Auteur |
Bericht |
razor
ApriliaForum Member
|
idd... diep respect !
Hoop echt dat ik hem mag bewonderen in Jubbega man !
|
vr maart 21, 2008 12:13 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
lucf
ApriliaForum Member
|
![Antwoord met een citaat Antwoord met een citaat](./styles/apriliaforum/imageset/nl/icon_post_quote.gif)
Goed bericht of slecht bericht, het is maar net hoe je het wilt zien. Wel 'n beetje jammer natuurlijk, maar het FST principe bestond al jaren.
Ik werd al eerder aangesproken door mensen die in het bezit waren van Cox motortjes. Cox motortjes zijn die kleine glowplug motortjes die op modelvliegtuigen zitten.
Maar zij vertelde mij dat de uitlaten wel tot aan het odp doorlopen. De spoelwijze is echter wel gelijk en dus ook symmetrisch. Maar er is in dat geval niet naar maximale TA gestreefd en komen daardoor niet voldoende overeen met het FST systeem.
Bijgaande foto's zijn van een modern exemplaar waarbij de uitlaten in een ring worden opgevangen en een exemplaar uit de jaren 50 en van Russische makelei.
Hierbij is de spoelwijze ook volkomen symetrisch, de TA is wel niet 100%.maar komt toch heel dicht in de buurt. 3 uitlaten en 6 spoelkanalen. De uitlaten hebben echter geen uitlaatpijpen en de cilinderwand opening grenst direct aan de buitenlucht.
Het vermogen blijft hierdoor relatief laag, maar wel een powerband over een zeer breed gebied.
Als je het dus over het principe hebt, dan is dus het FST systeem niet nieuw, echter is het voor zover nu bekend nooit op andere motoren toegepast, althans niet met succes, anders was het er nu nog steeds geweest.
In dat opzich is het FST dus wel nieuw, maar onder de voorwaarde dat het ook meer vermogen gaat leveren dan een "normale" tweetakt. En omdat aan te tonen heb ik nog wat meer tijd nodig.
Groeten,
Luc
|
di maart 25, 2008 12:04 pm |
|
lucf
ApriliaForum Member
|
Zondag 20 april zal tijdens de van Dongen demorace in Nieuwekerk a/d IJssel ook de 50cc FST machine ter bezichtiging aanwezig zijn.
Geen sprintdemo, dat gaat daar niet, maar wel draaiende motor.
Groeten,
Luc
|
vr apr 18, 2008 9:05 am |
|
lucf
ApriliaForum Member
|
Helaas geen FST in Jubbega. Er was door andere verplichtingen onvoldoende tijd om het geheel op orde te krijgen.
Ik had wel de 90cc eronder kunnen hangen, want die was er wel klaar voor, maar ik heb van Jubbega geen reactie ontvangen op mijn inschrijving.
Kennelijk was ik te laat.
Volgende kans wordt dan wellicht Damwoude.
Groeten,
Luc
|
wo apr 30, 2008 5:43 pm |
|
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
wow maken ze voor jouw geen uitzondering ?
_________________ www.club-racing.nl
|
wo apr 30, 2008 6:37 pm |
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
jammer dat je niet mee mag doen in Jubbega maar aan de andere kant is er dan wel weer meer tijd om de sprinter nog beter af te stellen etc.
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
wo apr 30, 2008 9:14 pm |
|
Markjee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 11:07 pm Berichten: 340 Woonplaats: Nieuwegein
|
Ga je nou nog in Damwoude rijden? ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
di jun 03, 2008 1:11 pm |
|
wietse46
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 9:18 pm Berichten: 137 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: wirdum
|
echt super ![devil :devil:](./images/smilies/devil.gif)
_________________ Today Tomorrow Aprilia Forever
|
wo jul 02, 2008 10:45 pm |
Persoonlijk album
|
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
volgens mij is ie al wat verder met zn FST systeempje
http://www.youtube.com/watch?v=jtTc7sk8WS8
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
do jul 03, 2008 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
kijk de vorige pagina eens ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif)
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do jul 03, 2008 8:02 pm |
Persoonlijk album
|
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
heej hetzelfde filmpje ![woot :OO:](./images/smilies/woot.gif)
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
do jul 03, 2008 8:28 pm |
Persoonlijk album
|
|