|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
RS50 wil niet starten, ik heb echt alles geprobeerd, HELP!
Auteur |
Bericht |
RS50Gp1
ApriliaForum Member
|
 RS50 wil niet starten, ik heb echt alles geprobeerd, HELP!
Beste mede aprilia rijders,
Ik heb een Aprilia RS50, nadat ik een warmloper heb gehad kocht ik een dr50 cilinder. Daar heb ik zon 50 tot 100 km mee gereden en toen ging er iets mis. Hij liep sowieso al niet zo lekker, hij stotterde een beetje, en opeens viel hij helemaal uit. Ik kreeg hem niet meer gestart. Wat ik al geprobeerd heb:
-cilinder nagekeken om te kijken of ik misschien een vastloper had
-ontsteking controleren (bougie was nieuw, samen met cilinder nieuw gekocht, vonk is nu nog steeds heel goed, mooi wit/blauw)
-Hij krijgt benzine, bougie is steeds nat
-Hij krijgt lucht, ik heb ook al zonder luchtfilter geprobeerd
-Het membraam heb ik laten nakijken, ik dacht dat het daaraan lag omdat 1 klepje niet goed sloot, maar nu heb ik dat omgedraaid en nog steeds doet hij niks, volgens de plaatselijke scooterzaak zou hij het met dit membraam moeten doen
Ik weet niet waaraan het nog zou kunnen liggen, wie heeft zoiets ook gehad en zou mij kunnen helpen? Mocht hier niks uit komen dan zal ik hem naar de scooterzaak moeten brengen en dat kost natuurlijk weer een hop dus daar zie ik een beetje tegenop.
Alvast bedankt voor jullie advies, Groet, Ralf
|
wo apr 16, 2008 8:15 pm |
|
 |
Blijhoofd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 17, 2007 10:55 am Berichten: 255 Woonplaats: barneveld
|
stotteren + natte bougi zou verzuipen moeten zijn , ook al geprobeerd gewoon aan te rennen ( niet alleen elek start dus ? )
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6665&start=45
|
wo apr 16, 2008 8:21 pm |
|
 |
RS50Gp1
ApriliaForum Member
|
ja, heb ik ook al geprobeert, lukt ook niet, en ivm het verzuipen heb ik meteen ook het vlotter gecontroleerd, maar dat ziet er gewoon goed uit. Is er misschien een manier om die sluiter te testen? misschien sluit die niet goed en loopt er toch nog benzine in het vlotter. Bedankt voor je reactie!
|
wo apr 16, 2008 8:24 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
vlotterbakje eraf halen, je vlotter omhoog drukken zodat normaal gesproken de benzinetoevoer afgesloten word en dan benzinekraan aanzetten 
wo apr 16, 2008 8:27 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50Gp1
ApriliaForum Member
|
ja goed, maar als dat een beetje afgesleten is komt het vlotter toch te hoog en verzuipt ie alsnog ofniet? Maarja ik ga dat zometeen eens proberen. Alle advies is welkom. Bedankt, groet, Ralf
|
wo apr 16, 2008 8:37 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
zit je grondplaat nog wel vast ??
_________________ Hola , Como Estas ?
|
wo apr 16, 2008 9:01 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
weet je zeker dat je cilinder en zuiger nog helemaal goed zijn?
heeft hij nog wel voldoende compressie?
wo apr 16, 2008 9:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50Gp1
ApriliaForum Member
|
cilinder en zuiger zijn nog goed, ik heb alleen ff de kop eraf gehad om te kijke maar ik zie helemaal geen krasse dus er is geen zuigerveer afgebroke ofzo, en de compressie zou dus nog gewoon goed moeten zijn, maar ik weet niet hoe ik dat moet controlere..
|
vr apr 18, 2008 7:42 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
geen krassen wil niet direct zeggen dat je zuigerveren nog goed zijn hoor. Compressie kan je alleen meten met zo'n drukmeter via je bougiegat. Met aanrennen enz. merk je dat niet goed genoeg. Zou toch maar effe de hele cilinder eraf halen want kan eigenlijk niet meer aan veel andere dingen liggen.
|
za apr 19, 2008 12:06 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
RS50Gp1 schreef: cilinder en zuiger zijn nog goed, ik heb alleen ff de kop eraf gehad om te kijke maar ik zie helemaal geen krasse dus er is geen zuigerveer afgebroke ofzo, en de compressie zou dus nog gewoon goed moeten zijn, maar ik weet niet hoe ik dat moet controlere..
kan wel zijn dat je zuiger stuk is hoor, controleer die eens (dus cilinder deraf halen)
za apr 19, 2008 12:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50Gp1
ApriliaForum Member
|
oke, ik zal t eens probere, thanx
|
za apr 19, 2008 3:10 pm |
|
 |