Auteur |
Bericht |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Membraam kleppen van carbon volstaan al, tenzij je een de-luxe membraam wil hebben....
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
wo jul 02, 2008 7:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
ApriliaJan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 05, 2008 9:44 pm Berichten: 259 Woonplaats: almere
|
http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... ductId=890
moet ik met deze 70cc me krukas vervangen? of voldoet een orginele?
_________________
|
do jul 03, 2008 11:25 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
ja vervangen
_________________ bier is lekker
|
do jul 03, 2008 11:26 pm |
|
|
ApriliaJan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 05, 2008 9:44 pm Berichten: 259 Woonplaats: almere
|
voor?
welke niet al te duur
_________________
|
do jul 03, 2008 11:26 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
ritow
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr jul 04, 2008 11:19 pm |
|
|
xBram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 25, 2007 11:07 pm Berichten: 138 Woonplaats: Berghem
|
Ik heb een vraagje over een uitlaat. Hoe komt het dat een snellere uitlaat sneller is (klinkt raar ). Waar heeft dat mee te maken? Hier zie je hoe uitlaat werkt, de uitlaat gassen gaan de uitlaat uit en er ontstaat een tegendruk: http://www.puchmaxi.nl/tuning/2-takt_werking.gif.
Komt er bij een snellere uitlaat meer tegendruk of hoe zit dat?
_________________ Derbi GPR 50 Malossi Replica !!
''You miss 100 percent of the shots you never take.'' —Wayne Gretzky —
|
ma jul 07, 2008 6:25 pm |
|
|
ApriliaJan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 05, 2008 9:44 pm Berichten: 259 Woonplaats: almere
|
ik denk dat je daar beter naar het grote uitlaten topic kan
_________________
|
di jul 08, 2008 12:40 am |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
xBram schreef: Ik heb een vraagje over een uitlaat. Hoe komt het dat een snellere uitlaat sneller is (klinkt raar ). Waar heeft dat mee te maken? Hier zie je hoe uitlaat werkt, de uitlaat gassen gaan de uitlaat uit en er ontstaat een tegendruk: http://www.puchmaxi.nl/tuning/2-takt_werking.gif. Komt er bij een snellere uitlaat meer tegendruk of hoe zit dat?
nou, het zit hem meer in de puls , het is niet echt weerstand of tegendruk hoe jij het noemt. want dan zou bv een simpele uitlaat prop, voordeel leveren, haha
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di jul 08, 2008 1:05 am |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
t heb toch te maken met uitlaat gassen die cilinder verlaten en zuurstof dat de cilinder weer ingaat, dat die verhouding met de cilinder goed moet wezen???? of blaat ik nu onzin
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di jul 08, 2008 1:07 am |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
euhm, zit wat in, maar door die puls stuwt hij zegmaar onverbrand mengsel weer terug'' zodat er minder verloren gaat, dus meer rendement in zit.
maargoed wie ben ik
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di jul 08, 2008 1:10 am |
Persoonlijk album
|
|
chrisflandria
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:50 pm Berichten: 10 Woonplaats: Lovendegem- België
|
Het heeft eigenlijk allemaal met drukgolven te maken.
Simpelweg: je hebt een positieve en een negatieve.
Als nu de uitlaat de juiste lengte heeft komt die ene golf juist op tijd om nog onverbrand mengsel terug in de cil te duwen.
De andere zorgt dat op het juiste ogenblik een onderdruk ontstaat zodat als het ware aan de uitlaat wordt gezogen om via de spoelpoorten meer mengsel binnen te krijgen.
Dus krijg je automatisch een beter rendement en vermogen.
Dit is ook de reden waarom elke brommer een andere uitlaat nodig heeft.
|
di jul 08, 2008 7:33 am |
|
|
ebbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 24, 2007 6:00 pm Berichten: 466 Woonplaats: IJmuiden
|
Ik heb een derbi senda gekocht. Maar ik wil hem door het voortandwiel te veranderen harder laten lopen aangezien ie toch genoeg trekkracht heeft.
Hij loopt nu 80 met een ontgrensde uitlaat.
Nu zit er een 13t op. Wat raden jullie aan? een 14t of 15t of nog groter?
|
vr jul 11, 2008 9:36 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ebbo schreef: Ik heb een derbi senda gekocht. Maar ik wil hem door het voortandwiel te veranderen harder laten lopen aangezien ie toch genoeg trekkracht heeft. Hij loopt nu 80 met een ontgrensde uitlaat.
Nu zit er een 13t op. Wat raden jullie aan? een 14t of 15t of nog groter?
dat kan niemand jou zeggen
we weten niet hoeveel vermogen hij heeft hé
begin eens met een 14
_________________
|
vr jul 11, 2008 10:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
ik zou 14 doen, 15 trekt ie ook niet met ander uitlaatje namelijk
_________________
|
za jul 12, 2008 1:08 am |
Persoonlijk album
|
|
ebbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 24, 2007 6:00 pm Berichten: 466 Woonplaats: IJmuiden
|
oke dan ga ik dat proberen. bedankt
|
za jul 12, 2008 8:30 am |
|
|
|