HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 24, 2024 2:50 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
 Euro begrenzer!!!!! 
Auteur Bericht
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
RS Lars schreef:
ffies een opmerking;

een begrenzer is wel legaal...ik heb er ook wel 1 opzitten en laatst moest ik op de rollerbank dus heb ik me begrenzer mooi aan laaten staan en die agent zegt heb je een begrenzer heb ik ja gezegt nou die agent kon me mooi niks maken want die van mij is niet uit te zetten..niet met een knopje of iets dergelijks

(is puur voor me zelf die begrenzer me brommer loopt onbegrenst 90 maar ik heb nog maar 2 weken me certificaat dus ik wil eerst een beetje ervaring op doen)

Je bedoelt een elektronische begrenser? of een ring in je uitlaat? Want ik hoop dat je weet dat het tamelijk slecht is om altijd met je begrenser aan te rijden?

zo sep 04, 2005 10:27 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS Lars
ApriliaForum Member

Bericht 
elektronisch....

maar hoezo is dat slecht dan???? alleen je toerental signaal word afgetapt vedder toch niej...?

weet trouwens iemand hoe dat signaal dur uit ziet..? miss kunne we daar ook nog wat leukers mee doen

do sep 08, 2005 7:39 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
RS Lars schreef:
elektronisch....

maar hoezo is dat slecht dan???? alleen je toerental signaal word afgetapt vedder toch niej...?

weet trouwens iemand hoe dat signaal dur uit ziet..? miss kunne we daar ook nog wat leukers mee doen

Je ontsteking kan ermee kappen.. Ik zeg niet dat dat altijd gebeurd.

do sep 08, 2005 8:41 pm
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
Een elektronische begrenzer werkt als volgt:

De begrenzer is eigenlijk niks meer of minder dan een condensator (elco) die aangesloten zit tussen de signaalspoel draad en de massa.

In de signaalspoel wordt een wisselspanning opgewekt met een frequentie die gelijk is aan het toerental van de brommer. Dus hoe hoger de toeren hoe hoger de frequentie. Een condensator heeft als eigenschap dat de weerstand afneemt bij hogere frequenties. Een lage weerstand betekend dat er een grotere stroom gaat lopen door de condensator. Door die grotere stroom door de condensator wordt de signaalspoel flink belast. De opgewekte spanning van de signaalspoel zakt dan ook steeds verder. Hoe hoger de toeren zijn des te lager wordt de spanning die overblijft. Op een gegeven moment is de spanning zo laag dat je cdi unit er niks meer mee kan en je mist dan gewoon een aantal keren van ontsteken. Dat verklaard al direct waarom al die elektrosche begrenzers de brommer laten stotteren.

Kort gezegt kortsluit de condensator de signaalspoel bij hoge toeren. Daardoor wordt de signaalspoel flink belast en zou daardoor kapot kunnen gaan (doorbranden). Dit gebeurd niet zomaar even maar meestal als je lange tijd met de begrenzer aan gaat rijden. Daarom is het niet slim op een elektronische begrenzer met condensator als vaste begrenzer te gebruiken.

vr sep 09, 2005 9:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS Lars
ApriliaForum Member

Bericht 
ok dan las ik wel ffies een pijpje in me pijp....

kword toch gek van dat gestotter van zo'n euro begrenzer

maar iig bedankt

zo sep 11, 2005 2:37 pm
Profiel
rempie
ApriliaForum Member

Bericht 
RS Lars schreef:
ok dan las ik wel ffies een pijpje in me pijp....

kword toch gek van dat gestotter van zo'n euro begrenzer

maar iig bedankt

hey man ik heb sindsort ook een rs met euro begrenzer erop, ding loopt over de 100.
en als ik hem op zijn begrenzer zet loopt ie pcies 50 en stottert ie niet.
ik heb wel gehoort ofzo als ie stottert dat je groter sproeiertje erin moet zetten.
succes ermee

ma sep 12, 2005 10:58 am
Profiel
RS Lars
ApriliaForum Member

Bericht 
hmz....

kzal kijken anders rop ik die begrenzer los gen gooi ik er een andere condensator in ofzow

ma sep 12, 2005 2:32 pm
Profiel
Gaara
ApriliaForum Member

Bericht 
Kheb nog nooit problemen gehad met me euro begrenzer, kheb em wel expres op 60-65 km/p u laten zetten, zijn die woute mss wat minder achterdochtig en zijn ze blij dat ze nog een boete hebbe kunne geven

za okt 08, 2005 6:55 pm
Profiel
supervaags
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Bericht 
ik wil eigenlijk ook zon begrenser kopen.. maar de meningen zijn een beetje verdeelt :00/: .. ik denk wel dat ik het doe.. tis altijd beter als geen een :^^:

greetz

za okt 08, 2005 7:07 pm
Daan88
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Bericht 
ze zijn gerust wel goed, alleen bij meerdere die hem besteld hebben gaat hij een stuk langzamer dan je besteld ( verschilt bij mij 10 km/h )

za okt 08, 2005 7:57 pm
wimpi
ApriliaForum Member

Bericht 
ik denk da het beste is om zo'n te kope me een schakelaartje gwn...

en dan hal je dat schakelaartje eraf en zet je een speciale magneetsensor....

als er een magneet op die bepaalde plaats kleeft ga je zo hard je wil haal de magneet eraf en je rijd 50....
zet de sensor achter je naftbak en kleef de magneet op de tank en je hebt een begrenzer die ze ni snel gaan zien....

kuipe zoude ze kunnen afhalen maar je tank gaan ze er nooit afdoen denkek ze...

za okt 08, 2005 10:52 pm
Profiel
Gaara
ApriliaForum Member

Bericht 
beemsterkaas schreef:
ze zijn gerust wel goed, alleen bij meerdere die hem besteld hebben gaat hij een stuk langzamer dan je besteld ( verschilt bij mij 10 km/h )

had je ook heel je set-up doorgegeven of nie want bij mij kloptie 100%

za okt 15, 2005 3:13 pm
Profiel
danlen
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Bericht 
moet een begrenzer op een orginele onsteking? of kan die ook op een hpi?

wo okt 19, 2005 8:37 pm
Profiel
Ferran
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Bericht 
haha lol ten eerste begrenzer zou evt op een hpi kunnen maar groot kans dat je hem snel sloopt, ten tweede mensen met een hpi of andere ontsteking rijden vaak zo hard dat een begrenzer geen nut heeft

Project special sprint rs!

wo okt 19, 2005 8:40 pm
aprilia_boy
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
alle begrenzers zijn slecht voor een gemotorizeerd voertuig het verkort de levensduur van je blok plus dat de uitstoot van uitlaat gassen ook nog eens erger worden dus ik vind het beter :{-): zonder al die dingen maarja daar denke doe wouten wel anders over :boxing: :boxing: maar goed ik zou gewoon kiezen voor een euro begrenzer omdat ze daar niet aan kunnen tonen dat ik de mogenlijkheid heb om dat ding aan of uit te zetten ;) :DD:

groetjes bjorn

do jan 05, 2006 7:53 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende