad niet op nee.
dus de gelijkrichter is kapot? wat kan ik nog meer opmeten?
dankjewel
do okt 16, 2008 9:20 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Meet je accu is als je wat gas geeft  stationair is nou ook niet echt kernenergie 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do okt 16, 2008 11:17 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Welke GPR is dit> Die rode die je hebt gekocht? Zo ja, dan heeft ie denk ik al eventjes de accu wat nagelaten... Hang hem is een nachtje aan de acculader, frist hem lekker op, bij mij was dat ook zo, deed het de volgende ochtend weer als het moest horen 
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
do okt 16, 2008 11:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
|
MasterTommy NL schreef: Meet je accu is als je wat gas geeft  stationair is nou ook niet echt kernenergie  Hmm , ik ga em eerst even aan de oplader doen! als dat niet werkt probeer ik dat wle aprilia kevin schreef: Welke GPR is dit> Die rode die je hebt gekocht? Zo ja, dan heeft ie denk ik al eventjes de accu wat nagelaten... Hang hem is een nachtje aan de acculader, frist hem lekker op, bij mij was dat ook zo, deed het de volgende ochtend weer als het moest horen  Is goed, probeer ik even! Heb alleen geen lader.. - als ik mijn knopje van de elek start indruk, hoor ik niks? dat is toch dat je accu helemaal leeg is?? ook na een tijdje rijden, niks
do okt 16, 2008 11:32 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja kijk als je accuspanning al niet goed is (moet minimaal 12V zijn) dan hoef je de elektrische start niet te proberen, dat werkt dan never nooit.
Je verlichting doet het dus blijkbaar wel? Heb je eventueel een schema voor mij? Dan kan ik even gericht kijken waar het zou kunnen zitten.
|
vr okt 17, 2008 12:05 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
heb ik wel, althans ongeveer
Bijlagen:
schema_1.JPG [ 423.63 KiB | 2563 keer bekeken ]
schema_2.JPG [ 421.29 KiB | 2561 keer bekeken ]
vr okt 17, 2008 10:27 am |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
|
Perfect schema! Misschien zou je deze willen plaatsen in de gegevens sectie op dit forum?
Allereerst zal je nog even je accu moeten testen, dus opladen en kijken of de accu daarna wel vol blijft en bijgeladen wordt.
Als je verlichting nog werkt dan is er ook niks mis met je lichtspoel in je blok. Dan blijven de volgende zaken nog over: - massa van de accu is goed? (heel onwaarschijnlijk dat hier iets mee aan de hand is) - zekering kapot - rode draad vanaf zekering naar regelaar (25) onderbroken - regelaar nr 25 kapot
Nr 25 is overigens een alles in 1 regelaar. Dus spanningsregelaar, gelijkrichter en knipperrelais. Iedere afzonderlijke functie kan kapot onafhankelijk van de andere functies. Dus heel goed mogelijk dat alleen het gelijkrichter gedeelte kapot is.
|
vr okt 17, 2008 11:54 am |
Persoonlijk album
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
|
cebess schreef: Perfect schema! Misschien zou je deze willen plaatsen in de gegevens sectie op dit forum?
Als je verlichting nog werkt dan is er ook niks mis met je lichtspoel in je blok. Dan blijven de volgende zaken nog over: - massa van de accu is goed? (heel onwaarschijnlijk dat hier iets mee aan de hand is) - zekering kapot - rode draad vanaf zekering naar regelaar (25) onderbroken - regelaar nr 25 kapot
Nr 25 is overigens een alles in 1 regelaar. Dus spanningsregelaar, gelijkrichter en knipperrelais. Iedere afzonderlijke functie kan kapot onafhankelijk van de andere functies. Dus heel goed mogelijk dat alleen het gelijkrichter gedeelte kapot is. Ik ga nu even mn accu opladen dan. Bedankt al voor de info, ik laat nog van me horen
vr okt 17, 2008 12:53 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
MasterTommy NL schreef: Meet je accu is als je wat gas geeft  stationair is nou ook niet echt kernenergie  Je hebt dus de laadspanning gemeten met stationaire motor, zonder gas te geven? zoja, moet je dat even proberen, laden doet ie toch pas als je toeren maakt. dus ff gassen en meten 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr okt 17, 2008 4:29 pm |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
|
me accu is toch kapot http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4390kan ik die gebruiken als vervanging?
zo okt 19, 2008 6:19 pm |
|
 |
|