Auteur |
Bericht |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
 Poedercoat vraagje
Heej khad ff een vraagje:
Me voorvork moet worden gecoat, maar moet ik um helemaal uit elkaar halen of kan ik die binnenpoot laten zitten (die 2 buizen die altijd zo mooi glimmen) Want kunnen ze dat afplakken o.i.d? Anders zal ik um dus helemaal uit elkaar moeten halen..
Alvast bedankt!
|
zo aug 14, 2005 6:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Wrm is er niemand op ut forum 
|
zo aug 14, 2005 7:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
helemaal uit elkaar halen
En de keeringen er af. en het gene wat niet gecoat mag worden heeeeeeeeeeeeel goed afplakken/afdekken
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
zo aug 14, 2005 7:53 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Alles moet eruit, met coaten wordt alles flink heet.
Delen die niet gecoat mogen worden goed afplakken met speciale tape (effe vragen bij je coater)
En draai boutjes in bijv. de bevestigingspunten voor je remklauw zodat de schroefdraad niet gecoat wordt. Draai de boutjes er niet doorheen maar zo dat ze er net niet uit komen anders krijg je ze er niet meer makkelijk uit. Gebruik natuurlijk niet de originele boutjes maar haal effe andere.
|
zo aug 14, 2005 8:22 pm |
Persoonlijk album
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
Hmm maar als het schroefdraad is gecoat kan ik het toch ff met schroefdraaddraaier weer netjes eraf draaien?
|
zo aug 14, 2005 11:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Met een tap bedoel je?
Dat is ten eerste meer werk en ten 2de heb je ook nog een kans om je draad te slopen als je het niet goed doet. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan 
|
zo aug 14, 2005 11:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
En ik had nog een vraag, waar is nummertje 4 voor? Zit daar schroefdraad in? Want ik krijg dat hele geval gewoon niet van me achterbrug los, kheb alles geprobeerd (behalve verhitten). Want die bout hoor je er toch gewoon uit te kunnen tikken? En als er dan wel schroefdraad in zou zitten (wat in die andere niet zit) Dan krijg ik het gewoon egt niet los gedraaid  (wd40 bus al helemaal leeg gespoten) (inbussleutel al verlengt met een meter buis) (Met de hamer erop slaan) Als ik niks fout doe en het gewoon egt vast zit (roest vermoed ik) dan zaag ik de boel morgen wel door, want het moet naar de coater gebracht worden.
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: --
naamloos.JPG [ 56.19 KiB | 2513 keer bekeken ]
|
zo aug 14, 2005 11:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Chris Lameijer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 2:23 pm Berichten: 71 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Amstelveen
|
Ik heb er ook al een paar keer last van gehad. Het enige wat helpt is genoeg WD40 erin spuiten en dan met een goede hamer eruit proberen te slaan. Er zit in ieder geval geen schroefdraad in. Ik heb nog een reserve liggen, dus mocht je die er niet heel kunnen uitkrijgen...
|
ma aug 15, 2005 12:58 am |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
niet oelijk doen gewoon ff bouten er in draaien dan blijft alles perfect netjes. beetje zogren voor lange bouten anders zie je de afdruk strax in de coating en das ook nix.
Maar wrom wil je die bus er eigenlijk uit hebben? doe kkan tog lekker blijven ziten. gewoon zorgen dat je beide uiteinden afdekt. ( of is da busje kunstof?)
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
ma aug 15, 2005 7:25 am |
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
Fast-Rider schreef: niet oelijk doen gewoon ff bouten er in draaien dan blijft alles perfect netjes. beetje zogren voor lange bouten anders zie je de afdruk strax in de coating en das ook nix.
Maar wrom wil je die bus er eigenlijk uit hebben? doe kkan tog lekker blijven ziten. gewoon zorgen dat je beide uiteinden afdekt. ( of is da busje kunstof?)
Ja er zitten 2 ringetjes tussen waar plastic omheen zit... (nummertje 3 op het plaatje)
En dat hele ding zit nog aan me achterbrug vast 
Laatst bijgewerkt door peteRS op ma aug 15, 2005 12:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma aug 15, 2005 10:30 am |
Persoonlijk album
|
 |
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Ja dat is echt een drama dat frame van je achterveer, bij mij zit ook alles vastgeroest, ik slijp het gewoon door.
|
ma aug 15, 2005 12:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
Jep kheb het ook maar losgeslepen! Naja dan koop ik wel wat nieuwe onderdeeltjes, wordt ie iig weer helemaal netjes!
En als ik het goed begrijp hoort die "double conrod" NR9 aan elkaar te zitten met een bus die eraan gelast zit. En daar gaan weer 2 bussen in NR4 en 5?
Want bij mij gaan die nr4 er zo uit maar dan zou ik 5 er dus ook nog uit kunnen tikken?
|
ma aug 15, 2005 12:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Adri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2004 9:38 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Wieringerwerf
|
ik heb die "driehoek" wel liggen
misschien dat die die gebruiken kan ??
pm me maar 
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
ma aug 15, 2005 3:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
|
Nou alles hebk naar de coater gebracht, Ik kreeg de voorvork niet helemaal uit elkaar, de onderpoten van de binnenpoten af. Maar hij zei dat ie dat wel kon afplakken dus ik ben benieuwd! Ze spuiten er ook meteen blanke lak overheen.
|
ma aug 15, 2005 5:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|