Auteur |
Bericht |
TZRaider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 13, 2005 12:27 pm Berichten: 9 Woonplaats: Nigtevecht
|
Accu laat niet op :S
ik kreeg gister me brommer terug van de dealer (moest nieuwe zuiger in) en hij wou meteen al niet starten omdat de accu te leeg was voor de startmotor. Aanlopen ging ie meteen. Het viel me meteen al op dat het dashboard lichtje heel zwak was, en later zag ik dat de lichten het ook niet deden (terwijl die altijd aan zijn op een TZR). Later als ik aan de rem trok viel het dashboard volledig uit, ook de toerenteller/kilometerteller. Het werd ook niet beter tijdens et rijden dus de accu lade niet op :s. En hij begon steeds minder kracht te krijgen. TOen viel ie uit en wou hij niet meer aan, ook niet alsk em aanliep en et dashboard deed ook nix meer.
WATSKEBURT??
|
zo nov 13, 2005 12:33 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ff controleren of alle draden wel aangesloten zijn op je accu, bij mij was een keer de min losgegaan.. en dan heb je ook helemaal geen stroom meer..
zo nov 13, 2005 1:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
kanniet want et zijn twee plaatjes die erop zitten met een schroef, die kunnen dus niet los. trouwens, kan een defecte/ niet aangesloten accu ook de reden zijn dat hij niet meer start? en hij werd steeds leger weetje, eerst deed ie et nog een beetje
|
zo nov 13, 2005 1:22 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
koop even een goedkope vervangaccu, kost mr een euro of 10 en kijk hoelang die het volhoud, anders kan je ook effe met de multimeter kijken of je accu oplaad als je motor draait
zo nov 13, 2005 1:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
misschien is het gewoon en slechte koppeling, zown contactpunt dat niet goed contact maakt?
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
zo nov 13, 2005 1:46 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
njah kan niet.. kan best wel.. hoeft ook niet persee op de accu zelf te zijn.. het punt waar de mindraad aan het frame zit kan ook los zijn, maar als het allemaal vast zit moet dat goed zijn...
wat het ook nog kan zijn is dat de laadregelaar kapot is, bij mij zit hier zon zekering in, die was bij mij doorgebrand en daarom lade hij niet op, zou ik ook even naar kijken als ik jou was voordat ik een nieuwe accu zou kopen..
edit: als je zegt dat hij op het laatst helemaal niks meer deed dan heeft dat niet met een slechte accu te maken, die gaat niet zomaar ineenkeer kapot, dan laad hij gewoon helemaal niet meer.
zo nov 13, 2005 1:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
ok kheb ff me zadel eraf gehaald. nu, als ik op de startknop druk komt er een luide TIK uit een soort zwart vierkant geval waar 4 draden heel lopen in de buurt van men accu, waarvan twee dikke rode. en heel ffkes later volgt een zachtere tik vanuit me kappen, ergens bij me motorblok....
edit: mis is dat eigenlijk altijd zo maar kan je et niet horen door et geluid van de startmotor( die nu dus helemaal niets meer doet)
|
zo nov 13, 2005 2:21 pm |
|
|
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
dat zwarte kastje is je startrelais, die geeft een hoge stroom naar de startmotor, maar ik denk dat de startmotor niet meer rondkomt doordat de accu leeg is, dan moet je ook echt niet meer doorstarten want dan gaat je accu kapot.
|
zo nov 13, 2005 2:31 pm |
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
kheb me tank er net afgehaald en blijkt dat alle elektra draden open liggen. khad alles ingetaped om de vochtgevoeligheid te verminderen maar alles ligt nu weer open dus is er flink aan gekut. alleen ik heb echt geen id waar wat voor is. kweet echt geen kont van elektra in me brommer, alleen motorisch. kheb wel alle koppelingsstukken gechecked en die schijnen allemaal goed vast te zitten. t enige veranderde dat me opviel is dat er nu een draad van me bobine naar een schroef aan me blok loopt die er nooit zat, maja da zal wel gewoon de aarde zijn ofzo
|
zo nov 13, 2005 2:32 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
je moet denk ik gewoon terug naar de dealer omdat het allemaal niet meer werkt nadat je je brommer bij hun hebt opgehaalt
zo nov 13, 2005 2:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
weetik maar toch. als je accu leeg is kan je dan ook niet meer rijden, want als jem ff laat staan kan jem aanlopen maar als je dan gaat rijden valt ie uit. in andere woorden, zou je zonder accu kunnen rijden?
|
zo nov 13, 2005 2:47 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
ik in ieder geval wel, nou heb ik ook een brommer die al wat ouder is
mijn verlicht(koplamp en achterlamp) zit bij mij ook rechtstreeks op de dynamo net als een fiets zeg maar
zo nov 13, 2005 2:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
dus dan ligt et niet aan me accu dat me brommer et niet doet :s
|
zo nov 13, 2005 2:57 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik heb mijn eigen bedrading ook helemaal over hoop gehad en het kan eigenlijk gewoon niet aan de accu liggen.
nou weet ik niet of je bij een rs kan rijden zonder accu.. moet volgens mij wel kunnen. heb je al gekekeken naar de laadregelaar? moet je even de bedrading van je accu af volgen, en dan kom je bij een soort zwart kasje met een zekering erin(bij mij dan)
ik bedoel niet dat kastje waar die tik uit kwam.
zo nov 13, 2005 3:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRaider
ApriliaForum Member
|
ok nieuwe vraag dan: waar zit de laadregelaar en hoe ziet ie er uit? er zitten nml wel een paar meer van die zwarte kastjes, en de draad van de accu loopt naar een boom van 20 draden zoongeveer
|
zo nov 13, 2005 3:54 pm |
|
|
|